Känner någon till om det finns någon vattenkokare av den gamla modellen på marknaden?

Jag menar den som har värmeslingorna liggande direkt i vattnet, inte under en metallbotten. Inbillar mig att vattnet kokar upp fortare med den konstruktionen.
 
MultiMan
Tänk på att flera sådana hade problem med läckage av nickel och andra metaller till vattnet. Det var därför jag slängde min annars väldigt bra Philips som jag hade bra länge. Kom ut rapporter om det för säkert 20 år sedan, åren går.

Är inte alla med slät botten induktionsvärmda idag? Då är effektiviteten väldigt nära 100% också.
 

Bästa svaret

Alti Alti skrev:
Känner någon till om det finns någon vattenkokare av den gamla modellen på marknaden?

Jag menar den som har värmeslingorna liggande direkt i vattnet, inte under en metallbotten. Inbillar mig att vattnet kokar upp fortare med den konstruktionen.
Jadå, jag såg en sån för några veckor sen i något av skräpvaruhusen. Rusta, Ö&B eller Dollarstore hade nån rackare för typ 79-89 kr.
 
P
MultiMan MultiMan skrev:
Tänk på att flera sådana hade problem med läckage av nickel och andra metaller till vattnet. Det var därför jag slängde min annars väldigt bra Philips som jag hade bra länge. Kom ut rapporter om det för säkert 20 år sedan, åren går.

Är inte alla med slät botten induktionsvärmda idag? Då är effektiviteten väldigt nära 100% också.
Bara de som kostar över 3000.-
 
Alti Alti skrev:
Känner någon till om det finns någon vattenkokare av den gamla modellen på marknaden?

Jag menar den som har värmeslingorna liggande direkt i vattnet, inte under en metallbotten. Inbillar mig att vattnet kokar upp fortare med den konstruktionen.
Det är till att ha bråttom.
 
  • Gilla
Alti
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.