useless useless skrev:
Ser ut som efter vilken normal elektriker som helst...
Och sen har vi @Mikael_L 😍

Bilbesiktningens personal GHAAAAA!

Var in med en obromsad slÀpkÀrra idag.
Jag har gÄtt igenom den rÀtt nyligen med ny el och reflexer, ny bottenskiva, nya hjul och ny kulkoppling.
Och till det nya hjullager för typ 100 mil sedan.
SÄ det skulle vara smÀrtfritt tÀnkte jag..

Killen Àr ingen muntergök, börjar med att lÀsa av chassinummer fel och börjar gnÀlla om att det Àr fel slÀp tills en kollega kommer fram och lÀser av det korrekt.
Sedan kör han upp pÄ bromsrullarna och sÄ försöker de bromsprova den bromslösa kÀrran.
Efter det sÄ hÄrdtestar de kulkopplingen pÄ ett sÀtt som jag aldrig har upplevt tidigare, jag trodde att de skulle lyfta upp hela bilen i hÀcken ett tag.
Sedan kommer domen ett hjullager Àr slut! Icke godkÀnd.
Jag pÄpekar att de Àr "nya" och att det vore konstigt med ett haveri redan?
Svaret, jodÄ det vibrerar och lÄter illa.

Åker hem, (rĂ€tt sĂ„ irriterad) och lyfter upp kĂ€rran och testar bĂ„da hjulen nogsamt, inte en tillstymmelse till skillnad mellan hjulen vars lager bĂ„da kĂ€nns och lĂ„ter klanderfritt.

Jag har bytt nÄgra 100 lager i mina dar sÄ lite koll har jag.

GAAAAAAHHHHH!!!

Har sÄdan jÀvla lust att Äka tillbaka och dra fram deras chef ur stolen och fÄ en ursÀkt.

800 spĂ€nn och bortkastade timmar och sedan 600 spĂ€nn tillđŸ€ŹđŸ€ŹđŸ€ŹđŸ”„đŸ”„

• Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Och sen har vi @Mikael_L 😍
Precis, han lĂ€mnar efter sig anvĂ€ndbara saker istĂ€llet för skrĂ€pet som andra. 😉

• Haha
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Bilbesiktningens personal GHAAAAA!

Var in med en obromsad slÀpkÀrra idag.
Jag har gÄtt igenom den rÀtt nyligen med ny el och reflexer, ny bottenskiva, nya hjul och ny kulkoppling.
Och till det nya hjullager för typ 100 mil sedan.
SÄ det skulle vara smÀrtfritt tÀnkte jag..

Killen Àr ingen muntergök, börjar med att lÀsa av chassinummer fel och börjar gnÀlla om att det Àr fel slÀp tills en kollega kommer fram och lÀser av det korrekt.
Sedan kör han upp pÄ bromsrullarna och sÄ försöker de bromsprova den bromslösa kÀrran.
Efter det sÄ hÄrdtestar de kulkopplingen pÄ ett sÀtt som jag aldrig har upplevt tidigare, jag trodde att de skulle lyfta upp hela bilen i hÀcken ett tag.
Sedan kommer domen ett hjullager Àr slut! Icke godkÀnd.
Jag pÄpekar att de Àr "nya" och att det vore konstigt med ett haveri redan?
Svaret, jodÄ det vibrerar och lÄter illa.

Åker hem, (rĂ€tt sĂ„ irriterad) och lyfter upp kĂ€rran och testar bĂ„da hjulen nogsamt, inte en tillstymmelse till skillnad mellan hjulen vars lager bĂ„da kĂ€nns och lĂ„ter klanderfritt.

Jag har bytt nÄgra 100 lager i mina dar sÄ lite koll har jag.

GAAAAAAHHHHH!!!

Har sÄdan jÀvla lust att Äka tillbaka och dra fram deras chef ur stolen och fÄ en ursÀkt.

800 spĂ€nn och bortkastade timmar och sedan 600 spĂ€nn tillđŸ€ŹđŸ€ŹđŸ€ŹđŸ”„đŸ”„
Inte funderat pÄ att lÄta slÀpan vara obesiktad i framtiden? Du har ju grejorna i god ordning och jag TROR inte att böterna Àr kÀnnbara om man mot förmodan skulle kommas pÄ nÄgon enstaka gÄng med en obesiktad kÀrra.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
S
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Jag tÀnkte Äka hem NUUUUU!!!!!
Aj dÄ, det Àr vÀl material för tiotusentals kronor...

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.