1 499 288 läst ·
15 315 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 inlägg
Nej. Jag har hittat spåren i gräset efter att de har rullats till en lastplats vid grusvägen. Mitt på dagen när jag faktiskt var hemma, men inte tittade åt det hållet. Tråkigt då att jag hade fixat digitalmaskeringen av en av övervakningskamerorna. Den hade kunnat visa vilket fordon som hade använts.R roli skrev:
Paketet dök upp i morse dom hade lämnat det på hel fel adress..G Greger_08 skrev:Min min reservdel till tvättmaskinen vart levererad enlig Earlybird i natt 01.30.
Var uppe med tuppen och inte fan fanns det något paket.
Aldrig blivit av med något från min låsta postlåda tidigare..
Mycket svårt att tro att någon fiskat upp paketet under natten...
Blev att beställa en ny del med expressfrakt till utlämningsställe så man kan tvätta igen.
GAAAAAH
får jag den inte imorgon som kommer det bli GAAAAAH igen 😎
Otur att jag beställde en ny del men jag behövde ju ha en fungerade tvättmaskin i helgen 🤪.
Helt värdelös support ville inte kontakta budet för att fråga var paketet hade lämnats vilket t.e.x Airmee gör..
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
WAAAAAAAAGH, behöver en sak till imorgon.
Då bestämmer sig posten för att hogga det en dag i Härryda istället.
Då bestämmer sig posten för att hogga det en dag i Härryda istället.
Valde Instabox istället för hemleverans för en gångs skull. IB fick varan i måndags leverans på onsdag, plötsligt flyttad till fredag. Kunde byta box och få den torsdag. Blev ändrad till fredag. Idag kom meddelande att det lastas fel och kommer på måndag. Kunde byta box igen så nu levereras på söndag. Undrar när jag får grejerna 🤬
Annandag jul?TeroM skrev:
Valde Instabox istället för hemleverans för en gångs skull. IB fick varan i måndags leverans på onsdag, plötsligt flyttad till fredag. Kunde byta box och få den torsdag. Blev ändrad till fredag. Idag kom meddelande att det lastas fel och kommer på måndag. Kunde byta box igen så nu levereras på söndag. Undrar när jag får grejerna 🤬
Var glad det inte var Budbee. Där får du vackert vänta till det finns en ledig box.TeroM skrev:
Men det berättar de inte. Leveransen misslyckas bara varje dag får man veta i appen några tinnar innan.
Är det fullt i Instabox så kan de styra över det till setvicebutik.
Har bara posten här, box utanför eller utlämning i affären.
Väljer aldrig boxen, då blir paketen bara försenade.
Paketet lämnas i affären om boxen är full, men det hamnar inte där på pappret förens dagen efter.
Affären får inte lämna ut paket innan det ploppar upp i appen.
Väljer aldrig boxen, då blir paketen bara försenade.
Paketet lämnas i affären om boxen är full, men det hamnar inte där på pappret förens dagen efter.
Affären får inte lämna ut paket innan det ploppar upp i appen.
GAAAAAAAHH blir tokig på Ikea.
Vid monteringen av nya köket så är det tillverkningsfel på karusellen i hörnskåpet.
Första tanken var att jag borrar ett större hål så att skruven passar.
Men nej nya grejer så gör jag en reklmation då hela köket är nytt och man vill ha nya grejer utan att behöva modifiera.
Åker ner till Ikea och det visar sig att flera kunder haft samma problem.
Efter att det på riktigt tagit cirka 30-45 min att göra en reklamation så hade dom tagit tillbaka den och återbetalat.
"den är slut i lager så håll utkik på hemsidan när den inkommer igen".
Visar sig senare att den INTE kommer inkomma igen då den är utgående.
Surt sa räven, men jag hittade en "nyhet" en ny modell av karusell med samma namn och till Metod.
Glad i hågen åker man till Västerås och köper den då vi även skulle handla lite annat.
Kommer hem och ska montera den, nej den passar fasen inte.
Tar med mig den till Ikea och bollas från Kundservice till kök.
På köksavdelningen får jag snabbt veta att mitt kök som jag hämtade ut 13:e Juni nu har "gamla" modellen av stomme då dom bytt till ny modell och därav passar den inte.
Ser att den gamla karusellen finns i några få varuhus och frågar om dom inte kan skicka mellan varuhus?
Nja då måste du prata med kundservice.
Går ner dit och nej hennes möjlighet och kunskap slår stopp ganska snabbt.
Jag åker hem och ringer till Ikeas kundservice som jag brukar kunna nå bra framgång med.
