galento
Ok har inte sett den đŸ€” Ă€r inloggad hela tiden.

Patrik440 Patrik440 skrev:
Jag skulle skÀra upp lök och andra halvan hamnade typ lite snett och nÀr jag rÀttade till den sÄ kom tummen ivÀgen för kniven.

Skar obehindrat genom halva tummen Ä nageln med en "onödigt vass" kniv. :)
[bild]
[bild]
Det Àr ju nÄgon form av maximal otur, hade du haft tummen mitt i handen hade det aldrig hÀnt

Lider med dig, hoppas du blir helt ÄterstÀlld fort.

• Älska
Patrik440
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
KrĂ€ngt mĂ„nga dĂ€ck i mitt liv, men det hĂ€r var det jĂ€vligaste nĂ„gonsin. Hur Kineserna lyckats fĂ„ pĂ„ dĂ€ck o slang helt vet jag inte, Ă€n mindre hur jag sjĂ€lv ska lyckas ?? Även fast jag fick bort sjĂ€lva dĂ€cket, var det ett jĂ€kla bök att fĂ„ ut ventilen, den Ă€r lĂ€ngre Ă€n det finns plats i följen. Kabeln till batteriet gĂ„r dessutom inte att fĂ„ loss, sĂ„ jag kan inte fĂ„ upp ted tex pĂ„ bĂ€nken.
Att det Àr punka beror nog pÄ att slangen misshandlats nÀr den monterades.
IMG_20260607_165634.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
KrĂ€ngt mĂ„nga dĂ€ck i mitt liv, men det hĂ€r var det jĂ€vligaste nĂ„gonsin. Hur Kineserna lyckats fĂ„ pĂ„ dĂ€ck o slang helt vet jag inte, Ă€n mindre hur jag sjĂ€lv ska lyckas ?? Även fast jag fick bort sjĂ€lva dĂ€cket, var det ett jĂ€kla bök att fĂ„ ut ventilen, den Ă€r lĂ€ngre Ă€n det finns plats i följen. Kabeln till batteriet gĂ„r dessutom inte att fĂ„ loss, sĂ„ jag kan inte fĂ„ upp ted tex pĂ„ bĂ€nken.
[bild]
Är inte fĂ€lgen delbar?

ClasseClas
Patrik440 Patrik440 skrev:
Jag skulle skÀra upp lök och andra halvan hamnade typ lite snett och nÀr jag rÀttade till den sÄ kom tummen ivÀgen för kniven.

Skar obehindrat genom halva tummen Ä nageln med en "onödigt vass" kniv. :)
[bild]
[bild]
Otur! Önskar dig bĂ€ttring! 😊

Vet inte om en lökhÄllare hade hjÀlpt dig, den har ju en massa sylvassa piggar att skada sig pÄ. Iaf ett litet tips inför kommande grillningar.
eyJidWNrZXQiOiJueHQtZm91bmRhdGlvbi1rZWVwb250ZXN0Iiwia2V5IjoicHJvZHVjdF9pbWFnZXNcL2NqMTAxNjZfNj...jpg
Skapa konto

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
[bild]
Jag har bökat med en 4" fÀlg till grÀsklippardÀcket, det gör jag inte om och bestÀllde punkteringsfria gjutna dÀck fÀrdigmonterade pÄ fÀlg. Det Àr ju inte en lösning för dig dock

1780854204967.png
Skapa konto

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är inte fĂ€lgen delbar?
Nej. Slangen mÄste pÄ först, sen ena sidan pÄ dÀcket, sen fÄr man pula in slagen i dÀcket, och sen krÀnga pÄ andra sidan, och som sagt, pÄ golvet med dÀcket bredvid dÄ kabeln Àr sÄ kort att det knappt gÄr att fÄ hjulen ur bÀrarmen.
Dock lyckades jag fĂ„ till det 🙂

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
ClasseClas ClasseClas skrev:
Otur! Önskar dig bĂ€ttring! 😊

Vet inte om en lökhÄllare hade hjÀlpt dig, den har ju en massa sylvassa piggar att skada sig pÄ. Iaf ett litet tips inför kommande grillningar.
[bild]
Ja det fÄr nog bli en sÄdan nu.

