1 654 734 läst ·
17 705 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Jadu på vintern när dom plogar och sandar har dom ju flera kilowatt arbetsbelysning bakåt trots att dom bara kör transport mellan sina kontrakt...Fotografen skrev:
GAAAHHHHH!
Varför kan inte bonn-j-larna ha LYSE på sina ekipage?
Traktorer, tröskor, vagnar och Gud Fader vet allt men baklyse? Nänä, ihelvete heller...åkte bakom ett fordonståg nu ikväll, ny vagn lastad med rullbalar, diodlampor och hela midevitten med att det ska lysa? Nänä...för mycket begärt...
GAAAHHHHH
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 626 inlägg
Jaha, där hittade kommunen ännu ett sätt att spara några ören, dra ner antalet skolskjutshållplatser till ett minimum och låta barnen gå upp till 2km till sin hållplats 🙄
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Gaaaaahhh ....
Nåt skumt har hänt med nätverket ...
2xAP slutar funka under natten. Försöker återställa dem , men nu kan inte UniFi updatera den ena (U6+) och den andra (AP AC PRO) har stått som "uppdatera" hur länge som helst.
Den gamla går att hitta via Ubiquitys app i telefonen, men inte den nya .. Ingen av dem går att koppla upp sig mot direkt. ...
Via trådad anslutning funkar vissa sidor, tex. byggahus, youtube, google, men inte andra, som telias driftsinfo, sketchup, duckduckgo eller trafikverkets "sök fordonsuppgifter" ....
Skjut mig.
2xAP slutar funka under natten. Försöker återställa dem , men nu kan inte UniFi updatera den ena (U6+) och den andra (AP AC PRO) har stått som "uppdatera" hur länge som helst.
Den gamla går att hitta via Ubiquitys app i telefonen, men inte den nya .. Ingen av dem går att koppla upp sig mot direkt. ...
Via trådad anslutning funkar vissa sidor, tex. byggahus, youtube, google, men inte andra, som telias driftsinfo, sketchup, duckduckgo eller trafikverkets "sök fordonsuppgifter" ....
Skjut mig.
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 276 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 276 inlägg
Kör din router med din ISPs dns?Dan_Johansson skrev:
Gaaaaahhh ....
Skjut mig.
Inte vad du publicerar via dhcp utan på din WAN-länk. Jag byter alltid till något mer pålitligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Cyklade jag från första klass, men allt är ju också beroende av vägar och trafik, "det är nya tider". Idag är det mera eller mindre kaos vid skolan 1-9 årskurs granne till där vi bor när föräldrar ska lämna/hämta.13th Marine skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 626 inlägg
Överväger att låta andraklassaren cykla till bussen, men det är ju dedär med att lyckas komma i tid till bussen, idag stannar den 80m från vår ytterdörr.A AndersS skrev:
Vi bor i precis så vi får skolskjuts, den nya hållplatsen är så nära skolan att de som bor runt den inte har rätt till skojskjuts...
Men tid och klocka är väl bra att få lära sig, har inget minne av att man "vågade" komma för sent för det noterades.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 626 inlägg
Definitivt, men sen är alla barn inte lika och kan hantera det.A AndersS skrev:
Och om barnet inte kommer i tid till bussen så går ju den, och då behöver jag helt plötsligt lösa det.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Jahapp, nu får jag inte ens en ip-adress när jag kopplar datorn direkt i mediaomvandlaren ...Dan_Johansson skrev:
Gaaaaahhh ....
Skjut mig.
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 276 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 276 inlägg
Kan var helt normalt beroende på hur din ISP jobbar. En del knyter din routers mac till en specifik adress. Alternativt så släpper de på det efter en viss tidsperiod. Bahnhof släpper efter ca 30min hos mig iaf.
Testa att bryta strömmen till omvandlaren i iaf 30min.
Testa att bryta strömmen till omvandlaren i iaf 30min.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 056 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 056 inlägg
Släpet var nog av fabrikat KIA. De lyser fan aldrig bak. Gaaaahhh!Fotografen skrev:
GAAAHHHHH!
Varför kan inte bonn-j-larna ha LYSE på sina ekipage?
Traktorer, tröskor, vagnar och Gud Fader vet allt men baklyse? Nänä, ihelvete heller...åkte bakom ett fordonståg nu ikväll, ny vagn lastad med rullbalar, diodlampor och hela midevitten med att det ska lysa? Nänä...för mycket begärt...
GAAAHHHHH
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Japp, jag testade det.. funkade tillslut...j.f.s skrev:
Nu är frågan om man ska ge upp pfSense och köpa nån vanlig router... Och i såfall om man ska försöka använda AP AC PRO och U6+ ... Eller nått mesh-skit.. jag vill bara ha nått som funkar.. 😖