mexitegel mexitegel skrev:
Även om de formellt ska ha lyse så tänker jag försvara bönderna. Var glad att de ger dig mat på bordet 😉.
Äh, jag köper min mat på ICA 👊

• Haha
  • Gilla
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fabrikat och ålder på bilen?
Toyta Corolla 2002. Jag gillar inte nyare bilar, jag vill mecka utan en dator i handen 😮

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Fotografen Fotografen skrev:
GAAAHHHHH!

Varför kan inte bonn-j-larna ha LYSE på sina ekipage?
Traktorer, tröskor, vagnar och Gud Fader vet allt men baklyse? Nänä, ihelvete heller...åkte bakom ett fordonståg nu ikväll, ny vagn lastad med rullbalar, diodlampor och hela midevitten med att det ska lysa? Nänä...för mycket begärt...

GAAAHHHHH
Jadu på vintern när dom plogar och sandar har dom ju flera kilowatt arbetsbelysning bakåt trots att dom bara kör transport mellan sina kontrakt...

• Gilla
  • Haha
Annali06 och 3 till
  • Laddar…
Jaha, där hittade kommunen ännu ett sätt att spara några ören, dra ner antalet skolskjutshållplatser till ett minimum och låta barnen gå upp till 2km till sin hållplats 🙄

• Ledsen
  • Arg
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
Gaaaaahhh ....

Nåt skumt har hänt med nätverket ...

2xAP slutar funka under natten. Försöker återställa dem , men nu kan inte UniFi updatera den ena (U6+) och den andra (AP AC PRO) har stått som "uppdatera" hur länge som helst.
Den gamla går att hitta via Ubiquitys app i telefonen, men inte den nya .. Ingen av dem går att koppla upp sig mot direkt. ...

Via trådad anslutning funkar vissa sidor, tex. byggahus, youtube, google, men inte andra, som telias driftsinfo, sketchup, duckduckgo eller trafikverkets "sök fordonsuppgifter" ....

Skjut mig.

j.f.s
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaahhh ....

2xAP slutar funka under natten. Försöker återställa dem , men nu kan inte UniFi updatera den ena (U6+) och den andra (AP AC PRO) har stått som "uppdatera" hur länge som helst.
Den gamla går att hitta via Ubiquitys app i telefonen, men inte den nya .. Ingen av dem går att koppla upp sig mot direkt. ...

Via trådad anslutning funkar vissa sidor, tex. byggahus, youtube, google, men inte andra, som telias driftsinfo, sketchup, duckduckgo eller trafikverkets "sök fordonsuppgifter" ....

Skjut mig.
Kör din router med din ISPs dns?
Inte vad du publicerar via dhcp utan på din WAN-länk. Jag byter alltid till något mer pålitligt.

Routerinställningar för Ethernet WAN visar konfiguration av RT-AX86U, inklusive WAN-aggregation och DNS-server inställd på 1.1.1.1.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
dra ner antalet skolskjutshållplatser till ett minimum och låta barnen gå upp till 2km till sin hållplats 🙄
Cyklade jag från första klass, men allt är ju också beroende av vägar och trafik, "det är nya tider". Idag är det mera eller mindre kaos vid skolan 1-9 årskurs granne till där vi bor när föräldrar ska lämna/hämta.

j.f.s j.f.s skrev:
Kör din router med din ISPs dns?
Inte vad du publicerar via dhcp utan på din WAN-länk. Jag byter alltid till något mer pålitligt.

[bild]
Bra fråga. Har kört pfSense på det senaste..
Nu verkar jag pillat på något så har jag ingen kontakt med omvärlden... 😄

A AndersS skrev:
Cyklade jag från första klass, men allt är ju också beroende av vägar och trafik, "det är nya tider". Idag är det mera eller mindre kaos vid skolan 1-9 årskurs granne till där vi bor när föräldrar ska lämna/hämta
Överväger att låta andraklassaren cykla till bussen, men det är ju dedär med att lyckas komma i tid till bussen, idag stannar den 80m från vår ytterdörr.

Vi bor i precis så vi får skolskjuts, den nya hållplatsen är så nära skolan att de som bor runt den inte har rätt till skojskjuts...

13th Marine 13th Marine skrev:
Överväger att låta andraklassaren cykla till bussen, men det är ju dedär med att lyckas komma i tid till bussen, idag stannar den 80m från vår ytterdörr.

Vi bor i precis så vi får skolskjuts, den nya hållplatsen är så nära skolan att de som bor runt den inte har rätt till skojskjuts...
Men tid och klocka är väl bra att få lära sig, har inget minne av att man "vågade" komma för sent för det noterades.

A AndersS skrev:
Men tid och klocka är väl bra att få lära sig, har inget minne av att man "vågade" komma för sent för det noterades.
Definitivt, men sen är alla barn inte lika och kan hantera det.
Och om barnet inte kommer i tid till bussen så går ju den, och då behöver jag helt plötsligt lösa det.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaahhh ....

Skjut mig.
Jahapp, nu får jag inte ens en ip-adress när jag kopplar datorn direkt i mediaomvandlaren ...

• Ledsen
Bono_R
  • Laddar…
j.f.s
Kan var helt normalt beroende på hur din ISP jobbar. En del knyter din routers mac till en specifik adress. Alternativt så släpper de på det efter en viss tidsperiod. Bahnhof släpper efter ca 30min hos mig iaf.

Testa att bryta strömmen till omvandlaren i iaf 30min.

Karrock
Fotografen Fotografen skrev:
GAAAHHHHH!

Varför kan inte bonn-j-larna ha LYSE på sina ekipage?
Traktorer, tröskor, vagnar och Gud Fader vet allt men baklyse? Nänä, ihelvete heller...åkte bakom ett fordonståg nu ikväll, ny vagn lastad med rullbalar, diodlampor och hela midevitten med att det ska lysa? Nänä...för mycket begärt...

GAAAHHHHH
Släpet var nog av fabrikat KIA. De lyser fan aldrig bak. Gaaaahhh!

• Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Kan var helt normalt beroende på hur din ISP jobbar. En del knyter din routers mac till en specifik adress. Alternativt så släpper de på det efter en viss tidsperiod. Bahnhof släpper efter ca 30min hos mig iaf.

Testa att bryta strömmen till omvandlaren i iaf 30min.
Japp, jag testade det.. funkade tillslut...

Nu är frågan om man ska ge upp pfSense och köpa nån vanlig router... Och i såfall om man ska försöka använda AP AC PRO och U6+ ... Eller nått mesh-skit.. jag vill bara ha nått som funkar.. 😖

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.