1 502 082 läst ·
15 377 svar
1502k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
ok det var denna jag läste https://www.naturvardsverket.se/amnesomraden/avfall/avfallslag/plastavfall/13th Marine skrev:
Giftig plast verkar vara grundproblemet till varför man eldar upp det istället.
Största återvinningen kommer via PET för den har vi kontroll över själva.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 917 inlägg
Det är inte meningsfullt om frågan är vad det gör för nytta idag. Om det är det i perspektivet: ”låt oss tvinga fram en marknad för olika sortiment och se om den kan bli lönsam i sig över tid” så är svaret förstås mycket svårare. Även då skulle jag gissa att det på många tidshorisonter bara är att se som meningslös symbolpolitik och att motsvarande resurser hade gjort mer nytta någon annanstans.tommib skrev:
Med det sagt borde nog även diskussionen föras någon annanstans. Mitt motto för tråden är ju att den inte ska bli tråkig, och det blir den nog för många om ämnet körs i botten här.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 392 inlägg
10% av plasten som sätts på marknaden skriver de, dvs av all plast både den som hamnat i återvinningen och den som hamnat i brännbart.G Greger_08 skrev:
Såg ett klipp från en av de större sorteringsanläggningarna. Där har de problem med att folk slänger en massa annat skit, de får in 2 miljoner batterier om året, och dessa kan starta bränder.
Gamla VHSband som stoppar upp anläggningen osv.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
Bekant som har hus (numera fritidshus) i Härnösand i ett fritidshusområde, någon enstaka bofast. Där har de två fyrfackskärl/fastighet sedan flera år tillbaka, även fritidshusen.D Dublin skrev:Undrar om de kommer att kräva den typen av lösningar vid fritidshus också? Vi fick en tunna för komposterbart avfall för några år sedan. Vi är därute ganska lite och några av husen i området står i princip oanvända, ändå har alla fått ett nytt kompostkärl som töms med en egen bil. Det känns väldigt tveksamt om den ekvationen går ihop miljömässigt.
Jo, 15-20 år sedan.
Gaahhh!
Sista webergrillen? Mindre än ett år gammal och man hotar redan med att det var ett undantag att man ersätter rostiga delar. Lite annat ljud i skällan hade jag förväntat mig från någon som kränger grillar för 17 papp/styck.
”Tyvärr omfattas inte delen av garantin, men som en gest av goodwill skickar vi en ny del kostnadsfritt till dig.
När det gäller rosten täcks en del av den inte av garantin eftersom korrosionen ännu inte har gått så långt. Om det finns liknande rostangrepp på andra delar kan vi tyvärr inte garantera att de omfattas av garantin.”
Sista webergrillen? Mindre än ett år gammal och man hotar redan med att det var ett undantag att man ersätter rostiga delar. Lite annat ljud i skällan hade jag förväntat mig från någon som kränger grillar för 17 papp/styck.
”Tyvärr omfattas inte delen av garantin, men som en gest av goodwill skickar vi en ny del kostnadsfritt till dig.
När det gäller rosten täcks en del av den inte av garantin eftersom korrosionen ännu inte har gått så långt. Om det finns liknande rostangrepp på andra delar kan vi tyvärr inte garantera att de omfattas av garantin.”
Vilken modell?mexitegel skrev:
Gaahhh!
Medlem
· Västernorrland
· 13 inlägg
Skumt, jag har en 5år gammal Genesis® II SP-435, de tar en vecka för dem att svara om man registrerar ett ärende, men sen kommer grejerna på någon dag. Det är kanske olika på olika modeller, det står klart och tydligt på den: 100 % WEBERGARANTI ( 10 År ) , På alla delar
Ja, de svarade fort men frågan är ju vad garantin är värd. Om det krävs genomrostning så är det ungefär lika mycket värt som rostskyddsgarantin på bilar. Dvs i det närmaste ingenting…
Medlem
· Västernorrland
· 13 inlägg