Pratar med en person som säger "ja men då ska du prata med denna avdelningen", nästa person säger "ja men då ska du prata med en kökssäljare", som säger "ja men då är detta ett ärende för reklamationsavdelningen".
Där når vi till slut fram till att det beställs och skickas en ny karusell av den gamla varianten utan fraktkostnad och allt.
Nu håller jag tummarna för att allt är rätt.
Så här i efterhand ångrar jag så bittert att jag bara inte tog en borr och gjorde hålet större så hade allt varit löst.
Eller tänk om hon som tog emot min reklamation sagt att detta är en utgående modell.
GAAAAAAAAAAAAAAH
Vid monteringen av nya köket så är det tillverkningsfel på karusellen i hörnskåpet.
Första tanken var att jag borrar ett större hål så att skruven passar.
Men nej nya grejer så gör jag en reklmation då hela köket är nytt och man vill ha nya grejer utan att behöva modifiera.
Åker ner till Ikea och det visar sig att flera kunder haft samma problem.
Efter att det på riktigt tagit cirka 30-45 min att göra en reklamation så hade dom tagit tillbaka den och återbetalat.
"den är slut i lager så håll utkik på hemsidan när den inkommer igen".
Visar sig senare att den INTE kommer inkomma igen då den är utgående.
Surt sa räven, men jag hittade en "nyhet" en ny modell av karusell med samma namn och till Metod.
Glad i hågen åker man till Västerås och köper den då vi även skulle handla lite annat.
Kommer hem och ska montera den, nej den passar fasen inte.
Tar med mig den till Ikea och bollas från Kundservice till kök.
På köksavdelningen får jag snabbt veta att mitt kök som jag hämtade ut 13:e Juni nu har "gamla" modellen av stomme då dom bytt till ny modell och därav passar den inte.
Ser att den gamla karusellen finns i några få varuhus och frågar om dom inte kan skicka mellan varuhus?
Nja då måste du prata med kundservice.
Går ner dit och nej hennes möjlighet och kunskap slår stopp ganska snabbt.
Jag åker hem och ringer till Ikeas kundservice som jag brukar kunna nå bra framgång med.
Pratar med en person som säger "ja men då ska du prata med denna avdelningen", nästa person säger "ja men då ska du prata med en kökssäljare", som säger "ja men då är detta ett ärende för reklamationsavdelningen".
Där når vi till slut fram till att det beställs och skickas en ny karusell av den gamla varianten utan fraktkostnad och allt.
Nu håller jag tummarna för att allt är rätt.
Så här i efterhand ångrar jag så bittert att jag bara inte tog en borr och gjorde hålet större så hade allt varit löst.
Eller tänk om hon som tog emot min reklamation sagt att detta är en utgående modell.
GAAAAAAAAAAAAAAH
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
GAAAAHHHH!!! x 2!
Fästingar, va fan liksom! Har varit hus & kattvakt i helgen och det ena kattskrället som är världens gosgubbe har jag plockat 4 fästingar på. Det skygga kattskrället som bara låter en människa i närheten ........ Vågar inte ens tänka på hur många fästingar hon har 🤮
och så den andra .......
Folk kan fan inte köra bil. I torsdags fick jag skälla ut en kärring efter noter så hon fattar att hon inte kan stanna 20 cm efter hon har kört över ett obevakat spår OCH att om folk tutar på henne så kan hon inte stå kvar orörlig OCH att kryssad mark innebär att man inte får stanna alls där. Och förhoppningsvis så fattade hon att hon inte är ensam i trafiken. "Ja men jag visste inte vart jag skulle ....... " 🙄 Och så alla jävla muppar i hyr/bildelningsbilar .......
Men annars är det bra och jag är inte alls ett surt medelålders kontorsfetto 😳
Fästingar, va fan liksom! Har varit hus & kattvakt i helgen och det ena kattskrället som är världens gosgubbe har jag plockat 4 fästingar på. Det skygga kattskrället som bara låter en människa i närheten ........ Vågar inte ens tänka på hur många fästingar hon har 🤮
och så den andra .......
Folk kan fan inte köra bil. I torsdags fick jag skälla ut en kärring efter noter så hon fattar att hon inte kan stanna 20 cm efter hon har kört över ett obevakat spår OCH att om folk tutar på henne så kan hon inte stå kvar orörlig OCH att kryssad mark innebär att man inte får stanna alls där. Och förhoppningsvis så fattade hon att hon inte är ensam i trafiken. "Ja men jag visste inte vart jag skulle ....... " 🙄 Och så alla jävla muppar i hyr/bildelningsbilar .......
Du kanske har räddat hennes liv. Karma, fettot!B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!!! x 2!
och så den andra .......