K karlmb skrev:
Jag tror man kan dela tunna med granne i de flesta kommuner. Frågan är bara vad som händer ifall alla gör det. Kommunen lär ju inte acceptera halverade intäkter direkt när kostnaderna är de samma nästan.
Probelemet är ju inte vad det kostar att ha soptunnorna utan att det är så anskrämligt fult och skrymmande. Det ser på ren svenska fan inte klokt ut.

• Gilla
daniel-san och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Probelemet är ju inte vad det kostar att ha soptunnorna utan att det är så anskrämligt fult och skrymmande. Det ser på ren svenska fan inte klokt ut.
Jag tycker det är både ock. Dessutom sjuka mängder olja som går åt till att producera alla hundratusentals extra tunnor.

GAAAAHHHH!!!
Kanske dax för en egen tråd om soptunnor ??

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Nu kommer ett avgrunds Gaaaaaaaahh

TJUGOTVÅ KRONOR för ETT frimärke!!
Kuvert med ett färgglatt frimärke adresserat till Transportstyrelsen, Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var har det gått snett någonstans?

• Haha
  • Arg
  • Wow
cpalm och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

[bild]
Det är iaf billigare att skicka brev dit än att FÅ brev från Transportstyrelsen.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

[bild]
Du skickar för lite brev ;)

Frimärkena är nu 3ggr dyrare än själva julkorten när vi skickar 😬

• Ledsen
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

[bild]
....sen' tar det väl - i bästa fall - en vecka när brevet kommer fram.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ungefär när man slog ihop den hyfsat fungerande svenska Posten med den dysfunktionella danska motsvarigheten och bildade PostNord?

…och själv tycker jag det borde vara åtminstone några öres kostnad på varje e-post. Tänk vad mycket mindre spam och phishing det skulle bli!

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
F
Gaaah gängtejp, vilken dynga. Hopplöst att få det tätt i plastkopplingen till poolen. Ska jag behöva ringa rörmockare?!

B
GAAAAHHHH!!!! Blåsten som var idag fick tag på soptunnan som tippade in i husvagnen. Ful bula på en i övrigt väldigt fin vagn 🤬

Närbild på röd och vit husvagnsfasad med en liten bula orsakad av en fallande soptunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Gaaah gängtejp, vilken dynga. Hopplöst att få det tätt i plastkopplingen till poolen. Ska jag behöva ringa rörmockare?!
du behöver bara linda MÅNGA fler varv än du tror.....eller använda gängsnöre istället.

F
MathiasS MathiasS skrev:
du behöver bara linda MÅNGA fler varv än du tror.....eller använda gängsnöre istället.
Jaså? De videos jag kollade på Youtube såg ut som ett eller två. Det dryga är att jag inte kan läcktesta utan att fylla upp några hundra liter. Nu får jag tappa ut det igen och göra ett nytt försök. Tar snart silikon, köper ny koppling den dagen den behöver bytas...

tommib
Ett eller två? Nja, brukar snarare vararunt 15-20, beroende på gängdimension.

• Gilla
  • Wow
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
Använd lin och lochnerpasta så blir det rätt på första försöket. Sök på rörmokarläraren på YouTube för en bra instruktionsfilm.

Hade du bott i närheten kunde du fått lite av mig, jag har mer än livsförbrukning.

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.