30 367 läst ·
51 svar
30k läst
51 svar
Galna grannar, vad gör man?
Jo, har man kunskap inom området är allt självklart. Men för en vanlig "byggahus" som ställer frågor om det som TS är det inte så självklart och speciellt för grävarkillen som får påståendet att markägaren sagt något annat.billy_baver skrev:
Det hade för mig också inneburit ett visst stopp för att reda ut situationen innan jag hade sagt fortsätt planera området.
Grannen, om man går på vad grävarkillen säger, har ljugit och med sin lögn orsakat extra arbete för att verifiera att det var en lögn. Att genom en lögn orsaka extra kostnader kan man ju fundera på hur de ska bekostas..........
Meningslösa funderingar. Grannstackarn kan väl inte rå för att han blir tagen på allvar. Åtalbara blir lögner på den nivån när någon på en teater med hög röst falskeligen påstår att elden är lös.AndersS skrev:
Givet att TS uppgifter visar sig vara korrekta är (och förblir) detta en sak mellan entreprenören och hans uppdragsgivare.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Det låter ju som TS borde engagera sig i styrelsearbetet, den där "sheriffen" kan ställa till mycket om han får fortsätta ostört.
Huruvida funderingarna är meningslösa får stå för dig och det kan man säkert tvista om och där delar jag inte din åsikt utifrån TS uppgifter att grannes lögn har orsakat extra kostnader. TS fråga till forumet är hur han på något sätt kan få ersättning för grannens fördyrande lögn eller inte behöva betala för stilleståndstiden, eller åtminstone en tydlig markering att grannens uppträdande var oacceptabelt.billy_baver skrev:Meningslösa funderingar. Grannstackarn kan väl inte rå för att han blir tagen på allvar. Åtalbara blir lögner på den nivån när någon på en teater med hög röst falskeligen påstår att elden är lös.
Givet att TS uppgifter visar sig vara korrekta är (och förblir) detta en sak mellan entreprenören och hans uppdragsgivare.
Personligen skulle jag kunna likställa en tydlig markering till grannen att han/hon begått ett fel som orsakat extra kostnad som en ersättning om den nu under bildande samfällighetens styrelse gör ett sådant uttalande utifrån att grannen utger sig att företräda den under bildande samfälligheten.
Så det kan finnas olika sätt att få en "ersättning" där en tydlig ursäkt kan vara en sådan.
Vi har fri processrätt i det här landet. Så det är väl bara att önska TS lycka till.AndersS skrev:Huruvida funderingarna är meningslösa får stå för dig och det kan man säkert tvista om och där delar jag inte din åsikt utifrån TS uppgifter att grannes lögn har orsakat extra kostnader. TS fråga till forumet är hur han på något sätt kan få ersättning för grannens fördyrande lögn eller inte behöva betala för stilleståndstiden, eller åtminstone en tydlig markering att grannens uppträdande var oacceptabelt.
Personligen skulle jag kunna likställa en tydlig markering till grannen att han/hon begått ett fel som orsakat extra kostnad som en ersättning om den nu under bildande samfällighetens styrelse gör ett sådant uttalande utifrån att grannen utger sig att företräda den under bildande samfälligheten.
Så det kan finnas olika sätt att få en "ersättning" där en tydlig ursäkt kan vara en sådan.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Man kan kanske meddela styrelsen att övertagandet av marken kommer bli dyrare pga problem och stillestånd under iordningställandet pga grannen.
Det kommer garanterat inte vara uppskattat
Det kommer garanterat inte vara uppskattat
Be granne dra åt h-e, glöm sedan saken och gå vidare....
Klicka här för att svara