1 656 414 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 177 inlägg
Jag har bott på Söder, iofs f länge sen men har kompisar kvar o kör en hel del i området. Du hade lite otur när du tänkte där… 😉B Björn He Bergman skrev:Jag tycker det är rätt onödigt att ha förbud mot dubbdäck på Hornsgatan i Stockholm. Ett alternativ till förbud mot dubbdäck hade faktiskt kunnat vara ett genomfartsförbud med spårviddshinder.
Jag tycker man borde anlägga ett så kallat spårviddshinder på Hornsgatan strax efter vänstersvängen ned till Söderledstunneln, det skulle alltså tvinga bilister som kör Hornsgatan västerut (från Slussen) att svänga till vänster vid nedfarten till Söderledstunneln medan enbart bussar i linjetrafik kan fortsätta rakt fram. Med ett sånt här spårviddshinder kan man åtminstone stoppa genomfartstrafik på Hornsgatan mellan Hornstull och Slussen, och det är ett rimligt alternativ till ett totalförbud mot dubbdäck.
Jag tycker för övrigt att när Söderleden som går rakt genom Södermalm lades ned i tunnel för omkring 40-45 år sen så borde man ha tänkt på att bygga en gren av Söderledstunneln sydvästerut från Slussen ungefär, fram till en motorledsbro över Årsta holmar till Trafikplats Nyboda utanför Årsta, därigenom hade Tantoleden som aldrig byggts blivit verklighet.
Tantoleden hade haft fördelen att motortrafik mellan E4 söderut och Stockholms city hade kunnat ledas över "Årstabron" och därigenom ledas bort från den befintliga körvägen genom Hornstull och längs Söder Mälarstrand, som är väldigt hårt trafikerad av genomfartstrafik mellan E4 söderut och Stockholms city.
Tantoleden hade dessutom, utöver funktionen som motorledsförbindelse mellan E4 söderut och City, kunnat fylla en viktig funktion som en direkt vägförbindelse för ambulanser till Södersjukhusets akutmottagning, som ligger utmed Tantogatan. Ambulanser som skall till Södersjukhusets akutmottagning från södra Stockholm måste ju köra ganska stora omvägar, och även från norra Stockholm; de flesta ambulanser utnyttjar ju Ringvägen förbi Zinkensdamm som genomfartsväg för att komma till SöS.
Köpte ny maskin för ett par veckor sedan då vår kraschade. Hade spanat in en Bosch men när jag berättade för säljaren i affären att jag ibland kör trasmattor så rekommenderade han en Asko, är väldigt nöjd hittills men vet ju inte vad jag tycker om några år...tveksamt skrev:
Gaaaahhhhh!
Tanten kör en maskin tvätt under eftermiddagen, när den kommer till centrifugeringen vägrar den. Felkod U13 vilket betyder felbalans av/i trumman. Inga bekymmer, fördelar om lite och drar igång programmet igen. Samma fel igen, och igen, och igen.
Prova köra färdigt programmet med tom trumma, ändå samma fel.
Tydligt att något givit upp, så det är väl till att börja se sig om efter en ny maskin.
Någon med tips om en bra maskin som kan hittas i butik idag?
GGGGAAAAHHHH!
Hur vissa personer väljer att prioritera sina åtaganden och tid.
Här har jag fått lov att stärka upp takstolar på grund av underdimensionerade sammanbindningar mellan de olika delarna. Taket har varit på väg att BRAKA IHOP!
Men samma person har lagt ner tid och omtanke på att i takfoten utanför väggliv sätta dit en FYRKANTSPLUGG!!!!!
Jag skulle kunna skratta åt det hela, men det vill sig inte riktigt.
Samtidigt har jag fått ett lass med reglar till projektet. Inte ska man kunna räkna med att de är avkapade i 90° heller? Stämplade är dem dessutom i ändan så ingen last ska läggas på handlaren, men vad för böveln är det för fel på mänskligheten då allt bara ska produceras så snabbt som möjligt och kostnaderna ska läggas på slutkunderna.
SATFLÄSK så trött jag blir😫
Red: Så trött så jag glömde lägga upp bild på underverket😐
Hur vissa personer väljer att prioritera sina åtaganden och tid.
Här har jag fått lov att stärka upp takstolar på grund av underdimensionerade sammanbindningar mellan de olika delarna. Taket har varit på väg att BRAKA IHOP!
Men samma person har lagt ner tid och omtanke på att i takfoten utanför väggliv sätta dit en FYRKANTSPLUGG!!!!!
Jag skulle kunna skratta åt det hela, men det vill sig inte riktigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samtidigt har jag fått ett lass med reglar till projektet. Inte ska man kunna räkna med att de är avkapade i 90° heller? Stämplade är dem dessutom i ändan så ingen last ska läggas på handlaren, men vad för böveln är det för fel på mänskligheten då allt bara ska produceras så snabbt som möjligt och kostnaderna ska läggas på slutkunderna.
