1 650 526 läst ·
17 661 svar
1651k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 161 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 450 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 450 inlägg
Fyra valpar inne på köpcentrat idag, och de körde ut genom kassalinjen..mrsnhp skrev:
Elsparkarna är även hemska på torg och breda gångbanor. De betraktar sig som "gående" och tycker att det är okej att kryssa runt mellan flanerande människor i 10-20 km/h. Helt tysta är de också, så man har ingen chans att höra dem. Man räknar ju inte med att behöva titta bakåt innan man stannar eller kliver åt sidan på ett torg eller gångbana som inte är mixad med cykelbana. Cyklister beter sig inte regelmässigt alls på det viset. De jag har sett cykla på torg är främst snorungar som ändå ser ut att strunta i alla regler som finns, men jag har sett både ungdomar och vuxna susa runt på elspark på ställen där de inte ska vara.
Dagens 20-25-åringar är ju uppvuxna med kickbikes. En 7-åring på kickbike på ett torg har folk tyckt är okej, för det går inte särskilt fort och den som får mest ont vid krock är barnet. Nu fortsätter de tyvärr med samma beteende men med elspark. Jag börjar faktiskt bli sur tant och tycka att elsparkar borde förbjudas. Samtidigt är jag realist och inser att det inte kommer att hända, så den enda chansen är att polisen börjar ha trafikkontroller på torg och bötfäller elsparkförarna för vårdslöst beteende.
Angående cyklisters beteende i trafik undrar jag om polisen längre har "cykeldagar" i skolorna. När jag gick i mellanstadiet på 80-talet kom polisen till skolan och berättade hur man cyklar i trafik (och inte cyklar på gågata), och sen hade vi diverse övningar i att titta bakåt och visa tecken vid sväng och stopp m.m. Vi hade också praktiska övningar i manövrering av cykeln, som att cykla slalom mellan koner.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Är det inte det ena är det andra sa robotklipparen som precis fått bakhjulen renoverande och tappade ett framhjul.
Skrotade på gymmet och tänkte "bäst att akta lite eftersom jag har någon inflammation i armbågen", och PANG! så small det i handleden och sen blev det inte mer skrotat den dagen.
Verkar inte helt jättedåligt nu efter ett par dagar åtminstone, men jäklar vad jag kommer vara nervös nästa gång jag ska lyfta en hantel. Får väl bli bicepcurls med 2kg-hantel. 😫
Verkar inte helt jättedåligt nu efter ett par dagar åtminstone, men jäklar vad jag kommer vara nervös nästa gång jag ska lyfta en hantel. Får väl bli bicepcurls med 2kg-hantel. 😫
Lyfta skrot på gymmet?tensiden skrev:
Skrotade på gymmet och tänkte "bäst att akta lite eftersom jag har någon inflammation i armbågen", och PANG! så small det i handleden och sen blev det inte mer skrotat den dagen.
Två frågor dyker upp i mitt huvud ... varför inte lyfta sten/plank/ved/nått annat tungt som hör till huset? (fast det förutsätter ju att man har ett hus förståss)
och den andra ... när har man tid till det, man måste ju flytta den där veden som levererades för vintern, fixa klart projekt 1, 2 3 ... osv ... de har ju fan aldrig slut då man har hus! (igen förutsätter att man har hus)
EDIT: fast då ryker ju rygg ,axlar och annat för man är för otränad :S