Maria T
mexitegel mexitegel skrev:
Förtjänar inte vattnet till chipsen ett litet gahhh i sig? 😂
Jo. gaahh.
Vi känner oss lyckligt lottade som har ett gott kranvatten, där vi bodde tidigare var det inte lika najs.

(Onsdagsölen var till middagen 😉)

• Älska
mexitegel
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
GAAAAAHHHHH! för chips som är för salta!
Något av en motsägelse kanske men om jag vill ha chips utan smaksättning, bara saltade, så väljer jag just det.

OLW "Sourcream & Onion" är goda men på tok för salta, här sitter fyra personer och klunkar kranvatten och detta på en Lill-lördag.
Lite ironi tidigare, men samtliga tycker att sältan tar över smaken.
Leta upp och köp Estrella "Karamelliserad rödlök" (en lila påse) Mycket goda och inte alltför salta.

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Fast ibland säger jag GAAAAAAHHHH, chipsen är för dåligt saltade, de smakar inget alls :)
Det är också trist, lite som osaltade popcorn = bläsch. Måste nog börja före en lista för Bra och Dåliga chips så att vi vet (dill, grill och nåt med Koriander ratas från början),

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T
Keiller Keiller skrev:
Efter flera försök lyckades jag få till taklister. Då gjorde jag några

Leta upp och köp Estrella "Karamelliserad rödlök" (en lila påse) Mycket goda och inte alltför salta.
Ja, vi har faktiskt hittat den påsen, jättegoda! ❤️

testat Karamelliserad Rödlök @Dan1891 som @Keiller nämner?

B
Maria T Maria T skrev:
GAAAAAHHHHH! för chips som är för salta!
Något av en motsägelse kanske men om jag vill ha chips utan smaksättning, bara saltade, så väljer jag just det.

OLW "Sourcream & Onion" är goda men på tok för salta, här sitter fyra personer och klunkar kranvatten och detta på en Lill-lördag.
Lite ironi tidigare, men samtliga tycker att sältan tar över smaken.
Köp ICAs då, är ju som att äta oblater 😉

• Wow
Maria T
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Ja skarva går ju men rummet är 3.8m på långsidorna. Känns onödigt att skarva när listerna kommer i 4m. 😩
Jag brukar oftast skarva listen även om den räcker hela vägen. Det är otroligt mycket enklare att kapa till hörnet på två lite för långa bitar och sen kapa till längden exakt med ett rakt snitt. Skarven döljer man med lite latex och målarfärg.

• Gilla
nino
  • Laddar…
AXS
GAAAHHH!!!

Fick ombokat flyg imorgon, så nu kommer taxin vid 4.30.

Dags att börja packa kanske?

• Ledsen
Maria T
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
GAAAHHH!!!

Fick ombokat flyg imorgon, så nu kommer taxin vid 4.30.

Dags att börja packa kanske?
Lyx. Här får vi minsann gå upp innan vi går och lägger oss.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Gaaaaaaahhhh!!!
Hämtade bilen på verkstaden i morse (plåtskada). Det verkar vara över 1,5 mil mellan verkstaden och parkeringen utanför.

• Bilens instrumentpanel som visar räckvidd, körsträcka, bränsleförbrukning, tid och yttertemperatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
gone_fishing
  • Laddar…
S
Med en snitthastighet på 35 km/h...

• Haha
Skip6711
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Med en snitthastighet på 35 km/h...
Jobbigt att busköra med andras bilar i rusningstrafik?

S
Haha, ja. Kan ju vara så att bilen färdades mycket långsamt, kanske 0 km/h, i 2/3 av tiden...men snittade 100 km/h i 10 minuter. Trist oavsett.

S stugfar skrev:
Haha, ja. Kan ju vara så att bilen färdades mycket långsamt, kanske 0 km/h, i 2/3 av tiden...men snittade 100 km/h i 10 minuter. Trist oavsett.
Det är inte direkt en Ferrari de körde. Någon typ av koreansk bil (syd) Hondaj tror jag de heter här i södra sverige

S
Skip6711 Skip6711 skrev:
Det är inte direkt en Ferrari de körde. Någon typ av koreansk bil (syd) Hondaj tror jag de heter här i södra sverige
desto värre - GAAAHHH!

• Haha
Skip6711
  • Laddar…
S stugfar skrev:
desto värre - GAAAHHH!
Så nu är det mitt fel att de fått en dålig upplevelse?
Ska tänka på det när jag väljer bil nästa gång. 😂

• Haha
  • Gilla
atomlab och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.