1 658 123 läst ·
17 767 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
eller så kokar man kaffe i kittel. Det är nog det enda jag riktigt saknar sedan jag tvangs sluta dricka kaffe. Kokkaffe… mmmmmmm…N Niq skrev:
Jag saknar perkulatorkaffe men frun ville hellre ha bryggare. Egentligen har jag inte så stor skillnad. Jag dricker vilket kaffe som helst men jag är inte så förtjust i kaffe så jag dricker bara när någon annan dricker.Eller när det finns färdigt på jobbet.ricebridge skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
Ett liv utan kaffe?!
Ett liv utan kaffe?!
Eller så går man över till Nescafe 😱 ist för att irritera sig på apparater som tar plats/inte fungerar.tveksamt skrev:
Jag håller med om att det är en inkörningsperiod med Nescafe men jag lärde mig efter alla arbetsresor i USA då kaffet på den tiden var rena blasket (det påstås att det är bättre idag).
Fixar man Nescafe i kanna/termos där det får dra en stund har jag duperat mången gäst.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Jag tror inte kaffet i Finland är 'svagare', det är ljusrostat medan svenskt kaffe är mera mörkrostat. Det ljusrostade kaffet innehåller annars mera koffein, desto mörkare rost desto mindre koffein.N Niq skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Det läggs färre mått i filtret. Iaf häromkring. Kanske det är annorlunda uppe hos dig.DennisCA skrev: