1 504 202 läst ·
15 412 svar
1504k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 301 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 301 inlägg
AHHHHGRRR. Jävla p-vakter och deras arbetssätt
Hade hyrbil på tjänsteresa. Parkerade utanför hotellet. Startade en parkering över natten med Parkster. Fine
På morgonen TVÅ! lappar
Jag hade startat parkeringen med den privata bilens regnummer. Sure fine. En lapp hade varit väl okej men TVÅ?
Den ena utfärdad strax innan 1800 och den andra 00:20. Det är olika nummer på vakterna som skrivit ut.
De har säkert meddelat varandra att här är det enkel inkomst...
Men det är helt ok för lagen säger att man får utfärda en bot per kalenderdygn. Vad är det för dumheter?
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...8-om-kontrollavgift-vid-olovlig_sfs-1984-318/
Hade hyrbil på tjänsteresa. Parkerade utanför hotellet. Startade en parkering över natten med Parkster. Fine
På morgonen TVÅ! lappar
Jag hade startat parkeringen med den privata bilens regnummer. Sure fine. En lapp hade varit väl okej men TVÅ?
Den ena utfärdad strax innan 1800 och den andra 00:20. Det är olika nummer på vakterna som skrivit ut.
De har säkert meddelat varandra att här är det enkel inkomst...
Men det är helt ok för lagen säger att man får utfärda en bot per kalenderdygn. Vad är det för dumheter?
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...8-om-kontrollavgift-vid-olovlig_sfs-1984-318/
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
Den bättre hälften hade i ett stressat läge råkat fylla i fel regnummer i Aimos app och hunnit parkera ett par gånger innan det kom en bot.
När jag pluggade hade studentbostäderna anlitat just Aimopark, eller Carpark och Qpark som de hetat förr (man kan ju undra varför de byter namn hela tiden), de kom tre gånger om dagen för att kontrollera.
Klocka 22, klockan 06 och någon gång under dagen. Troligtvis för att maximera antalet böter.
Själv fick jag dubbla böter när min månadsparkering gått ut, detta var på tiden då man fick ställa sig vid automaten och mata den med mynt, och skulle man peta i 200kr fick det inte vara för många mynt, så man fick använda ett visst antal tior...
För övrigt stötte jag på denna häromveckan:
När jag pluggade hade studentbostäderna anlitat just Aimopark, eller Carpark och Qpark som de hetat förr (man kan ju undra varför de byter namn hela tiden), de kom tre gånger om dagen för att kontrollera.
Klocka 22, klockan 06 och någon gång under dagen. Troligtvis för att maximera antalet böter.
Själv fick jag dubbla böter när min månadsparkering gått ut, detta var på tiden då man fick ställa sig vid automaten och mata den med mynt, och skulle man peta i 200kr fick det inte vara för många mynt, så man fick använda ett visst antal tior...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 169 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 169 inlägg
europark har aldrig klickat, men nu är jag i fel tråd. Gaaah för aimo och apcoa.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
Främst för att jag generellt sett upplever det som att de gör det så krångligt som möjligt att göra rätt för sig.
Då använder jag hellre en parkering som använder Parkster.
Då använder jag hellre en parkering som använder Parkster.
En irriterande grej med Parkster (som dom säkert inte är ensamma om?) är att appen inte håller reda på hur länge man får parkera.
Utanför jobbet får man stå max 4 timmar och när man startar parkeringen i appen blir det automatiskt 4 timmar. När det är en kvart kvar får man en notis om att parkeringstiden är på väg att löpa ut med möjlighet att förlänga den. Om man förlänger den får man både böter och har betalat avgiften i onödan...
Utanför jobbet får man stå max 4 timmar och när man startar parkeringen i appen blir det automatiskt 4 timmar. När det är en kvart kvar får man en notis om att parkeringstiden är på väg att löpa ut med möjlighet att förlänga den. Om man förlänger den får man både böter och har betalat avgiften i onödan...
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 169 inlägg
Apcoa's automatiska avläsning och betalningssystem klickar och de tar då chansen att skicka en pappersfaktura med en fet avgift med typ fem dagars betalningsdatum.
Intressant. bara toöö
Intressant att det bara är tilläggstavlor. Om det är inom en parkeringsförbudszon så blir man säkert bötfälld för det inte finns en parkeringsskylt...13th Marine skrev:
Den bättre hälften hade i ett stressat läge råkat fylla i fel regnummer i Aimos app och hunnit parkera ett par gånger innan det kom en bot.
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
Jag stod och kliade huvudet en stund, men anade att en P-skiva skulle duga under tiden vi stod där.mexitegel skrev:
Gissar på att tiden var anpassad för att man skulle kunna handla i butikerna där.
Annars brukar vi stå på parkeringen tvärs över vägen.
De har istället en tilläggstavla med allt på 😅
Två stycken? Amatör. Jag maxade en gång med fem böter för samma felparkering, vilket är max vad de får ge. (Jag har hört att det är bra att komma ihåg var man ställde bilen.) Ett retroaktivt GAAAAHH för minnet av händelsen.P PappasHammare skrev: