1 502 038 läst ·
15 377 svar
1502k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Krympflation och sämre utförande.
Köper 2 tuber Gearoil på macken som vanligt för att fylla växelhuset på båtmotorn.
I med första tuben, dräller lite då pipen inte går i hålet, de har ändrat utförandet på pipen.
I med andra tuben och det blir inte fullt ??
Tuben har krympt till 225 ml mot 3 dl som det varit i alla tider.
Att de kostade 98:- st gör inte saken bättre 🤬
Köper 2 tuber Gearoil på macken som vanligt för att fylla växelhuset på båtmotorn.
I med första tuben, dräller lite då pipen inte går i hålet, de har ändrat utförandet på pipen.
I med andra tuben och det blir inte fullt ??
Tuben har krympt till 225 ml mot 3 dl som det varit i alla tider.
Att de kostade 98:- st gör inte saken bättre 🤬
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 254 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 254 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jamensåhyggligtdå! Istället för att kunna ta med återvinningen till någon av de fyra stationerna jag har inom en kilometer så får jag nöjet att husera tre stora soptunnor på min relativt lilla framsida. Som töms när SVOA tycker det är lagom, inte när jag behöver.
Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!
Ny tjänst min rumpa! Det här är ett nytt tvång.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
EU-regler som på något sätt tolkats strikt istället för konstruktivt.tommib skrev:
[bild]
Jamensåhyggligtdå! Istället för att kunna ta med återvinningen till någon av de fyra stationerna jag har inom en kilometer så får jag nöjet att husera tre stora soptunnor på min relativt lilla framsida. Som töms när SVOA tycker det är lagom, inte när jag behöver.
Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!
Jag får fyra tunnor eftersom jag komposterar. Resterande 8-9 kg/år restavfall skall på något sätt fördelas och tömmas jätteofta. Måste också ha dem vid tomtgränsen för det säger reglerna, men samtidigt INTE ha dem vid tomtgränsen eftersom det är för långt att dra dem och på grusväg som lutar för mycket så jag får ändå inte ha dem där jag måste även om jag betalar extra dragväg. GAAAAAAH!
Första intrycket vid besök i framtida villakvarter:”–Vad mycket soptunnor det är överallt!”
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Nu får iaf hämtning varannan vecka av plast och papp, vi har var fjärde...tommib skrev:
[bild]
Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!
De är smockfulla vid tömning, och då har vi inte ens tonåringar hemma.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Här kommer det också bli 4st tunnor. Vanliga och mat-tunna som innan, sen tillkommer en för pappersförpackningar och en för plast. Glas och metall för vi lösa själv tillsvidare.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Vi har fått två jättetunnor som står tillsammmans med grannens. Det är så fult så det finns inte ord. Komposten töms varannan vecka och kommunens idé är att man ska frysa in fisk och skalrester, för att det inte ska skapa olägenhet… Hur är det ens möjligt att komma på något så urbota dumt?tommib skrev:
[bild]
Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!
Vanligt brännbart där det även är två andra fraktioner ska tömmas var fjärde vecka. Det finns inte ens skuggan av en chans att det kommer fungera så sällan.
Jag kommer skicka paket med det som inte får plats till kommunhuset.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Vi har haft 2st fyrfackstunnor i 9år nu.
Tunna 1 har tömning varannan vecka med komposterbart, brännbart, färgat glas och papper.
Tunna 2 var fjärde vecka med papp, plast, ofärgat glas och metall.
Generellt sett funkar det bra, tunna 1 hade det räckt att de tömmer var 8e vecka. Men då komposterat vi generellt sett själva, räkskal och hönsslaktavfall fryser vi innan vi lägger det i tunnan precis innan tömning.
Tunna 2 hade de gärna fått tömma var 2-3e vecka.
Men det ingår tydligen inte i renhållningtaxan fick jag till svar på frågan om de skulle justera intervallen i takt med att folk blev bättre på att sortera.
Tunna 1 har tömning varannan vecka med komposterbart, brännbart, färgat glas och papper.
Tunna 2 var fjärde vecka med papp, plast, ofärgat glas och metall.
Generellt sett funkar det bra, tunna 1 hade det räckt att de tömmer var 8e vecka. Men då komposterat vi generellt sett själva, räkskal och hönsslaktavfall fryser vi innan vi lägger det i tunnan precis innan tömning.
Tunna 2 hade de gärna fått tömma var 2-3e vecka.
Men det ingår tydligen inte i renhållningtaxan fick jag till svar på frågan om de skulle justera intervallen i takt med att folk blev bättre på att sortera.
Vi har samma men båda tunnorna töms var 14:e dag olika veckor så vi har en tömning i veckan funkar bra men det luktar ifrån tunnorna mer nu än innan då vi inte sorterade..mexitegel skrev:
Vi har fått två jättetunnor som står tillsammmans med grannens. Det är så fult så det finns inte ord. Komposten töms varannan vecka och kommunens idé är att man ska frysa in fisk och skalrester, för att det inte ska skapa olägenhet… Hur är det ens möjligt att komma på något så urbota dumt?
Vanligt brännbart där det även är två andra fraktioner ska tömmas var fjärde vecka. Det finns inte ens skuggan av en chans att det kommer fungera så sällan.
Jag kommer skicka paket med det som inte får plats till kommunhuset.