SATFLÄSK så trött jag blir😫
Red: Så trött så jag glömde lägga upp bild på underverket😐
Redigerat:
Gaaaaaaah! Bilen har inte laddat ordentligt på några veckor... Det visar sig att Easee har gjort en uppdatering där boxen nu prioriterar och lägger in laddningen till L3 istället för L1. Får man ens göra så? Det sabbar ju planeringen av min anläggning där lasterna fördelats just för att frigöra plats för laddningen på L1...
(Ja, det går enkelt att lösa med mjukvara, men det löser bara problemet, det förhindrar inte att det inträffade! Och det tog en bra stund att förstå varför det plötsligt inte fungerade utan att något ändrats i anläggningen...)
(Ja, det går enkelt att lösa med mjukvara, men det löser bara problemet, det förhindrar inte att det inträffade! Och det tog en bra stund att förstå varför det plötsligt inte fungerade utan att något ändrats i anläggningen...)
Du har ingen lastbegränsare som påverkar? Easee kan ju flytta till en annan fas om de övriga är mer belastade.
Min laddar just nu på fas 2 trots att den normalt går på fas 1 av just den anledningen.
Min laddar just nu på fas 2 trots att den normalt går på fas 1 av just den anledningen.
Jo, tibber pulse som ska sköta det... Men något verkar vara knas i deras reglering för den startade så fint på rätt fas som är helt obelastad för att efter en minut gå över till L3 som redan låg på 14 A (20 A huvudsäkring) vilket resulterade i att lastbalanseringen slog ifrån för att det drogs 30 A... Den tredje fasen också obelastad (under 1 A) så någon misslyckas med sina smarta försök...tveksamt skrev:
Ja, det verkar ju onekligen ha blivit något fel som är knas någonstans...I Ingenjör Jesper skrev:Jo, tibber pulse som ska sköta det... Men något verkar vara knas i deras reglering för den startade så fint på rätt fas som är helt obelastad för att efter en minut gå över till L3 som redan låg på 14 A (20 A huvudsäkring) vilket resulterade i att lastbalanseringen slog ifrån för att det drogs 30 A... Den tredje fasen också obelastad (under 1 A) så någon misslyckas med sina smarta försök...
Mina neandertahlminnen från förra seklet säger att bilen var utrustad med antisladdsystem, men redaktionen kopplade bort det för att testa om bilen blev farligare om det pajade... visar som vanligt historien är det vi vill minnas, inte vad som händemikethebik skrev:
Fast det som var bra med Mercedes vältklasse var ju att det påskyndade antisladdsystemen även på bilar som inte var konstruerade av tyska diplomingenjörer med hybris som trodde att de kunde prova bilar utan att testa dem på riktigt.
Så i slutänden kanske Mercedes debakel räddade fler från att skadas eller dö än de tog.
Läser man Teknikens Världs krönika från testet så verkar bilen vara i originalutförande, utan antisladd.ÅkeSun skrev:
"Mercedes slår veckan efter ifrån sig och hävdar att det inte är något fel på bilen, det är testerna som är fel. En vecka senare gör tyska tidningen Auto Bild om undanmanöverprovet med A-klass på hemmaplan. De slår runt. En annan tysk tidning, Stern, kör på två hjul. Mercedes hävdar fortfarande att det inte är fel på bilen. Men den ska få hårdare däck och antisladdsystem.
Den 4 november välter ytterligare en A-klass. Detta i Mercedes egna hemliga tester. Men en fotograf plåtar från långt håll och bilderna kablas ut över hela världen. Den 11 november meddelar Mercedes att alla leveranser av A-klass stoppas och att redan levererade bilar ska återkallas för att modifieras."
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/dagen-da-mercedes-a-klass-slog-runt-550219/
Gaahhhh!
Ena handen av kommunen pratar inte med andra handen av kommunen!
Anmälde hemkompostering och förlängt tömningsintervall av soptunnan, och fick det beviljat för 3 veckor sedan.
Nu får jag brev att det normalt hämtas var 14:e dag inklusive matavfall, så nu ändrar de mitt abonnemang 🤬 Gaah! Det blev ett mail skickat till den handen som inte kan kolla i sitt eget diarium.
Ena handen av kommunen pratar inte med andra handen av kommunen!
Anmälde hemkompostering och förlängt tömningsintervall av soptunnan, och fick det beviljat för 3 veckor sedan.
Nu får jag brev att det normalt hämtas var 14:e dag inklusive matavfall, så nu ändrar de mitt abonnemang 🤬 Gaah! Det blev ett mail skickat till den handen som inte kan kolla i sitt eget diarium.
Borde vara lag på att grusbilar täcker sin last och att stänkskärmar återinförs som obligatorium.
Vi byter i princip en ruta var 3-4000 mil. (En per år). Spelar ju ingen roll att man håller avstånd på motorvägen heller för då ska ju nån dumfan knö sig in i luckan man har till bilen framför.
Vi byter i princip en ruta var 3-4000 mil. (En per år). Spelar ju ingen roll att man håller avstånd på motorvägen heller för då ska ju nån dumfan knö sig in i luckan man har till bilen framför.