Kretikos Kretikos skrev:
Gör som jag, raka av håret och använd ett och samma rengöringsmedel för hela kroppen. Jag tar första bästa av de 27 flaskorna som står där och skrubbar loss.
Det går bra med hår också kan jag meddela.
Den stora risken är väl att man luktar som en enhörningstoalett när man är klar dock, men är man inte så bekymrad över den saken så är det bara att köra på.
Och jo, iofs kan man kanske få lite bassning för att man tvättat sig med det där specialkladdet någon fått tips om från frisören och som har högre kilopris än vad verktygen man har i verkstaden, men det är ju en annan femma..

• Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
…. Det står 27 jävla flaskor och burkar på golvet i duschen och INTE EN ENDA av dessa innehåller VANLIGT JÄVLA SCHAMPO.

SKA det vara såhär?! Helvete.
De fick ju plats. Alltså hamnade de där. Disposofobi kallas det.

Jag har en skrivbordslåda fylld till bredden med troligtvis trasiga pennor (men de kanske fungerar vem vet?), köksskåp fylld till bredden med plastbyttor som inte passar de lock som är staplade vid sidan om. I källarförrådet finns 5 flyttkartonger med (dam-)skor som kan lagas eller är otrendiga. Klädkammaren är till 97% fylld med kläder som inte används. Av de 3% återstående är 1% är mina och används till 100%.

Det finns samtidigt inga verktyg i verkstaden som är onödiga. Sådetså! 😉

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
De fick ju plats. Alltså hamnade de där. Disposofobi kallas det.

Jag har en skrivbordslåda fylld till bredden med troligtvis trasiga pennor (men de kanske fungerar vem vet?), köksskåp fylld till bredden med plastbyttor som inte passar de lock som är staplade vid sidan om. I källarförrådet finns 5 flyttkartonger med (dam-)skor som kan lagas eller är otrendiga. Klädkammaren är till 97% fylld med kläder som inte används. Av de 3% återstående är 1% är mina och används till 100%.

Det finns samtidigt inga verktyg i verkstaden som är onödiga. Sådetså! 😉
Verkligheten skulle vara behagligare, rimligare och på alla sätt bättre om din tes vore sann. Men, då och då skriker jag rakt ut och frågar vad alla jävla flaskor gör mitt i duschen, och om någon är på bra humör just då så tycker de att det är kul att berätta vad alla flaskor faktiskt är bra för. Det går tydligen att redogöra för även om jag förträngt informationen för länge sedan.

MathiasS MathiasS skrev:
Verkligheten skulle vara behagligare, rimligare och på alla sätt bättre om din tes vore sann. Men, då och då skriker jag rakt ut och frågar vad alla jävla flaskor gör mitt i duschen, och om någon är på bra humör just då så tycker de att det är kul att berätta vad alla flaskor faktiskt är bra för. Det går tydligen att redogöra för även om jag förträngt informationen för länge sedan.
Om det blir en väldigt lång utläggning så kan man ju alltid passa på att rensa vattenlåset på all gucka de 27 flaskorna producerar i fin harmoni med låååånga hårstrån medan man lyssnar.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det står 27 jävla flaskor och burkar på golvet i duschen
Varför pantar du inte dina gamla ölburkar?

• Haha
  • Gilla
VidarH och 9 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Utrusta flaskägarna med liten korg som medtages/uttages badrummet efter användning. Det funkade när jag hade tonårsbarn. Jag är allergisk för lösa pryttlar i badrummet ... här är kliniskt tomt 😉 bortsett från tvål på handfatet och handhandukar.
Ingen dum ide, men "liten korg" blir nog en normalstor vedkorg då...

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ingen dum ide, men "liten korg" blir nog en normalstor vedkorg då...
Häll ihop alla slattarna som är av samma slag och proklamera stolt din effektivt :)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Häll ihop alla slattarna som är av samma slag och proklamera stolt din effektivt :)
Gäller bara att hålla isär ”för torrt hår” och ”mot torrt hår”.

• Gilla
  • Haha
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
Undrar om husägaren pustar ur sig ett GAAAAAAHHH här?
Hus omringat av en motorväg, exempel på "nail house", där ägaren vägrat flytta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Ledsen
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Saker som inte står där de ska stå, tex på golvet i duschen, åker direkt i soptunnan.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahhhhhh!!! Musdjävlar!

Hål i golvets träfiberplatta med synliga spår av gnagare vid ett synligt rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mina barn hoppar och leker vid 39, fattar det inte.
Det är globala uppvärmningen, de anpassar sig.

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Sprit löser bläck bra. Dutta och inte gnugga.
Är det lite kvar sen kanske du kan tvätta med klädseltvätt.
Är det lite kvar sen är de väl bättre att ta en hutt? Obs. Kör inte bilen efteråt!

• Älska
AXS
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Gaaaahhh! Igår var det tjockdimma hela vägen från Stockholm till Uppsala och idag var det ösregn och dimrök hela vägen från Uppsala till Stockholm.

(Skoja bara! Vädret må vara urtrist för januari men jag har haft en underbar födelsedag på ⭐⭐⭐⭐hotell och dito restaurang, mycket nöjd).
Grattis i efterskott 😀

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Gäller bara att hålla isär ”för torrt hår” och ”mot torrt hår”.
Äh, dumpa dem i lika delar i 'normalt hår' flaskan.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.