N Niq skrev:
Hittar ingen bild på våran melitta men den är nog äldst och blir nog aldrig utsliten. Det är en kanna med passande filterhållare som man sätter ovanpå. Sedan häller man det heta vattnet över kaffet. Fungerar väldigt bra med vedspis.
eller så kokar man kaffe i kittel. Det är nog det enda jag riktigt saknar sedan jag tvangs sluta dricka kaffe. Kokkaffe… mmmmmmm…

N
ricebridge ricebridge skrev:
eller så kokar man kaffe i kittel. Det är nog det enda jag riktigt saknar sedan jag tvangs sluta dricka kaffe. Kokkaffe… mmmmmmm…
Jag saknar perkulatorkaffe men frun ville hellre ha bryggare. Egentligen har jag inte så stor skillnad. Jag dricker vilket kaffe som helst men jag är inte så förtjust i kaffe så jag dricker bara när någon annan dricker.Eller när det finns färdigt på jobbet.

N Niq skrev:
Eller när det finns färdigt på jobbet.
Gammalt kondenserat kaffe som stått framme på jobbet hela arbetsdagen… iss vått vi in Sviden kål ”foxpoison”.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
N
Gammalt kondenserat kaffe som stått framme på jobbet hela arbetsdagen… iss vått vi in Sviden kål ”foxpoison”.
När det stått så länge att skeden står i mitten då är det färdigt

N Niq skrev:
När det stått så länge att skeden står i mitten då är det färdigt
amatör. På min kaffedrickartid skulle skeden minsann upplösas innan det var drickfärdigt.

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Ett liv utan kaffe?!

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
N
amatör. På min kaffedrickartid skulle skeden minsann upplösas innan det var drickfärdigt.
Erkänner jag är en kaffeamatör. Dessutom så gör folk allmänt sett lite svagare kaffe här i Finland men dricker oftare.

N
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Ett liv utan kaffe?!
Låter bra

tveksamt tveksamt skrev:
Man kan ju annars sluta dricka kaffe 🤣
Eller så går man över till Nescafe 😱 ist för att irritera sig på apparater som tar plats/inte fungerar.

Jag håller med om att det är en inkörningsperiod med Nescafe men jag lärde mig efter alla arbetsresor i USA då kaffet på den tiden var rena blasket (det påstås att det är bättre idag).

Fixar man Nescafe i kanna/termos där det får dra en stund har jag duperat mången gäst.

N Niq skrev:
Låter bra
Hemska tanke!
Det är ju dagens viktigaste mål.

N Niq skrev:
Erkänner jag är en kaffeamatör. Dessutom så gör folk allmänt sett lite svagare kaffe här i Finland men dricker oftare.
Jag tror inte kaffet i Finland är 'svagare', det är ljusrostat medan svenskt kaffe är mera mörkrostat. Det ljusrostade kaffet innehåller annars mera koffein, desto mörkare rost desto mindre koffein.

N
Hemska tanke!
Det är ju dagens viktigaste mål.
Prova vara utan en månad och se hur mycket du saknar det sen. Dom 2 först veckorna är säkert jobbiga

N Niq skrev:
Prova vara utan en månad och se hur mycket du saknar det sen. Dom 2 först veckorna är säkert jobbiga
Nejtack! 😉

N
DennisCA DennisCA skrev:
Jag tror inte kaffet i Finland är 'svagare', det är ljusrostat medan svenskt kaffe är mera mörkrostat. Det ljusrostade kaffet innehåller annars mera koffein, desto mörkare rost desto mindre koffein.
Det läggs färre mått i filtret. Iaf häromkring. Kanske det är annorlunda uppe hos dig.

N
Nejtack! 😉
Tackar du nej till en utmaning?
Jag kan skicka ett vykort som belöning om du klarar det🤪

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.