Ja ja, nu lämnar jag Göteborg bakom mig mot den kungliga huvudstaden och dess köer som man är mera van med 😉
Nästa gång tar jag med mig moppen till Götet 🙂

• Älska
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kom en till "klassisk gaaaahhhhh" från Klaravik..
Tänkte bjuda på en Mazda, men nej då, jag är ju bara privatperson.. 🙄
[bild]
Typisk firmabil

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh. 212 spänn plus frakt för en 32x2 mm rörböj i aluminium. Vad gör man inte för att få en tajt sväng som flödar ok.. 🙄
20260703_151600~2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Intet och 4 till
  • Laddar…
Gahhhhhh! Jäkla Airmee som har så infernaliskt svårt att hitta.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Min bättre hälft cyklar året om, då har vi liknande väder som Göteborg.
Det har jag gjort hela mitt vuxna liv även efter vi flytta från city men då med elcykel istället.

Bästa sättet att ta sig runt

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det har jag gjort hela mitt vuxna liv även efter vi flytta från city men då med elcykel istället.

Bästa sättet att ta sig runt
Bättre hälften tar det som motion, så ingen el där.

Men vi har en lådcykel som "andrabil" med eldrift.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Bättre hälften tar det som motion, så ingen el där.

Men vi har en lådcykel som "andrabil" med eldrift.
Jo jag vill snabbt in till stan utan dusch så då är elcykel bra

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Ang. ofoget att tilltala en enskild person ”ni” och ”er”. 😎

IMG_2073.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Kopplar inte ur alls?

Edit; sliten korg och vad innerdelen nu heter? Lamellerna kan slita räfflor i dem ..

Edit 2: finns en bild på hur det kan se ut här;
[länk]
Kan ju göra en gahhhh-uppdatering på denna, för det börjar bli exponentiellt 😳.

Så fort vi tog isär det så funkade allt, inte nämnvärt slitet i lamellkorgen så lamellerna borde fastnat men filade några små grader för säkerhets skull.

Sen lyckas vi dra sönder det sk. lamellcentrumet vid återmonteringen i brist på en passande haknyckel. F-bannade skit.

En veckas väntetid innan alla nya delar har kommit. Satte ihop allt igår men fick naturligtvis kicken fel på något sätt så jag måste antagligen riva ner hela skiten igen.

Suck!

• Ledsen
karlmb och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kan ju göra en gahhhh-uppdatering på denna, för det börjar bli exponentiellt 😳.

Så fort vi tog isär det så funkade allt, inte nämnvärt slitet i lamellkorgen så lamellerna borde fastnat men filade några små grader för säkerhets skull.

Sen lyckas vi dra sönder det sk. lamellcentrumet vid återmonteringen i brist på en passande haknyckel. F-bannade skit.

En veckas väntetid innan alla nya delar har kommit. Satte ihop allt igår men fick naturligtvis kicken fel på något sätt så jag måste antagligen riva ner hela skiten igen.

Suck!
Byter du lameller och mellanlägg (?) kan du spara dem och popnita ihop några av dem, så har ett verktyg som håller emot när man drar åt muttern..
När du tillverkat ett sånt verktyg kommer du aldrig behöva byta/ta bort en likadan koppling i resten av ditt liv! 😉😆

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag som tyckte 7km till kontoret var långt
Men så fort du ratar barnportionerna och börjar äta som en karl får du ork så det räcker.
Under många år cyklade jag till jobbet (och tillbaka med😁). 6 mil om dan.

Gaaaahhhh för motvind åt båda hållen.

• Wow
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Men så fort du ratar barnportionerna och börjar äta som en karl får du ork så det räcker.
Under många år cyklade jag till jobbet (och tillbaka med😁). 6 mil om dan.

Gaaaahhhh för motvind åt båda hållen.
Handlar mer om tid än ork. 7km tar ca 15 minuter det är 30 minuter fram och tillbaka. Sedan tar själva lunchen minst en timme. Så 1:30 lunch minimum

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Ang. ofoget att tilltala en enskild person ”ni” och ”er”. 😎

[bild]
Nu ÄMNAR jag betala...

Hur som helst mycket bättre än deal braker, no brainer och annat trams

• Älska
Noramasen
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH !!! För Göteborg.
16 grader, det ösregnar. För 50 minuter sen lämnade jag C i Cirkel K på kartan och ska till Hotellet som ligger vid A i BACKA.
Klockan är 14.48, vi ska bli hämtade 15.00 !!!
Tveksamt om jag ens är där till 16.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Göteborg är den absolut svåraste stad jag har kört i, inklusive bilanarkins*) Bryssel där jag bott i sammanlagt sex år, eller London med vänstertrafik. Hela Göteborg är enkelriktad åt fel håll, varken kartor eller GPS stämmer, det saknas all form av urskiljbar logik i trsfiksystemet— som verkar ha tillkommit efter att någon ritat av en tallrik spaghetti som tappats i ett maskbo — och dessutom genomkorsas stan av spårvagnar i sina ”rännor”, som man inte kan ta sig ur ifall man råkat hamna uti — och det råkar man, kan jag säga — utan att backa till Borås.
Främmande makt har aldrig försökt invadera via Göteborg, vilket är fullt förståeligt: inför den labyrinten gåve även den mest förhärdade invasionsarmé obönhörligen upp.

*) Först 1976 blev det obligatoriskt med körkort i Belgien. Det märks. Minst sagt.

• Gilla
  • Haha
hjalmar17 och 8 till
  • Laddar…
Byter du lameller och mellanlägg (?) kan du spara dem och popnita ihop några av dem, så har ett verktyg som håller emot när man drar åt muttern..
När du tillverkat ett sånt verktyg kommer du aldrig behöva byta/ta bort en likadan koppling i resten av ditt liv! 😉😆
Bra tips 👍, bytte dock inte lameller då de såg helt ok ut. Och som tur är behöver vi inte riva ner så långt i alla fall.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.