1 662 699 läst ·
17 812 svar
1663k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
tommib skrev:
GAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Skulle ner i källaren och gjuta lite. Avbryts istället i nattningen av mittenkillen av att minsta killen ropar mamma. Tänker att jag ska springa in hos honom och stoppa tillbaka nappen lite snabbt. Möts när jag öppnar dörren av en frän lukt och en väldigt ledsen liten treåring som står upp i sin säng, helt nedkräkt.
Plockar upp ungen, ropar åt frugan att hoppa upp ur badkaret och sanera barnet medan jag snabbt rafsar ihop alla nedkräkta sängkläder och räddar det som räddas kan. Minstingen somnar i hennes famn i badrummet och vi bäddar ner honom på madrass på golvet (SOP vid magsjuka). Tänker att "han åt nog bara lite mycket lussebullar idag".
Två ytterligare kräkepisoder senare konstaterar vi att vi börjar få slut på reservkuddar och att detta inte bara är "lite mycket lussebullar".
Suck.
Nu är det bara att vänta och se vilka fler som drabbas.
Vill ju inte strö salt i såret.. Maginfluensa är värre än GAAAAHHHH!!
Men
https://www.dn.se/sverige/fhm-vinterkraksjukan-ar-tillbaka-kan-bli-varre-an-vanligt/
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
GAAAAAHHH för att vår lilla tjej åkt på vattkoppor, lägligt nog så ingen info om att det gått runt på dagis ännu. Verkar blommat ut samtidigt på grannens barn som går i samma grupp också.
Visserligen så hörde vi aldrig något om magsjukan eller sprinhmasken som gick tidigare i lagom tid heller, men då klarade vi oss i alla fall…
Visserligen så hörde vi aldrig något om magsjukan eller sprinhmasken som gick tidigare i lagom tid heller, men då klarade vi oss i alla fall…
Nu vet jag inte om det passade ovanligt dåligt in i planeringen just nu, men annars är det väl lika bra att få det överstökat. Hellre som barn än som vuxen har jag hört. Det, och krya på stumpan! Badda kopporna med potatismjöl.richardtenggren skrev:
GAAAAAHHH för att vår lilla tjej åkt på vattkoppor, lägligt nog så ingen info om att det gått runt på dagis ännu. Verkar blommat ut samtidigt på grannens barn som går i samma grupp också.
Visserligen så hörde vi aldrig något om magsjukan eller sprinhmasken som gick tidigare i lagom tid heller, men då klarade vi oss i alla fall…
Vet inte om jag tycker mest synd om ungen eller frun som fick hoppa upp ur badkaret!tommib skrev:
GAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Skulle ner i källaren och gjuta lite. Avbryts istället i nattningen av mittenkillen av att minsta killen ropar mamma. Tänker att jag ska springa in hos honom och stoppa tillbaka nappen lite snabbt. Möts när jag öppnar dörren av en frän lukt och en väldigt ledsen liten treåring som står upp i sin säng, helt nedkräkt.
Plockar upp ungen, ropar åt frugan att hoppa upp ur badkaret och sanera barnet medan jag snabbt rafsar ihop alla nedkräkta sängkläder och räddar det som räddas kan. Minstingen somnar i hennes famn i badrummet och vi bäddar ner honom på madrass på golvet (SOP vid magsjuka). Tänker att "han åt nog bara lite mycket lussebullar idag".
Två ytterligare kräkepisoder senare konstaterar vi att vi börjar få slut på reservkuddar och att detta inte bara är "lite mycket lussebullar".
Suck.
Nu är det bara att vänta och se vilka fler som drabbas.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Hade gärna avvaktat ett år så man kunde förklara lite lättare än för en 2-åring.MariaiÖstergötland skrev:
Tack!
