Har äldre tryckbrytare i hela huset från 60-talet. Dessa är hela, fräscha och är dessutom snyggare och nättare än nya (tycker jag). Passar huset. Problemet är bara att med dimmerfunktion skulle man vilja att de är återfjädrande. Funderar på om det finns någon lösning att modifiera dem eller komma runt det på något sätt…. Ngn som gjort det?
Moderator
· Stockholm
· 57 712 inlägg
Beror väl lite på exakt hur du vill ha dimmerfunktionen. Med reservation för att jag bara har ytlig kunskap om plejd. Så har jag för mig att du kan konfigurerar plejd så att inkopplad brytare tänder/släcker som vanligt. Men att du får använda appen för att dimma. Ofta kör man ju i princip på en viss dimmernivå "alltid".
Svårt att svara när man inte vet vad du har. En bild på brytaren underlättar för att få svar.D Dejvan skrev:Har äldre tryckbrytare i hela huset från 60-talet. Dessa är hela, fräscha och är dessutom snyggare och nättare än nya (tycker jag). Passar huset. Problemet är bara att med dimmerfunktion skulle man vilja att de är återfjädrande. Funderar på om det finns någon lösning att modifiera dem eller komma runt det på något sätt…. Ngn som gjort det?
Klicka här för att svara