1 661 411 läst ·
17 806 svar
1661k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
GAAAAAAH!
Värmepumpens utegivare har börjat visa fem grader för varmt, och jag kan inte öppna kapslingen för skruven har rostat så att där inte finns nått för skruvmejseln att ta i...
Värmepumpens utegivare har börjat visa fem grader för varmt, och jag kan inte öppna kapslingen för skruven har rostat så att där inte finns nått för skruvmejseln att ta i...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Det ser ju ut som den där borde gå att få ut utan problem med lite tryck och en fräsch mejsel/bits, men bilden kan ju luras.13th Marine skrev:
Spår med dremel är ju också smart, men som du säger kanske lätt att det blir åverkan på kapslingen.
Jag har aldrig testat själv, men jag såg ett tips om att det kan fungera att lägga ett gummiband mellan skruvmejseln och spåret och sedan pressa mejseln mot skruven när du försöker rotera. I teorin låter det så pass rimligt att jag skulle testa det innan jag började borra bort skruvskallen.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Ska se om det går, är en rätt liten skruv.TeroM skrev:
Tror bilden luras.richardtenggren skrev:
Har provat med både PH och PZ, 0 och 1.
Nollorna snurrar i mitten, och 1orna utanpå
Provade faktiskt det när jag tog bildenJumos skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Gaaah.
Just när det blir det väder och väglag som triggade mig att köpa fyrhjulsdriven bil, visar det sig att växellådan måste bytas.
Just när det blir det väder och väglag som triggade mig att köpa fyrhjulsdriven bil, visar det sig att växellådan måste bytas.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 147 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 147 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Skallen smular sig, drog fram ett borr så nu är det löst!
Nästa steg är att mäta vad som felar.
Nästa steg är att mäta vad som felar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
För att återkoppla:
GAAAAAH!
Lossade utegivaren i värmepumpen och kontrollmätte, 11kOhm, vilket rimmar bra med vad givaren ska visa vid dagens utetemperatur.
Vad är det då?!
Växlar inne och utegivaren, och felet följer åtminstone med...
Mystiken tätnar, och jag skapar en egen tråd.
https://www.byggahus.se/forum/threads/utegivaren-visar-foer-varmt.478364/
GAAAAAH!
Lossade utegivaren i värmepumpen och kontrollmätte, 11kOhm, vilket rimmar bra med vad givaren ska visa vid dagens utetemperatur.
Vad är det då?!
Växlar inne och utegivaren, och felet följer åtminstone med...
Mystiken tätnar, och jag skapar en egen tråd.
https://www.byggahus.se/forum/threads/utegivaren-visar-foer-varmt.478364/

