P
Hur är ca 15år gammalt papptak att jobba med?

Tänkte sätta in två takkupoler men vill helst inte lägga om taket just nu. Pappen skall vikas upp mot kupolens kanter och klämmas fast med klämlister, kommer det fungera med så gammal papp eller kommer den bara spricka och gå sönder om man försöker?

Underst lär ett lager från 1970 ligga och det har jag inga ambitioner att kunna vika upp och klämma fast.
 
mnils skrev:
Hur är ca 15år gammalt papptak att jobba med?

Tänkte sätta in två takkupoler men vill helst inte lägga om taket just nu. Pappen skall vikas upp mot kupolens kanter och klämmas fast med klämlister, kommer det fungera med så gammal papp eller kommer den bara spricka och gå sönder om man försöker?

Underst lär ett lager från 1970 ligga och det har jag inga ambitioner att kunna vika upp och klämma fast.
Att vika upp gammal papp låter vanskligt, men lägger du inte ny uppvikt papp då som överlappar och limmas/svetsas mot den gamla ?
 
  • Gilla
Anonymiserad 156538 och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Är det svetsad ytpapp så kan du nog glömma att vika upp den gamla men det är ändå inga problem att lösa takkupolerna på ditt tak för en duglig pappläggare.

Är det underlagspapp så bör du nog göra uppviken med ny papp och överlappar dom mot det gamla.
 
Redigerat:
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.