Ah, jag förstår... Min äldsta var 4 år när hon hade vattkoppor. Mina andra är 6 år resp 2 år och har inte haft det än. 6-åringen hade gärna fått ha det innan hon började skolan, men 2-åringen får gärna avvakta, jag håller med dig.richardtenggren skrev:
Som en anekdot kan jag nämna att jag fick det när jag var 36, av min 4-åring. Hade ingen aning om att jag inte haft det, så det var inget vi tänkte på riktigt. Om man jämför våra upplevelser av sjukdomen så kan jag nog stämma in i att det är bättre att ha det som ung! Var minst 20 år sedan jag blivit kallad "lilla gubben" av en sjuksköterska, som tyckte att jag skulle komma ihåg att ringa 112 om kopporna kröp in i munnen eller om jag inte kunde andas längre. Det var rätt GAAAAHHHH!!!
Nej men självklart inte. Korrelation mellan riskfaktorer och sjukdomar finns men enbart i procent.
Om vi ska hålla oss till GAAAAHHHH!! så finns det många som äter nyttigt, tränar, ingen sjukdom i släkten men ändå får allvarlig sjukdom. Och tvärtom.
Om vi ska hålla oss till GAAAAHHHH!! så finns det många som äter nyttigt, tränar, ingen sjukdom i släkten men ändå får allvarlig sjukdom. Och tvärtom.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
För.. f... IKEA...
Försöker beställa två bänkskåp.
Vill beställa så jag kan hämta det i Malmö på vägen hem.
Men nej, luckorna finns inte där utan måste skickas hem, okej vi tar några andra...
Nej "några produkter går inte att få med Click and Collect", nähä, vilka då?!!?!?
Aja, då skiter vi väl i det då...
För.. f... IKEA...
Försöker beställa två bänkskåp.
Vill beställa så jag kan hämta det i Malmö på vägen hem.
Men nej, luckorna finns inte där utan måste skickas hem, okej vi tar några andra...
Nej "några produkter går inte att få med Click and Collect", nähä, vilka då?!!?!?
Aja, då skiter vi väl i det då...
13th Marine skrev:
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
För.. f... IKEA...
Försöker beställa två bänkskåp.
Vill beställa så jag kan hämta det i Malmö på vägen hem.
Men nej, luckorna finns inte där utan måste skickas hem, okej vi tar några andra...
Nej "några produkter går inte att få med Click and Collect", nähä, vilka då?!!?!?
Aja, då skiter vi väl i det då...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick du denna med skickad svaret?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Ja det tycker man ju... Men va glad att du inte fick bilden som svar... Det hade jag förväntat mig av ikea13th Marine skrev:
Lider med dig. Vår son (2-år på förskola) har haft magsjukan (dock typ bara diarré) för någon vecka sedan, blivit frisk men hann bli förkyld. Det är nog femte förkylningen sen början av oktober.tommib skrev:
GAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Skulle ner i källaren och gjuta lite. Avbryts istället i nattningen av mittenkillen av att minsta killen ropar mamma. Tänker att jag ska springa in hos honom och stoppa tillbaka nappen lite snabbt. Möts när jag öppnar dörren av en frän lukt och en väldigt ledsen liten treåring som står upp i sin säng, helt nedkräkt.
Plockar upp ungen, ropar åt frugan att hoppa upp ur badkaret och sanera barnet medan jag snabbt rafsar ihop alla nedkräkta sängkläder och räddar det som räddas kan. Minstingen somnar i hennes famn i badrummet och vi bäddar ner honom på madrass på golvet (SOP vid magsjuka). Tänker att "han åt nog bara lite mycket lussebullar idag".
Två ytterligare kräkepisoder senare konstaterar vi att vi börjar få slut på reservkuddar och att detta inte bara är "lite mycket lussebullar".
Suck.
Nu är det bara att vänta och se vilka fler som drabbas.
Kombinera det med älskade förskolornas rekommendation om symptomfrihet i minst 48h innan han får komma tillbaka så är det så jävla mkt GAAAAAAAAAHHH!
Hoppas ni kryar på er!
Redigerat: