Skip6711 Skip6711 skrev:
Gaaaaaaahhhh!!!
Hämtade bilen på verkstaden i morse (plåtskada). Det verkar vara över 1,5 mil mellan verkstaden och parkeringen utanför.
Har de egen lackering? Annars ligger nog förklaringen i ToR dit.

mexitegel mexitegel skrev:
Har de egen lackering? Annars ligger nog förklaringen i ToR dit.
Jo. Jag har reflekterat över det mtp den låga hastigheten, men då blir det ju inte roligt...
Det är alldeles säkert så att de haft bilen på annan lokal,

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
GAAAAAH!
Så fort jag tar tag i hundens koppel börjar det ösregna, när jag går tillbaka till datorn slutar det regna.

VEM JÄVLAS????

• Haha
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
AXS
Skip6711 Skip6711 skrev:
Gaaaaaaahhhh!!!
Hämtade bilen på verkstaden i morse (plåtskada). Det verkar vara över 1,5 mil mellan verkstaden och parkeringen utanför.
Lämnade min bil för byte av ruta. Appen varnade för buskörning och jag ströp såklart till 40km/h när de var nästan en mil bort och ringde och sa att jag kommer om 10min. 😁

När jag kom sa de att de bjussade på nya vindrutetorkare men sa inget mer.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
hapazard och 5 till
  • Laddar…
N
AXS AXS skrev:
Lämnade min bil för byte av ruta. Appen varnade för buskörning och jag ströp såklart till 40km/h när de var nästan en mil bort och ringde och sa att jag kommer om 10min. 😁

När jag kom sa de att de bjussade på nya vindrutetorkare men sa inget mer.
När man kalibrerar kameran på en del bilar behöver man köra över 60km/h det kan ta allt från 5min till en timma. Ibland ska också radarn kalibreras dynamiskt.

GAAAAHHHH x 100
Rör normalt inte Franska bilar, men en vän ville ha hjälp att byta olja i motorn.
Hur svårt kan det vara ??
Blev mycket svårt när mutterstycket i oljetråget lossnade isf oljepluggen.
Demontering av tråg, tvättning, svetsning och återmontering tog 5 timmar. Bilägaren tröttnade och somnade i min säng så jag fick sova på soffan.
Påfyllning av olja i morse, trots en svets som såg 100% perfekt ut droppade det olja i svetsen.
Ur med oljan igen, rengöra, täta den med kemisk metall.
Fyllde på, varmkörde, inte en droppe.
Bilägaren hörde av sig efter åkt 4 mil "Det droppar olja"
Nytt tråg är beställt, tråget är tidigare bytt, då var det rosthål i det.

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Kollegan kunde följa sin bil i VolvoOnCall när någon på Volvo tog hans bil hem på lunchen… blev lite stelt när han ifrågasatte det 😂

• Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Tur att man inte har såna finesser i bilen, så man slipper veta var den har varit förutom på verkstan :)

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Maria T
Har nollställt trippmätaren när lämnat på verkstan och har oftast bara rört sig om 2-3 kilometers körning, men den gång som det var flera mil hade jag värre problem med verkstan än det.

B
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kollegan kunde följa sin bil i VolvoOnCall när någon på Volvo tog hans bil hem på lunchen… blev lite stelt när han ifrågasatte det 😂
Ser samma, ofta när jag har den på service så brukar det vara en tur på 1,5mil eller så. Men vet aldrig vart han åker eftersom bilen aldrig stängs av, start och slutpunkt är samma. Antar att det är lunch eller hämta grejer i någon butik. Görig inte då mycket eftersom han är bra på det han gör och billig.

richardtenggren
B breakman skrev:
Ser samma, ofta när jag har den på service så brukar det vara en tur på 1,5mil eller så. Men vet aldrig vart han åker eftersom bilen aldrig stängs av, start och slutpunkt är samma. Antar att det är lunch eller hämta grejer i någon butik. Görig inte då mycket eftersom han är bra på det han gör och billig.
Här var det ändå Volvo(Bilbolaget) och bilen parkerades i ett miljonprogramsområde över lunchen 😂

• Wow
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AXS
N Niq skrev:
När man kalibrerar kameran på en del bilar behöver man köra över 60km/h det kan ta allt från 5min till en timma. Ibland ska också radarn kalibreras dynamiskt.
120 i Södra länken är säkert absolut nödvändigt. Ska tänka på det nästa gång. 😉

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
galento
Vi brukar äta ute en gång i veckan men dagens lunch blev inge vidare , tuggade på nåt hårt och det var glas i maten 😯😰
Även ett annat par visade personalen glas som de fått i maten , fy fasen tugga på glas är ingen höjdare.
Vi krävde pengarna tillbaka och åkte till ett annat ställe , tur man märkte det så fort man började äta.

• Wow
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
N
AXS AXS skrev:
120 i Södra länken är säkert absolut nödvändigt. Ska tänka på det nästa gång. 😉
Nu har jag ingen aning om vad det är för hastighetsbegränsning på södra länken men på dig låter det som att det inte är 120.
Jag ville bara påtala att vissa utrustningar på bilarna idag kräver att man kör dom ganska långt. Vilket man kanske inte tänker på om man är helt ointresserad och inte insatt i hur adas system fungerar.

Jag har själv behövt köra en Mb S i 60 km för att lyckas få kamerorna kalibrerade och motorväg var det lämpligaste alternativtet.

• Gilla
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Att kliva upp kl 6 en lördagmorgon. Helt frivilligt dessutom. Man är ju inte klok!

• Gilla
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.