1 242 881 läst · 12 618 svar
1243k läst
12,6k svar
GAAAAHHHH!!!

Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 2 776 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 2 776 inlägg
GAAAHHHHH
Takduschen är försenad, uppskattad leverans 1,5 mån efter angivet datum, vilket blir runt 30/5-1/6. Vår absoluta deadline som både byggare och andra leverantörer jobbar mot är 5/6.
Företaget som säljer takduschen visste detta för 3v sedan men inte sade inget trots att vi specat deadline 🤬🤬🤬🤬
Hoppas nu de kan leverera direkt till oss isf via butik
Takduschen är försenad, uppskattad leverans 1,5 mån efter angivet datum, vilket blir runt 30/5-1/6. Vår absoluta deadline som både byggare och andra leverantörer jobbar mot är 5/6.
Företaget som säljer takduschen visste detta för 3v sedan men inte sade inget trots att vi specat deadline 🤬🤬🤬🤬
Hoppas nu de kan leverera direkt till oss isf via butik
Medlem
· Stockholm
· 4 325 inlägg
GAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!
Går upp 0530 och tar en kaffe och sätter mig i soffan och kollar tuben.
Tycker det låter från Morsön/kaminen, ignorerar förstås, jag dricker ju kaffe och värmer mig under filten och kollar ett nytt klipp, men det låter fortfarande från kaminen....
Kollar vidare, menvafaenda!! Går upp och öppnar fönstret och kollar den utanpåliggande skorstenen, men det är helt tyst.
Lyssna igen på ljudet från kaminen, jodå, det låter därifrån....
Öppnar kaminluckan försiktigt OCH VIPPSS!!!!! ut flyger en koltrast, en liten jävel, och efter ha flaxat runt i taket ett par minuter börjar man se färger på fågeljävleln....... det svarta sotet sitter numer i mitt vita vardagsrumstak.......
vafaensjävlafågelgaaahhhhhhhhh.....
/Workingclasshero
Tycker det låter från Morsön/kaminen, ignorerar förstås, jag dricker ju kaffe och värmer mig under filten och kollar ett nytt klipp, men det låter fortfarande från kaminen....
Kollar vidare, menvafaenda!! Går upp och öppnar fönstret och kollar den utanpåliggande skorstenen, men det är helt tyst.
Öppnar kaminluckan försiktigt OCH VIPPSS!!!!! ut flyger en koltrast, en liten jävel, och efter ha flaxat runt i taket ett par minuter börjar man se färger på fågeljävleln....... det svarta sotet sitter numer i mitt vita vardagsrumstak.......
/Workingclasshero
Är du säker på att det var en koltrast innan den hamnade i kaminen?Workingclasshero skrev:
GAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!
/Workingclasshero
Kopplade in en ny diskbänkskran igår, idag efter lunch så hörde en hyresgäst av sig om att det saknades varmvatten.
Högg till i hela kroppen och tankarna flög genom skallen " har det hoppat isär och spolat vv hela natten nu"
Fick dit en som kollade och inga problem med kranen som tur va.
JFB som löst ut så fjärrvärmecentralen blivit strömlös så det var enkelt ordnat..
Efter några timmar så hör samma hg av sig att torktumlaren blinkar E60
Googlar och kommer till byggahus 😄
River isär TT lite och det är remmen som gått av, får riva hela maskinen och ser att en kondensator lagt sig på motorn så det var nog därför JFB löst ut
Bara hoppas att det finns en rem i byn imorgon
Högg till i hela kroppen och tankarna flög genom skallen " har det hoppat isär och spolat vv hela natten nu"
JFB som löst ut så fjärrvärmecentralen blivit strömlös så det var enkelt ordnat..
River isär TT lite och det är remmen som gått av, får riva hela maskinen och ser att en kondensator lagt sig på motorn så det var nog därför JFB löst ut

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra jobbat!nino skrev:
Kopplade in en ny diskbänkskran igår, idag efter lunch så hörde en hyresgäst av sig om att det saknades varmvatten.
[bild]
Besserwisher
· The Great North
· 1 066 inlägg
Hej på er! En liten uppdatering ang mitt canceröga; efter svar på biopsin att det var en lågintensiv tumör, så har jag varit på Hematologen och träffat en läkare där som gick igenom läget med mig.
Det var I fredags 2 maj och nu i tisdags gjorde jag helkroppsrtg för att utesluta fler tumörer nånstans
Och idag har jag fått besked att rtg var bra! 👍
Så nu är nästa steg att bli kallad till Onkologen inför strålning.
Jag är optimistisk att det här kommer att gå bra! 🤞❤️
Det var I fredags 2 maj och nu i tisdags gjorde jag helkroppsrtg för att utesluta fler tumörer nånstans
Och idag har jag fått besked att rtg var bra! 👍
Så nu är nästa steg att bli kallad till Onkologen inför strålning.
Jag är optimistisk att det här kommer att gå bra! 🤞❤️