1 397 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
"Gammal" vattenkokare
Känner någon till om det finns någon vattenkokare av den gamla modellen på marknaden?
Jag menar den som har värmeslingorna liggande direkt i vattnet, inte under en metallbotten. Inbillar mig att vattnet kokar upp fortare med den konstruktionen.
Jag menar den som har värmeslingorna liggande direkt i vattnet, inte under en metallbotten. Inbillar mig att vattnet kokar upp fortare med den konstruktionen.
Produkter som diskuteras: "värmeslingorna"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Billiga plastvattenkokare har oftast/alltid värmeelementet i vattnet.
Exempelvis
https://www.clasohlson.com/se/Vatte...FJ1-XziYSNLoDUEaJxhn1f6S_-37X098aApWxEALw_wcB
sen om det värmer upp snabbare....
Exempelvis
https://www.clasohlson.com/se/Vatte...FJ1-XziYSNLoDUEaJxhn1f6S_-37X098aApWxEALw_wcB
sen om det värmer upp snabbare....
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 842 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 842 inlägg
Tänk på att flera sådana hade problem med läckage av nickel och andra metaller till vattnet. Det var därför jag slängde min annars väldigt bra Philips som jag hade bra länge. Kom ut rapporter om det för säkert 20 år sedan, åren går.
Är inte alla med slät botten induktionsvärmda idag? Då är effektiviteten väldigt nära 100% också.
Är inte alla med slät botten induktionsvärmda idag? Då är effektiviteten väldigt nära 100% också.
Bästa svaret
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Jadå, jag såg en sån för några veckor sen i något av skräpvaruhusen. Rusta, Ö&B eller Dollarstore hade nån rackare för typ 79-89 kr.Alti skrev:
Bara de som kostar över 3000.-MultiMan skrev:
Tänk på att flera sådana hade problem med läckage av nickel och andra metaller till vattnet. Det var därför jag slängde min annars väldigt bra Philips som jag hade bra länge. Kom ut rapporter om det för säkert 20 år sedan, åren går.
Är inte alla med slät botten induktionsvärmda idag? Då är effektiviteten väldigt nära 100% också.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
