Streck i debatten. De som inte har ont får släppa det här nu.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Frerider
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Streck i debatten. De som inte har ont får släppa det här nu.
Ont blod räknas det?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
GAAAAHHHH!

SAS skickar ett mail till mig och skriver:

1787312227323.png

Det enda jag har fått är ett mail där de beklagar att ärendet tar längre tid än normalt. De kräver ingen återmatning i det mailet, men det är det mailet som stämmer i tid med det som de hänvisar till här.

Det handlar om att de skall betala för mat och hotell när jag och frugan tvingades stanna ett dygn extra i Edinburgh i somras (usch vilken plåga! 😎) på deras bekostnad när de ställde in flyget hem.

Varför kan inte sådana här saker bara fungera?

Edit:
Detta var det första mailet de skickade till mig innan:
1787312566742.png
Edit2:
Och detta var det andra:
1787313093428.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Notera att det i detta mail står att de skall höra av sig till mig om de behöver mer info.

Redigerat:
  • Arg
kashieda och 1 till
  • Laddar…
GGaaaaaaah någon på kommunen hae lyckats skicka 7000 personers uppgifter till 29 föräldrar, två filer med mail, namn, personnumer och allt.
Hur f, * lyckas man

• Wow
  • Ledsen
tommib och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
GAAAAHHHH!

SAS skickar ett mail till mig och skriver:

[bild]

Det enda jag har fått är ett mail där de beklagar att ärendet tar längre tid än normalt. De kräver ingen återmatning i det mailet, men det är det mailet som stämmer i tid med det som de hänvisar till här.

Det handlar om att de skall betala för mat och hotell när jag och frugan tvingades stanna ett dygn extra i Edinburgh i somras (usch vilken plåga! 😎) på deras bekostnad när de ställde in flyget hem.

Edit:
Detta var det första mailet de skickade till mig innan:
[bild]
Edit2:
Och detta var det andra:
[bild]

Notera att det i detta mail står att de skall höra av sig till mig om de behöver mer info.
Hur gjorde du ansökan om ersättning? SAS har en blankett för att söka ersättning efter de eu-regler som finns nu. Om jag har rätt om avståndet till Edinburgh borde ni ha rätt till 250 euro per biljett utan krav på kvitton. Jag gjorde en sådan ansökan i somras och fick pengar utbetalda efter någon vecka.

D Dublin skrev:
Hur gjorde du ansökan om ersättning? SAS har en blankett för att söka ersättning efter de eu-regler som finns nu. Om jag har rätt om avståndet till Edinburgh borde ni ha rätt till 250 euro per biljett utan krav på kvitton. Jag gjorde en sådan ansökan i somras och fick pengar utbetalda efter någon vecka.
Eftersom de hörde av sig i i tillräckligt god tid (innan avresa) så gäller inte de reglerna. Vi fick välja mellan att gratis boka av eller att de betalade för merkostnaderna för mat och boende (enligt gällande EU-reglemente). Så ansökan gick till dem på den länk de skickade, precis som det skall göras.

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
W whak skrev:
GGaaaaaaah någon på kommunen hae lyckats skicka 7000 personers uppgifter till 29 föräldrar, två filer med mail, namn, personnumer och allt.
Hur f, * lyckas man
Man kan enkelt lyckas med det ifall man lyckas komma igenom nålsögat för att bli kommunarbetare.

• Gilla
  • Haha
MasMats och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Man kan ge sig på att företagen inser att ju krångligare sådana här ärenden blir desto fler ger upp och bolaget sparar lite pengar. Lite som att det är jätteenkelt att teckna ett abonnemang men av någon anledning otroligt krångligt att säga upp det. Ekonomer som hittar på olika sätt att tjäna lite mer pengar.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
om sagt är det min generations föräldrar som dribblat bort detta (50-60-talisterna), som borde lärt oss hur man tar hand om sig själv.
Där håller jag definitivt inte med dig!
Är själv född 56, och mina barn (5st) och de flesta jag känner i min egen ålder lärde definitivt våra ungar att akuten åkte man bara till om det var nödvändigt. Småsår tog man omhand om själv, och de lärde sig var plåster & desivon fanns.

• Gilla
Frerider och 2 till
  • Laddar…
tommib
Jag medger att det kan finnas en viss sk. urvalsbias. Detta är mest personliga observationer av arbete på akutmottagningar, vilket tack och lov var rätt många år sedan nu.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Satsuki
tommib tommib skrev:
Jag medger att det kan finnas en viss sk. urvalsbias. Detta är mest personliga observationer av arbete på akutmottagningar, vilket tack och lov var rätt många år sedan nu.
Gaaaaaahhhhh hur kan du säga så, världens bästa arbetsplats (oftast ;))

tommib tommib skrev:
Haha! Mina kompisar som hade läkare och sjuksköterskor till föräldrar fick lära sig att till akuten åker man bara om man förlorat en kroppsdel. Helst skulle man ha nämnda kroppsdel med sig i en kylväska så den kunde sys tillbaka. Hade man inte det kunde man nog lika gärna skippa akuten för då fanns det inget att göra…

• Haha
  • Gilla
LaT och 4 till
  • Laddar…
tommib
Satsuki Satsuki skrev:
Gaaaaaahhhhh hur kan du säga så, världens bästa arbetsplats (oftast ;))
För att "kaffe i fikarumssoffan" > "gnällig 90-talist med sticka i fingret"

Blir det tillräckligt intressant så sticker jag ju ner näsan till er iaf ;)

Satsuki
tommib tommib skrev:
För att "kaffe i fikarumssoffan" > "gnällig 90-talist med sticka i fingret"

Blir det tillräckligt intressant så sticker jag ju ner näsan till er iaf ;)
Jo, ni dyker upp vid väl valda tillfällen. Ska faktiskt spendera typ 3 mån hos er i vinter/vår. Vet inte om jag ser fram emot det med spänning eller fruktan… jag har iaf bestämt mig för att intubera så mycket jag kan och bli bra på att sätta alla typer av infarter 👍

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Ja känner verkligen med dig🙏

Vi har några fler också så mina upplevelser är inte unika eller enskilda som vissa vill försöka poängtera i tråden.

Det som är anmärkningsvärt är att man behöver tjata/slåss för sin rätt till vård, det känns och kan inte vara så tanken med sjukvård ska vara. Jag anser att om man har jobbat och betalat en massa skatt och blir man behandlad på dessa sätt både som vi har blivit och det du berättar är skamligt, man ska inte behöva ha privata vårdförsäkringar i detta land.
Samtidigt så finns det som sagt de som sätter sig på akuten med nageltrång.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.