1 503 076 läst ·
15 397 svar
1503k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Så är det, men vi försöker alltid lösa situationen så att de som behöver hjälp får det och på rätt sätt!trähandtag skrev:
Man tyvärr orkar man bara ge 150% en viss tid innan man får nog och av självbevarelsedrift slutar… Jag fruktar att vi kommer se uppsägningar sol följd av neddragningar och efterföljande ökad arbetsbörda…
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 254 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 254 inlägg
Och så har ni ju SDV att se fram emot också 😀Satsuki skrev:
Så är det, men vi försöker alltid lösa situationen så att de som behöver hjälp får det och på rätt sätt!
Man tyvärr orkar man bara ge 150% en viss tid innan man får nog och av självbevarelsedrift slutar… Jag fruktar att vi kommer se uppsägningar sol följd av neddragningar och efterföljande ökad arbetsbörda…
Förlåt
SDV = ?????
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Skånes Digitala Vårdsystem, AKA Milennium, AKA det journalsystem som infördes i VGR och panikstoppades efter 1v.trähandtag skrev:
Att kalla det SDV är någon slags politisk markering…
Ett journalsystem som är utvecklat 1997 för att ge amerikanska försäkringsbolag debiteringsunderlag och kräver 80 klick för att förnya ett recept 🤬
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 395 inlägg
Min bättre hälft är sjuksköterska, men lämnade sjukhuset och blev BVC-sköterska med något bättre lön och normala arbetstider.Satsuki skrev:
Så är det, men vi försöker alltid lösa situationen så att de som behöver hjälp får det och på rätt sätt!
Helt makalöst att vi inte kan förse de som arbetar inom vården med vettig arbetsmiljö eller ersättning.
Kvinnoyrken är svaret...13th Marine skrev:
en kvinna ska väl inte tjäna mer än en man!!! Hemska tanke!!
Jag jobbade i äldreomsorgen i många år och så som det är nu, har det varit i minst 20 år med den hemska minutjakten, och NU börjar det höjas röster om den urusla arbetsmiljön!!
Det vet väl alla vilka som får stryka på foten när kommunerna och regionerna måste spara!? 👎 Vård, omsorg och skola 👎
det handlar om enkla jobb, spelar ingen roll om det är uskor taxi eller buss, man bara tvingar in invandrare i yrket.K Kakelugnen566 skrev:Kvinnoyrken är svaret...
en kvinna ska väl inte tjäna mer än en man!!! Hemska tanke!!
Jag jobbade i äldreomsorgen i många år och så som det är nu, har det varit i minst 20 år med den hemska minutjakten, och NU börjar det höjas röster om den urusla arbetsmiljön!!
Det vet väl alla vilka som får stryka på foten när kommunerna och regionerna måste spara!? 👎 Vård, omsorg och skola 👎
Jo, nuförtiden, men för 20 år sen var det inte så vanligt med invandrare inom äldreomsorgen, inte I min kommun i alla fall.RoTe skrev:
Och håller inte med dig om att uska är ett "enkelt" jobb, det involverar medicinskt ansvar för människor
I Sverige får man på apotek oftast tabletter för tre månader i taget, dvs 90-112 st. I Europa får man oftast för en månad i taget så ca 30 st. Läkemedelsföretagen vill tillverka enhetligt, så man använder bara olika antal blisterkartor till olika länder. Burk är ovanligt i EU, används mest till storpack a 300, 500 eller 1000 st som används för att ladda dosmaskiner som gör dosdispenserade läkemedel dvs packas åt varje enskild patient i små plastpåsar.H hapazard skrev:
Nä det behövs inte 80 klick, det är VGRs system som inte var färdigkonfigurerat när det började användas. VGR var inte klara och borde inte ha startat. På den den är Skånes system bättre inställtSatsuki skrev:
Skånes Digitala Vårdsystem, AKA Milennium, AKA det journalsystem som infördes i VGR och panikstoppades efter 1v.
Att kalla det SDV är någon slags politisk markering…
Ett journalsystem som är utvecklat 1997 för att ge amerikanska försäkringsbolag debiteringsunderlag och kräver 80 klick för att förnya ett recept 🤬
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Som sagt, Milennium i Skåne är HELT annorlunda än i VGR och de problem som fanns i VGR kommer naturligtvis inte finnas i Skåne trots att det är samma system i grunden…. Säger politiker och folk som arbetar m det. Vi som ska använda det tror inte på det.A Alfons3301 skrev:
Gaaaaaahhhhhhhhh