1 711 109 läst ·
18 582 svar
1711k läst
18,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 997 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 109 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 971 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 109 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 336 inlägg
Kan ju göra en gahhhh-uppdatering på denna, för det börjar bli exponentiellt 😳.Dan_Johansson skrev:
Så fort vi tog isär det så funkade allt, inte nämnvärt slitet i lamellkorgen så lamellerna borde fastnat men filade några små grader för säkerhets skull.
Sen lyckas vi dra sönder det sk. lamellcentrumet vid återmonteringen i brist på en passande haknyckel. F-bannade skit.
En veckas väntetid innan alla nya delar har kommit. Satte ihop allt igår men fick naturligtvis kicken fel på något sätt så jag måste antagligen riva ner hela skiten igen.
Suck!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 997 inlägg
Byter du lameller och mellanlägg (?) kan du spara dem och popnita ihop några av dem, så har ett verktyg som håller emot när man drar åt muttern..mexitegel skrev:
Kan ju göra en gahhhh-uppdatering på denna, för det börjar bli exponentiellt 😳.
Så fort vi tog isär det så funkade allt, inte nämnvärt slitet i lamellkorgen så lamellerna borde fastnat men filade några små grader för säkerhets skull.
Sen lyckas vi dra sönder det sk. lamellcentrumet vid återmonteringen i brist på en passande haknyckel. F-bannade skit.
En veckas väntetid innan alla nya delar har kommit. Satte ihop allt igår men fick naturligtvis kicken fel på något sätt så jag måste antagligen riva ner hela skiten igen.
Suck!
När du tillverkat ett sånt verktyg kommer du aldrig behöva byta/ta bort en likadan koppling i resten av ditt liv! 😉😆
Renoverare
· Stockholm
· 21 109 inlägg
Handlar mer om tid än ork. 7km tar ca 15 minuter det är 30 minuter fram och tillbaka. Sedan tar själva lunchen minst en timme. Så 1:30 lunch minimumIntet skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 936 inlägg
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Göteborg är den absolut svåraste stad jag har kört i, inklusive bilanarkins*) Bryssel där jag bott i sammanlagt sex år, eller London med vänstertrafik. Hela Göteborg är enkelriktad åt fel håll, varken kartor eller GPS stämmer, det saknas all form av urskiljbar logik i trsfiksystemet— som verkar ha tillkommit efter att någon ritat av en tallrik spaghetti som tappats i ett maskbo — och dessutom genomkorsas stan av spårvagnar i sina ”rännor”, som man inte kan ta sig ur ifall man råkat hamna uti — och det råkar man, kan jag säga — utan att backa till Borås.Isakare skrev:
Främmande makt har aldrig försökt invadera via Göteborg, vilket är fullt förståeligt: inför den labyrinten gåve även den mest förhärdade invasionsarmé obönhörligen upp.
*) Först 1976 blev det obligatoriskt med körkort i Belgien. Det märks. Minst sagt.
Bra tips 👍, bytte dock inte lameller då de såg helt ok ut. Och som tur är behöver vi inte riva ner så långt i alla fall.Dan_Johansson skrev: