D Dilato skrev:
Helt sjukt att vi finner oss i det där, terroristerna har vunnit
Eller när de tar en alldeles uppenbart nästintill tom spraydeo bara för att burken en gång rymde 150 ml. GAAAAHHHH!!!

• Arg
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Nu när jag vet ska jag ha med mig ett antal 100ml tomflaskor att flytta över i..då är det ok, men inte om det är en 200 ml oöppnad original vinflaska som kom från planet.
Helt sjukt att vi finner oss i det där, terroristerna har vunnit 😠
Det där verkar ju vara på väg att ändras... Jag var i London en sväng i början av sommaren, på Heathrow upplyste säkerhetsvakten mig (helt vänligt och utan ond avsikt) att de två banden vi gick genom var de sista med gamla systemet. Alla andra har de bytt till någon ny teknik där de scannar innehållet i flaskor och då tillåter allt upp till en liter... (Och min 200 ml marmelad gick alltså inte igenom eftersom jag valde fel band)! Ett sent gaaaaah på den...

• Wow
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Det där verkar ju vara på väg att ändras... Jag var i London en sväng i början av sommaren, på Heathrow upplyste säkerhetsvakten mig (helt vänligt och utan ond avsikt) att de två banden vi gick genom var de sista med gamla systemet. Alla andra har de bytt till någon ny teknik där de scannar innehållet i flaskor och då tillåter allt upp till en liter... (Och min 200 ml marmelad gick alltså inte igenom eftersom jag valde fel band)! Ett sent gaaaaah på den...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/andrar-vatskeregler-pa-flyg-risk-for-forvirring

• Älska
karlmb
  • Laddar…
Varför ska det förpackas så i i helvete... Skönt att de bara hade 5paket, siktade på 20paket. Då hade det gått en propp om jag hade fått pilla med alla samtidigt 😚

Svarta strumpor från CAT, förpackade i gula kartonger. Tre paket syns, med etiketter i olika storlekar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Arg
Kramla och 1 till
  • Laddar…
tommib
Gaaahhhhh

Springmask.

Inte jag personligen då.

• Ledsen
  • Gilla
Satsuki och 4 till
  • Laddar…
N
tommib tommib skrev:
Gaaahhhhh

Springmask.

Inte jag personligen då.
Är dom i ditt hus är dom snart i dig.
Se det positivt du kommer ha ett väldigt välstädat hus en tid framåt.

tommib tommib skrev:
Gaaahhhhh

Springmask.

Inte jag personligen då.
Det är väl en småbarnsåkomma?
När de kommer upp i tonåren får de latmask. Svårare att bli av med.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Satsuki och 19 till
  • Laddar…
4774
pacman42 pacman42 skrev:
Ibland hade de för mycket att göra, men oftast hade de tid att göra rätt mycket extra för brukarna.

Det enda specifika problem han upplevde med planeringen var att man inte kunde garantera kvinnlig personal till de kvinnor som skulle duscha/bara, men då flyttade man tvätten till nästa dag istället. Det var inga män som hade problem med att kvinnor tvättade av dem.
Där jag jobbade fick bara jag och två till hjälpa dem duscha oavsett. Det handlar mer om trygghet med att du får hjälp i duschen av någon som ser dig som människa och då ffra ser dig just för den du är.Bra persolal lyser med sin frånvaro, personal som är där för att inte arbeta finns det gott om, som bara står och pratar med varandra . Bra personal är inte lätt att få tag i . Tyvärr

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Turkiet?
Känguru på vägskylt med texten "Welcome to Austria".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det positiva är att i år kan man betala med kort på badet, förra året var det bara kontanter som gällde.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahh

Kollade in ett närbeläget microbryggeri/destilleri på vägen hem från stan igår.

Dom hade precis stängt, men det satt ett stort fint anslag på dörren där det meddelades att den guidade turen som krävs för att få handla tar ca. 30 och kostar 50:-.... 🤯🤯

Är det så hos alla, att man ska behöva betala för att få möjlighet att köpa lite närproducerad öl samt höra samma information gång efter annan.

Snacka om fiasko.

• Gilla
pjgb och 2 till
  • Laddar…
Japp. Så är det.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaaaaahh

Kollade in ett närbeläget microbryggeri/destilleri på vägen hem från stan igår.

Dom hade precis stängt, men det satt ett stort fint anslag på dörren där det meddelades att den guidade turen som krävs för att få handla tar ca. 30 och kostar 50:-.... 🤯🤯

Är det så hos alla, att man ska behöva betala för att få möjlighet att köpa lite närproducerad öl samt höra samma information gång efter annan.

Snacka om fiasko.
Allvarligt, får man inget köpcertifikat eller tatuering som visar att man minsann kan köpa säkert?
/W

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Allvarligt, får man inget köpcertifikat eller tatuering som visar att man minsann kan köpa säkert?
/W
Är rädd att det bara är att ställa sig i kön till guidningen som gäller.. 🤯🤦

FredrikR FredrikR skrev:
Ja. Tyvärr.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Är rädd att det bara är att ställa sig i kön till guidningen som gäller.
Eller rösta med fötterna och beställa från Systembolaget.

• Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.