1 653 450 läst ·
17 695 svar
1653k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 618 inlägg
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
Permissions på min SynologyNAS gör som de vill...
Permissions på min SynologyNAS gör som de vill...
Har svårt för lagidrott överlag. Framförallt för ungdomar. Varför i helvete finns det inte bara lag för de som vill lira och ha kul? Kanske i storstäderna, men absolut inte "ute i landet".[SKPG]Zamora skrev:
Här är även min upplevelse att om du inte är med från när barnen fortfarande har blöja, så är det svårt att komma in sedan. De barn jag känner hade inte minsta intresse av att börja med lagsporter i den åldern. När de sedan vid 8-10 år känner "det där vore skoj", så möts vi föräldrar av lagledare och tränare som muttrar "ja det blir ju svårt nu" och "gruppdynamiken förändras negativt" och varför inte "räkna inte med att dom ska få vara med på matcherna på ett långt tag". Som tur är hör inte barnen de orden (tror jag inte iaf).
Lyssnade på "Långa bollar på Bengt" igår kväll. Nog fan har den låten hög igenkänningsfaktor!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 280 inlägg
Lagen som mina barn är med i (son fotboll, dotter basket) skulle däremot gärna ta emot fler spelare 😁. Basketen är sällan fler än 6-7 stycken på träningarna, svårt att få till matchsituationer då. Fotbollen (7-manna) är 5-6 stycken som tränar vintertid, kanske 10 på sommaren.tensiden skrev:
Har svårt för lagidrott överlag. Framförallt för ungdomar. Varför i helvete finns det inte bara lag för de som vill lira och ha kul? Kanske i storstäderna, men absolut inte "ute i landet".
Här är även min upplevelse att om du inte är med från när barnen fortfarande har blöja, så är det svårt att komma in sedan. De barn jag känner hade inte minsta intresse av att börja med lagsporter i den åldern. När de sedan vid 8-10 år känner "det där vore skoj", så möts vi föräldrar av lagledare och tränare som muttrar "ja det blir ju svårt nu" och "gruppdynamiken förändras negativt" och varför inte "räkna inte med att dom ska få vara med på matcherna på ett långt tag". Som tur är hör inte barnen de orden (tror jag inte iaf).
Lyssnade på "Långa bollar på Bengt" igår kväll. Nog fan har den låten hög igenkänningsfaktor!
~15000 invånare i kommunen
Kom och tänka på denna sketch när jag läste ditt inlägg. Du skrev ju inget om föräldrar men de är inte heller alltid så kul att ha att göra med i ungdomsidrott och de sätter oftast standarden för ungdomarna.[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 280 inlägg
Har som tur är inte kommit i kontakt med några sådana föräldrar ännu 'tar i trä'K Kane skrev:
Här kommer ett riktigt GAAAAH.Nötegårdsgubben skrev:
Duschade just här hemma. Det står 27 jävla flaskor och burkar på golvet i duschen och INTE EN ENDA av dessa innehåller VANLIGT JÄVLA SCHAMPO.
SKA det vara såhär?! Helvete.
Bara att börja bygga ett nytt våtrum, när du ska tätskikta och kakla nischen för flaskorna kommer nog ett och annat större gaaaaahh över dina läpparMathiasS skrev:
Gör som jag, raka av håret och använd ett och samma rengöringsmedel för hela kroppen. Jag tar första bästa av de 27 flaskorna som står där och skrubbar loss.MathiasS skrev:
Idag parkerade jag så långt långt bort från alla andra man kan, det var helt tomt där när jag kom.....
Och lika tomt när jag kom tillbaka sånär på en Citroën-förare som uppenbarligen gillar att göra livet svårt för sig 🤬👿
Min bil vill inte kramas med en Citroën!!!🤬🤬🤬
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och lika tomt när jag kom tillbaka sånär på en Citroën-förare som uppenbarligen gillar att göra livet svårt för sig 🤬👿
Min bil vill inte kramas med en Citroën!!!🤬🤬🤬
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utrusta flaskägarna med liten korg som medtages/uttages badrummet efter användning. Det funkade när jag hade tonårsbarn. Jag är allergisk för lösa pryttlar i badrummet ... här är kliniskt tomt 😉 bortsett från tvål på handfatet och handhandukar.MathiasS skrev: