Karlia
tommib tommib skrev:
GAAAAAHHHHHHHHH!!!!!

Skulle ner i källaren och gjuta lite. Avbryts istället i nattningen av mittenkillen av att minsta killen ropar mamma. Tänker att jag ska springa in hos honom och stoppa tillbaka nappen lite snabbt. Möts när jag öppnar dörren av en frän lukt och en väldigt ledsen liten treåring som står upp i sin säng, helt nedkräkt.

Plockar upp ungen, ropar åt frugan att hoppa upp ur badkaret och sanera barnet medan jag snabbt rafsar ihop alla nedkräkta sängkläder och räddar det som räddas kan. Minstingen somnar i hennes famn i badrummet och vi bäddar ner honom på madrass på golvet (SOP vid magsjuka). Tänker att "han åt nog bara lite mycket lussebullar idag".

Två ytterligare kräkepisoder senare konstaterar vi att vi börjar få slut på reservkuddar och att detta inte bara är "lite mycket lussebullar".

Suck.

Nu är det bara att vänta och se vilka fler som drabbas.

Vill ju inte strö salt i såret.. Maginfluensa är värre än GAAAAHHHH!!
Men

https://www.dn.se/sverige/fhm-vinterkraksjukan-ar-tillbaka-kan-bli-varre-an-vanligt/
 
richardtenggren
GAAAAAHHH för att vår lilla tjej åkt på vattkoppor, lägligt nog så ingen info om att det gått runt på dagis ännu. Verkar blommat ut samtidigt på grannens barn som går i samma grupp också.

Visserligen så hörde vi aldrig något om magsjukan eller sprinhmasken som gick tidigare i lagom tid heller, men då klarade vi oss i alla fall…
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
GAAAAAHHH för att vår lilla tjej åkt på vattkoppor, lägligt nog så ingen info om att det gått runt på dagis ännu. Verkar blommat ut samtidigt på grannens barn som går i samma grupp också.

Visserligen så hörde vi aldrig något om magsjukan eller sprinhmasken som gick tidigare i lagom tid heller, men då klarade vi oss i alla fall…
Nu vet jag inte om det passade ovanligt dåligt in i planeringen just nu, men annars är det väl lika bra att få det överstökat. Hellre som barn än som vuxen har jag hört. Det, och krya på stumpan! Badda kopporna med potatismjöl. :heart:
 
tommib tommib skrev:
GAAAAAHHHHHHHHH!!!!!

Skulle ner i källaren och gjuta lite. Avbryts istället i nattningen av mittenkillen av att minsta killen ropar mamma. Tänker att jag ska springa in hos honom och stoppa tillbaka nappen lite snabbt. Möts när jag öppnar dörren av en frän lukt och en väldigt ledsen liten treåring som står upp i sin säng, helt nedkräkt.

Plockar upp ungen, ropar åt frugan att hoppa upp ur badkaret och sanera barnet medan jag snabbt rafsar ihop alla nedkräkta sängkläder och räddar det som räddas kan. Minstingen somnar i hennes famn i badrummet och vi bäddar ner honom på madrass på golvet (SOP vid magsjuka). Tänker att "han åt nog bara lite mycket lussebullar idag".

Två ytterligare kräkepisoder senare konstaterar vi att vi börjar få slut på reservkuddar och att detta inte bara är "lite mycket lussebullar".

Suck.

Nu är det bara att vänta och se vilka fler som drabbas.
Vet inte om jag tycker mest synd om ungen eller frun som fick hoppa upp ur badkaret! :cry: Krya på er, hursomhelst!
 
richardtenggren
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nu vet jag inte om det passade ovanligt dåligt in i planeringen just nu, men annars är det väl lika bra att få det överstökat. Hellre som barn än som vuxen har jag hört. Det, och krya på stumpan! Badda kopporna med potatismjöl. :heart:
Hade gärna avvaktat ett år så man kunde förklara lite lättare än för en 2-åring.
Tack! :ok:
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hade gärna avvaktat ett år så man kunde förklara lite lättare än för en 2-åring.
Tack! :ok:
Ah, jag förstår... Min äldsta var 4 år när hon hade vattkoppor. Mina andra är 6 år resp 2 år och har inte haft det än. 6-åringen hade gärna fått ha det innan hon började skolan, men 2-åringen får gärna avvakta, jag håller med dig.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Som en anekdot kan jag nämna att jag fick det när jag var 36, av min 4-åring. Hade ingen aning om att jag inte haft det, så det var inget vi tänkte på riktigt. Om man jämför våra upplevelser av sjukdomen så kan jag nog stämma in i att det är bättre att ha det som ung! Var minst 20 år sedan jag blivit kallad "lilla gubben" av en sjuksköterska, som tyckte att jag skulle komma ihåg att ringa 112 om kopporna kröp in i munnen eller om jag inte kunde andas längre. Det var rätt GAAAAHHHH!!!
 
