1 499 582 läst ·
15 317 svar
1500k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Faktura självrisk vattenskada: 4000.
Faktura "justering av kök nu när ändå hantverkarna är här och fixar vattenskadan": 5000.
Tandläkarbesök: Typ 7000.
Inkomst: På gränsen redan innan.
Ser fram emot elräkningen...
Faktura "justering av kök nu när ändå hantverkarna är här och fixar vattenskadan": 5000.
Tandläkarbesök: Typ 7000.
Inkomst: På gränsen redan innan.
Ser fram emot elräkningen...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Gaaahhh!!
Vad är det för programmerare som bestämt att det fält, som måste vara unikt för varje variabel, också ska vara det som visas för slutanvändaren?!
Om jag vill ha med samma information i två olika tabeller måste jag alltså skapa två olika variabler, med två olika namn där slutanvändaren ska mata in samma sak..!
Vad är det för programmerare som bestämt att det fält, som måste vara unikt för varje variabel, också ska vara det som visas för slutanvändaren?!
Om jag vill ha med samma information i två olika tabeller måste jag alltså skapa två olika variabler, med två olika namn där slutanvändaren ska mata in samma sak..!
Det du skriver är inte logiskt. Menar du post/rad där du skriver variabel första gången?tveksamt skrev:
Gaaahhh!!
Enda gången man vill ha med samma information i två olika tabeller är för att koppla ihop dem. Det kan göras med ett unikt automatiskt skapat ID elelr med något som redan finns, tex personnummer elelr e-postadress som ju också är unika. Båda dessa faller dock under GDPR så oftast använder man en kod, men den koden behöver man ju inte skriva, den anges automatiskt av systemet.
Om programmeraren vet vad hen gör.
Skriv en buggrapport
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Använder man inte sig av konceptet "anställningsintervju" längre?Anna_H skrev:
Jodå:David Wallin skrev:
Första steget är ju att utifrån CV eller kontrollfrågor välja ut de som är kvalificerade, sedan följer dessa steg:
- Tester (personlighet och logik)
- Intervju 1 med 1-2 personer (ca 4-5 intervjuas)
- Intervju 2 med fler personer (blivande kollegor) (2-3 intervjuas)
- Säkerhetskontroll (vanligtvis bara en som går vidare, då dessa är dyra och tidsödande)
- Intervju med HR (formalia)
- Slutintervju med erbjudande om anställning
Än så länge har jag kommit till andra intervju på flera, men då har det alltid varit en person som haft bättre kvalifikationer. De två sista kan vara ett och samma tillfälle.
Den kan man ju göra själv.useless skrev:
Är jag svensk medborgare? Har jag styckmördat någon i närtid och kommer liket att kunna hittas? Har jag skrivit BOMBA STATSMINISTERN och RYSSLAND ÄR BÄST för många gånger på internet den senaste tiden? Skickar jag mitt CV från någon sorts anstalt där jag själv inte har nyckel till dörren?
Passerar man det testet kommer säkerhetskontrollen gå bra.
I övrigt kan ju sägas att om det är tjänster som kräver klassning så får man ju vara glad om någon vill berätta vad jobbet handlar om redan innan man är anställd....