Gaaahhhhh! Varför har jag sån otur - en liten beställning från Amazon kommer bort i posten, jag får pengarna tillbaka, 2 veckor senare hittar posten paketet och skickar hem till mig (som jag då fick gratis). Detta var troligen första gången jag gjorde en beställning på under 100 kr .... varför kunde inte detta ha hänt mig med någon dyrare beställning??
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 8 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Luftvägarna öppnar sig sakta men säkert, och febern börjar lätta!
Snabbtesten var slut här hemma, men vi gör en kvalificerad gissning på att det var Covid, den bättre häften fick en liten släng i veckan men det gick snabbt över, men sedan fick hon också det uppdaterade vaccinet för några veckor sedan, och har redan haft Covid under förra året.

Ögat då?
Det ger sig inte, var på VC idag och det är troligtvis en viral ögoninfektion och inte en bakteriell, och det ser ut som att den börjar flytta in i nästa öga med. Bara att härda ut...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

IT är svårt... Varför kommer jag inte åt min Samba-share :sweat:

EDIT: NFS, inte Samba... gaaah...
 
Redigerat:
  • Ledsen
Noramasen och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Luftvägarna öppnar sig sakta men säkert, och febern börjar lätta!
Snabbtesten var slut här hemma, men vi gör en kvalificerad gissning på att det var Covid, den bättre häften fick en liten släng i veckan men det gick snabbt över, men sedan fick hon också det uppdaterade vaccinet för några veckor sedan, och har redan haft Covid under förra året.

Ögat då?
Det ger sig inte, var på VC idag och det är troligtvis en viral ögoninfektion och inte en bakteriell, och det ser ut som att den börjar flytta in i nästa öga med. Bara att härda ut...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

IT är svårt... Varför kommer jag inte åt min Samba-share :sweat:

EDIT: NFS, inte Samba... gaaah...
Jag kan lägga in en köttbild på min buk så skulle du få lite perspektiv och kanske må bättre, men det skulle nog bli livat här med sådana bilder.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Luftvägarna öppnar sig sakta men säkert, och febern börjar lätta!
Snabbtesten var slut här hemma, men vi gör en kvalificerad gissning på att det var Covid, den bättre häften fick en liten släng i veckan men det gick snabbt över, men sedan fick hon också det uppdaterade vaccinet för några veckor sedan, och har redan haft Covid under förra året.

Ögat då?
Det ger sig inte, var på VC idag och det är troligtvis en viral ögoninfektion och inte en bakteriell, och det ser ut som att den börjar flytta in i nästa öga med. Bara att härda ut...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

IT är svårt... Varför kommer jag inte åt min Samba-share :sweat:

EDIT: NFS, inte Samba... gaaah...
Be att de tar en bakterieodling från ögat. Inte helt ovanligt med besvärligt resistensmönster vid bakteriella ögoninfektioner (om du nu provat antibiotika utan effekt).
 
fatsug fatsug skrev:
Be att de tar en bakterieodling från ögat. Inte helt ovanligt med besvärligt resistensmönster vid bakteriella ögoninfektioner (om du nu provat antibiotika utan effekt).
Ögat känns lite lugnare nu, och virusvarianten ska vara lite ihärdigare än bakterierna. Men har det inte gått ner mer får jag höra av mig igen :thinking:


Tar ett WAAAAAAGH till när jag ändå är i tråden.
Femåringar som inte vill äta nått utan går runt och tjurar medans vi andra äter, för att sedan bli sur över att ingen sitter kvar när vederbörande väl bestämt sig.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Femåringar som inte vill äta nått utan går runt och tjurar medans vi andra äter, för att sedan bli sur över att ingen sitter kvar när vederbörande väl bestämt sig.
Känns igen. Fantastiskt nog går det över. Men det kan ta några år. Typ 10-15.
 
  • Gilla
  • Älska
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Känns igen. Fantastiskt nog går det över. Men det kan ta några år. Typ 10-15.
Går över? Jag är fortfarande sådan efter 59 år... ;-)
 
  • Haha
  • Gilla
sunqan och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ögat känns lite lugnare nu, och virusvarianten ska vara lite ihärdigare än bakterierna. Men har det inte gått ner mer får jag höra av mig igen :thinking:


Tar ett WAAAAAAGH till när jag ändå är i tråden.
Femåringar som inte vill äta nått utan går runt och tjurar medans vi andra äter, för att sedan bli sur över att ingen sitter kvar när vederbörande väl bestämt sig.
Din vill i alla fall äta någon gång. Vår kommer och sätter sig, tar en tugga och sedan ”Snälla, tack för maten? Nu är jag mätt.”
Hatar, hatar hatar att tjata om maten!
 
  • Gilla
Alfons3301
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Din vill i alla fall äta någon gång. Vår kommer och sätter sig, tar en tugga och sedan ”Snälla, tack för maten? Nu är jag mätt.”
Hatar, hatar hatar att tjata om maten!
Tjata om maten är så tråkigt! Känns som hemma.
Rätt ofta vi får en kik på maten "blä!" sen har vi en som går runt bordet medans vi andra äter.
 
  • Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Gaaahhhhh!
Spishällen har fastnat på barnlås-läget
Vi lyckas inte deaktivera det trots att vi följt instruktionerna från manual & webbsidor 100ggr samt
gjort spisen strömlös både via elcentral samt strömkabel. :mad:
Nu får kundtjänsten visa frugan vad de går för
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Kramla
GAAAAHHHH!!!

Känslan var ju så skön innan:cool:
Skärmdump av Eurojackpot lotteriresultat, anger ingen vinst, med nummer och besvikelseuttryck "Böfvelen!".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
Gaaahhhhh!
Spishällen har fastnat på barnlås-läget
Vi lyckas inte deaktivera det trots att vi följt instruktionerna från manual & webbsidor 100ggr samt
gjort spisen strömlös både via elcentral samt strömkabel. :mad:
Nu får kundtjänsten visa frugan vad de går för
hhhhhaaaG!
Löste det äntligen själv (y)…bara invänta kundtjänsten igen för attberätta att vi ej behöver hjälp.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
EddieHansson
Gahhh. Vad fan gör man när gäng skrämmer barnen i skolan och tvingar av dem pengar för att 'skyddas' och hotar med våld om de berättar... Fy fan :(
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
Luddis_1 och 11 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Gahhh. Vad fan gör man när gäng skrämmer barnen i skolan och tvingar av dem pengar för att 'skyddas' och hotar med våld om de berättar... Fy fan :(
Usch, vilken ålder rör det sig om?
Anmäl till skola/rektor och överväg blanda in polisen!
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
EddieHansson
FredrikR FredrikR skrev:
Usch, vilken ålder rör det sig om?
Anmäl till skola/rektor och överväg blanda in polisen!
Högstadiet. Ska ringa skolan imorgon. Men samtidigt är vi ju oroliga för att de (gängen) faktiskt gör något om det kommer fram att hon sagt något... Jävligt olustigt just nu måste jag erkänna.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.