Man kan skaffa målvakt så kan man parkera vart man vill gratis också

S
Med tanke på hur det ser ut i Stockholmstrafiken då tror jag rätt få har körkort.

Tänk Körkortsturken...

GAAAHHHH

G
Alfredo Alfredo skrev:
Väldigt märklig jämförelse då straffet där är på en helt annan nivå.
Spelar väl ingen roll om det inte finns några poliser eller hur?

• Gilla
snaggletooth och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Med tanke på hur det ser ut i Stockholmstrafiken då tror jag rätt få har körkort.

Tänk Körkortsturken...

GAAAHHHH
Jag tycker trafiken fungerar bättre i Stockholm än på många andra platser i landet. Så håller inte med. Stockholmare i stort (finns alltid undantag) måste köra bättre för att det ska fungera

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
S
Då har vi nog kört på lite olika ställen i Stockholm...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Funderar på om automatisk övervakning tar obesiktade kärror eller om de bara upptäcks i samband med hastighets överträdelser vid fartkameror.

G Greger_08 skrev:
Varför skulle det inte finnas några poliser menar du?

F fribygg skrev:
Funderar på om automatisk övervakning tar obesiktade kärror eller om de bara upptäcks i samband med hastighets överträdelser vid fartkameror.
Hur ska det upptäckas med en fartkamera? Släpets reg.nummer syns ju inte alls för kameran. 🤔

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hur skulle en "hastighetskamera" kunna upptäcka att släpet är obesiktigat tänker du?

tveksamt tveksamt skrev:
Hur ska det upptäckas med en fartkamera? Släpets reg.nummer syns ju inte alls för kameran. 🤔
Syns det ens att man har släp?

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
F fribygg skrev:
En fartkamera ser väl inte släpets nummerskylt?

Men förmodligen kommer mängden obesiktade fordon som upptäcks bli fler i takt med att fler polisbilar får ANPR och infrastrukturen runtomkring byggs ut så det används regelmässigt.

Alfredo Alfredo skrev:
Hur skulle en "hastighetskamera" kunna upptäcka att släpet är obesiktigat tänker du?
Skrev jag "hastighetskamera"?

F fribygg skrev:
Du skrev fartkamera, vad menar du är skillnaden?
Eller var det bara ordmärkeri?

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Syns det ens att man har släp?
Det kan det göra beroende på hur kameran är riktad och vilken hastighetsgräns som gäller på platsen. Vid högre hastighetsgräns är kamerorna generellt sett riktade mer längs vägen och tar bilder på ett lite större avstånd. Så det kan absolut tänkas att man t ex blir fotad för att man kör för fort med släp på en 90-väg och blir bötfälld för överträdelsen över 80 km/h.

F fribygg skrev:
Nej du skrev "automatisk övervakning" men menar du inte "hastighetskamera" så får du nog förklara lite bättre vad du syftar på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.