678 läst ·
2 svar
678 läst
2 svar
Gammalt papptak
Hur är ca 15år gammalt papptak att jobba med?
Tänkte sätta in två takkupoler men vill helst inte lägga om taket just nu. Pappen skall vikas upp mot kupolens kanter och klämmas fast med klämlister, kommer det fungera med så gammal papp eller kommer den bara spricka och gå sönder om man försöker?
Underst lär ett lager från 1970 ligga och det har jag inga ambitioner att kunna vika upp och klämma fast.
Tänkte sätta in två takkupoler men vill helst inte lägga om taket just nu. Pappen skall vikas upp mot kupolens kanter och klämmas fast med klämlister, kommer det fungera med så gammal papp eller kommer den bara spricka och gå sönder om man försöker?
Underst lär ett lager från 1970 ligga och det har jag inga ambitioner att kunna vika upp och klämma fast.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Att vika upp gammal papp låter vanskligt, men lägger du inte ny uppvikt papp då som överlappar och limmas/svetsas mot den gamla ?mnils skrev:Hur är ca 15år gammalt papptak att jobba med?
Tänkte sätta in två takkupoler men vill helst inte lägga om taket just nu. Pappen skall vikas upp mot kupolens kanter och klämmas fast med klämlister, kommer det fungera med så gammal papp eller kommer den bara spricka och gå sönder om man försöker?
Underst lär ett lager från 1970 ligga och det har jag inga ambitioner att kunna vika upp och klämma fast.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 414 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 414 inlägg
Är det svetsad ytpapp så kan du nog glömma att vika upp den gamla men det är ändå inga problem att lösa takkupolerna på ditt tak för en duglig pappläggare.
Är det underlagspapp så bör du nog göra uppviken med ny papp och överlappar dom mot det gamla.
Är det underlagspapp så bör du nog göra uppviken med ny papp och överlappar dom mot det gamla.
Redigerat:
Klicka här för att svara