Jag har precis köpt en villa, byggd 1973. Jag har ett garage med två extra rum där det ena var tänkt som bastu när huset byggdes. Vattnet frös en gång i tiden och nu finns vattenledningar kvar men inte fungerande. Isolering sitter direkt på väggarna, utan några innerväggar utanpå.
Min plan är att göra om den här "bastun" till ett förrådsutrymme. Jag vill sätta gipsväggar utanpå isoleringen.
Bör man ta bort den gamla isoleringen som suttit där från början och sätta ny, eller finns det ingen vits med det?
Tacksam för svar
Sign. färsking på husrenoveringsfronten