1 657 454 läst ·
17 758 svar
1657k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
gaaahh! Försöker byta slang på en 29” elcykel. Däcket är så jävla stenhårt i kanten så när jag väl lyckas kränga på det så är nyper verktyget nytt hål i slangen. Har fan bytt många slangar i mina dar men aldrig råkat ut för så här omöjligt jävla däck. Bränt 2 slangar. Så nu satte jag lagningslappar på dom o försöka igen imorgon
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Behöver du verktyg? Beror väl på typ av däck, men jag har cyklat några säsonger DH så dragit på mig många punkteringar innan jag började med slanglöst🤓O olofh skrev:gaaahh! Försöker byta slang på en 29” elcykel. Däcket är så jävla stenhårt i kanten så när jag väl lyckas kränga på det så är nyper verktyget nytt hål i slangen. Har fan bytt många slangar i mina dar men aldrig råkat ut för så här omöjligt jävla däck. Bränt 2 slangar. Så nu satte jag lagningslappar på dom o försöka igen imorgon
Annars brukar jag pumpa i lite luft i slangen innan man kränger på den sista sidan av däcket, då försäkrar man sig att den inte ligger vriden också.
Pumpar också in lite innan för att få bra passform. Det är kanttrådsdäcket som är överjävligt eller så har mina nypor kastat in handduken. Jo men försökte först med däckkrängare i plast men de bara viker sig så fick ta de i metall o då verkar jag två gånger lyckats nypa hål. Eller så sitter något överjävligt litet i däcket som sticker hål men har känt efter flera gånger för från början var det en tagg från någon typ buske som gjorde hålet men den fick jag ut helt o hålletrichardtenggren skrev:
Behöver du verktyg? Beror väl på typ av däck, men jag har cyklat några säsonger DH så dragit på mig många punkteringar innan jag började med slanglöst🤓
Annars brukar jag pumpa i lite luft i slangen innan man kränger på den sista sidan av däcket, då försäkrar man sig att den inte ligger vriden också.
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Borde de inte kunna serva den på distans med en mobiltelefon? Det är väl som med en dator? Nio av tio gånger räcker det med att starta om den.G Greger_08 skrev:
Nu får du klä skott för de flesta av "era" synpunkter:
- Klimatförändringen finns inte,
- är inte så stor eller
- är inte beroende av människan.
- Alla teorier ska få samma utrymme i media, annars förtrycks de/deras förespråkare
- Sansad media döljer Sanningen, bara alternativa ytterkantskanaler vågar säga hur det är.