Hej,

Köpte lgh som har ett äldre trägolv på balkongen. En äldre dam har bott där i 25år så det kan vara lika gammal.

Min tanke är att byta ut plankor som är sönder (se ens bilden vid krokarna) och sen såpa genom att följa instruktioner som jag hittade här: https://vasterbottenssapa.se/blogs/stadguiden/sapskura-tratrall

Kommer jag att lyckas? Borde jag byta ut allt? Alla tips och råd är välkomna då jag har aldrig gjort detta innan. 🙂

• IMG_6435.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6436.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
surris
Ja du kommer lyckas, såpskurning är ingen månlandning precis 🙃 Byt det trasiga, bara du kan svara på om du tycker det är nödvändigt att byta allt.

Det är väl lite frågan om vilket resultat du förväntar dig.

Unikt namn
Regeln som ligger under de yttre plankorna är antagligen i ännu sämre skick än de ruttna plankorna som ligger ovanpå. Du kommer nog inte så enkelt kunna skruva nya plankor i den.

Jag hade åtminstonde mentalt förberett mig på att byta allt. Det rör sig inte om jättemånga meter trall på en balkong och det an vara ett kul lagom lätt projekt vårprojekt. :)
Om den förra konstruktionen höll i 25år så är det bara att göra samma en gång till.

Men den nya trallen kan ju sedan med fördel såpaskuras.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.