  • Wow
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
hsd
Nästa steg, bältros :sweat:
 
wildeside
Karlia Karlia skrev:
Jag har en anhörig som fick gikt i 40-års åldern. Han har fått sluta helt med öl, öl triggar anfallen. Så det är inte bara allergi som kan ställa till det.
Drukit öl i 40 år men har inte fått gikt ännu.
Kanske jag har slutat med gikt, vem vet
 
Karlia
Nej men självklart inte. Korrelation mellan riskfaktorer och sjukdomar finns men enbart i procent.

Om vi ska hålla oss till GAAAAHHHH!! så finns det många som äter nyttigt, tränar, ingen sjukdom i släkten men ändå får allvarlig sjukdom. Och tvärtom.
 
  • Gilla
roger2011 och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

För.. f... IKEA...
Försöker beställa två bänkskåp.
Vill beställa så jag kan hämta det i Malmö på vägen hem.
Men nej, luckorna finns inte där utan måste skickas hem, okej vi tar några andra...
Nej "några produkter går inte att få med Click and Collect", nähä, vilka då?!!?!?

Aja, då skiter vi väl i det då...
 
P
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

För.. f... IKEA...
Försöker beställa två bänkskåp.
Vill beställa så jag kan hämta det i Malmö på vägen hem.
Men nej, luckorna finns inte där utan måste skickas hem, okej vi tar några andra...
Nej "några produkter går inte att få med Click and Collect", nähä, vilka då?!!?!?

Aja, då skiter vi väl i det då...
Träskylt med text "Klagomål - Var vänlig tryck på knappen" och en ironisk "knapp" i form av en musfälla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick du denna med skickad svaret?
:crysmile:
 
  • Haha
wildeside
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild]
Fick du denna med skickad svaret?
:crysmile:
Det var mer "kontakta kundtjänst den femte fredagen i februari mellan klockan 03.45 och 03.30."

Nej, men nu hittade jag "felet" jag kan inte beställa hela lagersaldot av en vara, det kunde de gärna berättat innan...
 
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Det var mer "kontakta kundtjänst den femte fredagen i februari mellan klockan 03.45 och 03.30."

Nej, men nu hittade jag "felet" jag kan inte beställa hela lagersaldot av en vara, det kunde de gärna berättat innan...
Ja det tycker man ju... Men va glad att du inte fick bilden som svar... Det hade jag förväntat mig av ikea:crysmile:
 
N
tommib tommib skrev:
GAAAAAHHHHHHHHH!!!!!

Skulle ner i källaren och gjuta lite. Avbryts istället i nattningen av mittenkillen av att minsta killen ropar mamma. Tänker att jag ska springa in hos honom och stoppa tillbaka nappen lite snabbt. Möts när jag öppnar dörren av en frän lukt och en väldigt ledsen liten treåring som står upp i sin säng, helt nedkräkt.

Plockar upp ungen, ropar åt frugan att hoppa upp ur badkaret och sanera barnet medan jag snabbt rafsar ihop alla nedkräkta sängkläder och räddar det som räddas kan. Minstingen somnar i hennes famn i badrummet och vi bäddar ner honom på madrass på golvet (SOP vid magsjuka). Tänker att "han åt nog bara lite mycket lussebullar idag".

Två ytterligare kräkepisoder senare konstaterar vi att vi börjar få slut på reservkuddar och att detta inte bara är "lite mycket lussebullar".

Suck.

Nu är det bara att vänta och se vilka fler som drabbas.
Lider med dig. Vår son (2-år på förskola) har haft magsjukan (dock typ bara diarré) för någon vecka sedan, blivit frisk men hann bli förkyld. Det är nog femte förkylningen sen början av oktober.

Kombinera det med älskade förskolornas rekommendation om symptomfrihet i minst 48h innan han får komma tillbaka så är det så jävla mkt GAAAAAAAAAHHH!

Hoppas ni kryar på er!
 
Redigerat:
  • Gilla
JonasGBG
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.