richardtenggren
Lill72 Lill72 skrev:
GAAAAAHHH för att få kontakt med vår vårdcentral!
Ringer och ringer och ringer men inga tillgängliga tider.
Letar andra vägar och får se att vår vårdcentral har en telefontillgänglighet på 53% så jag tillhör väl de 47% som ej kommer fram.
Vad fan får jag för pengarna?!!!
Ni har ju fritt vårdval och kan välja en privat HC? Här i stan har en av de privata HC fått tillfälliga listningsstopp på grund av sin popularitet och att de inte kan möta behovet.
Säger ju en del om hur de regionala HCs drivs :p

richardtenggren richardtenggren skrev:
Ni har ju fritt vårdval och kan välja en privat HC? Här i stan har en av de privata HC fått tillfälliga listningsstopp på grund av sin popularitet och att de inte kan möta behovet.
Säger ju en del om hur de regionala HCs drivs :p
Helt galet ineffektivt misstänker jag 😯🤪 Vår närmsta privata vårdcentral i en annan kommun fick i början på juli 2500 nya patienter då en vårdcentral gick i konkurs, så tror inte att det är bättre där.

Lill72 Lill72 skrev:
Letar andra vägar och får se att vår vårdcentral har en telefontillgänglighet på 53% så jag tillhör väl de 47% som ej kommer fram.
Gå in på 1177 och prova att boka besök på nån av vårdcentralerna i Örebro län.
Man ska kunna besöka vc på orten man befinner sig även om man bor på en annan, t.ex där man jobbar. Så här skriver de på 1177:

"Om du är folkbokförd i Örebro län kan du boka tid till vissa vårdcentraler via 1177.se och e-tjänster. Där kan du av- och omboka tid vid samtliga vårdcentraler i Region Örebro län samt beställa recept."

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
C
Lill72 Lill72 skrev:
Ring precis efter 07:30 (om jag minns rätt), det är då dagens telefontider blir tillgängliga i systemet fick jag lära mig. Ringer du någon annan tidpunkt är det kört.

Keiller Keiller skrev:
Gå in på 1177 och prova att boka besök på nån av vårdcentralerna i Örebro län.
Man ska kunna besöka vc på orten man befinner sig även om man bor på en annan, t.ex där man jobbar. Så här skriver de på 1177:

"Om du är folkbokförd i Örebro län kan du boka tid till vissa vårdcentraler via 1177.se och e-tjänster. Där kan du av- och omboka tid vid samtliga vårdcentraler i Region Örebro län samt beställa recept."
Nu står jag i kö till 1177 Direkt iaf.
Mina föräldrar brukar söka vård i Sälen eftersom de har sin stuga där, förstår mer varför nu.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ring precis efter 07:30 (om jag minns rätt), det är då dagens telefontider blir tillgängliga i systemet fick jag lära mig. Ringer du någon annan tidpunkt är det kört.
Fick tipset om att ringa exakt när de öppnar och att jag innan skulle memorera eller skriva ner vilka knapptryckningar som ska göras för att på så sätt trycka rätt innan rösten i telefonen talat klart. Helt knäppt egentligen men nu köar jag på annat håll iaf.

C
Lill72 Lill72 skrev:
Helt knäppt egentligen men nu köar jag på annat håll iaf.
På "min" vårdcentral är det inte jättebråttom om man ringer vid rätt tidpunkt. Men säg att tiderna är slut 07:50 kanske. Riktigt sjukt system att alla som ringer utanför detta 20-minutersfönster ringer förgäves.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
I Region Värmland har man en app som man kan boka tid i, den använde jag på semestern, funkade utmärkt. Ja, förutom att jag inte fick någon egentlig hjälp då, utan bara ett recept på en sorts värktabletter jag inte prövat. Men det var smidigare än att försöka få kontakt med vårdcentralen iallafall, när jag skrev dit på den tjänat man ska kunna använda för att boka läkartid fick jag svaret "Du behöver boka läkartid, ärendet avslutat".

• Wow
cpalm
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
I Region Värmland har man en app som man kan boka tid i, den använde jag på semestern, funkade utmärkt. Ja, förutom att jag inte fick någon egentlig hjälp då, utan bara ett recept på en sorts värktabletter jag inte prövat. Men det var smidigare än att försöka få kontakt med vårdcentralen iallafall, när jag skrev dit på den tjänat man ska kunna använda för att boka läkartid fick jag svaret "Du behöver boka läkartid, ärendet avslutat".
Verkar inte spela någon roll hur många nya kontaktvägar de erbjuder så länge det inte finns personal att rekrytera, men det är väl bara att gilla läget och försöka undvika de underbemannade vårdcentralerna så gått det går.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S
Lill72 Lill72 skrev:
Verkar inte spela någon roll hur många nya kontaktvägar de erbjuder så länge det inte finns personal att rekrytera, men det är väl bara att gilla läget och försöka undvika de underbemannade vårdcentralerna så gått det går.
På fruns vc hade de 95% tillgänglighet, men eftersom det ändå inte finns några tider att boka in blir svaret "Ring igen imorgon eller ring 1177 efter kl 17 så kan de kanske fixa tid på jour vårdcentral. För ett par veckor sen införde de nytt system med en chat. Då sjönk tillgängligheten på telefonen. Såklart eftersom någon måste sitta och chatta. Dessutom blir det nu att den som vill komma fram skickar meddelande via 1177, chattar och ringer samtidigt.. Men det är ju inte Agda 90 som använder webb tjänster utan nån 90 talist som fått myggbett.

• Gilla
  • Ledsen
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Sverige tar inte chansen till enklare motstånd i åttondelsfinalerna i volleyboll-EM genom att spela matchen mot Tjeckien med huvudena kvar i omklädningsrummet.
Nu får vi möta världsmästarna Serbien i åttondelen på måndag. Vinner vi den matchen snackar vi prestationer värda bragdguldet, minst!
Aaarrrggghhh!!

C
Gaaahhh 1: Inser att det konstiga ljudet jag hört under eftermiddagen är en fågel som flugit in i källaren. Självklart flyger den upp i källartrappen när jag försöker släppa ut den.
Gaaahhh 2: Varför är det en massa vatten på källargolvet? Upptäcker att det blivit ett litet hål i ett rör. Kortar av röret och skruvar ihop det och slår på vattnet igen.
Gaaahhh 3: Sambon ropar från badrummet att det sprutar vatten. Gått hål även i röret till WC-anslutningen. Stäng av vattnet igen.
Gaaahhh 4: Ahlsell får inte hem FPL rördelar förrän på måndag. Får lösa det tillfälligt med en "olaglig" blandning av kopplingsdelar.

Det är spännande att bo i ett hus där allt underhåll är kraftigt eftersatt...

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
GAAAAAHHHHHH

Dataskärm visar kraschdump med text, "Kernel panic", kodning, felsökning, teknisk, datorfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Unifi controller
Homebridge
HA-Bridge
Pi-hole

• Ledsen
tommib
  • Laddar…
EddieHansson
TeroM TeroM skrev:
GAAAAAHHHHHH

[bild]

Unifi controller
Homebridge
HA-Bridge
Pi-hole
Du har väl nått skumt med disken, feel root angiven eller så

TeroM TeroM skrev:
GAAAAAHHHHHH

[bild]

Unifi controller
Homebridge
HA-Bridge
Pi-hole
Du har väl backup...? 😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.