Provade inlines igÄr efter Ätta Ärs frÄnvaro pga hjÀrtproblem och fotproblem. BÄde hjÀrtat och foten höll, men inte sjÀlvkÀnslan...

IMG_20260607_125920003.jpg
Skapa konto

Gaaaahhhh!

Jag började slappna av efter ett par kilometer och glömde bort att jag inte hade inlines i autonoma nervsystemet Ă€nnu (igen). Det gick dock bra. TvĂ„ skrapade vader och ett par trasiga shorts kom jag undan med. Åkte en mil till, aldrig att man slutar med en vurpa - dĂ„ blir det inte en till gĂ„ng...

• Gilla
  • Wow
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Upp i sadeln igen, direkt ...!!
Ja det ligger verkligen nÄgot i det. ;)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Bring har haft evigheter pĂ„ sig att leverera ett paket 30km !!đŸ€ŹđŸ€Ź

22 maj aviseras jag om att ett paket Àr pÄ gÄng.
1 juni Àr det i Jönköping för vidare transport till mig men dÄ har de hittat pÄ ett eget postnummer och en annan stad Àn min. Detta gÄr inte att Àndra i app eller via deras sida dÀr jag efter Àndlösa dialoger med AI robotar till slut fÄr beskedet att först nÀr paketet ligger hos fel ombud kan man begÀra en annan leveransadress.

SÄ jag följer paketets resa i andra lÀn och stÀder Àn mina innan det landar hos ombudet, och dÄ lyckas jag efter ganska stort besvÀr via ett AI svar fÄ fram valet att Ànda ombud.

DÄ börjar paketet Äka samma omvÀgar tillbaka till Jönköping innan det Äterigen Äker vidare upp i landet samma rutt som första gÄngen för att till slut fastna pÄ en terminal i grannlÀnet, och dÀr ligger det sedan förra veckan.

Att nÄ en levande mÀnniska Àr helt omöjligt.

Jag har handlat mycket pÄ nÀtet och andra stÀllen genom Ären och upplevt mÄnga varianter av transportbolag men det hÀr Àr fan rekord i oduglighet.

• Arg
  • Ledsen
  • Haha
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:

1 juni Àr det i Jönköping för vidare transport till mig men dÄ har de hittat pÄ ett eget postnummer och en annan stad Àn min. Detta gÄr inte att Àndra i app eller via deras sida dÀr jag efter Àndlösa dialoger med AI robotar till slut fÄr beskedet att först nÀr paketet ligger hos fel ombud kan man begÀra en annan leveransadress.

SÄ jag följer paketets resa i andra lÀn och stÀder Àn mina innan det landar hos ombudet, och dÄ lyckas jag efter ganska stort besvÀr via ett AI svar fÄ fram valet att Ànda ombud.

DÄ börjar paketet Äka samma omvÀgar tillbaka till Jönköping innan det Äterigen Äker vidare upp i landet samma rutt som första gÄngen för att till slut fastna pÄ en terminal i grannlÀnet, och dÀr ligger det sedan förra veckan.

Jag har handlat mycket pÄ nÀtet och andra stÀllen genom Ären och upplevt mÄnga varianter av transportbolag men det hÀr Àr fan rekord i oduglighet.
AI innebÀr ibland nya problem..

ClasseClas
TorpAnders TorpAnders skrev:

Jag hade en liknande upplevelse för nÄgra Är sen. Evighetsloop som jag lyckades bryta tack vare lite tur.
https://www.byggahus.se/forum/threads/postnord-levererar-inte.529550/#post-5898866

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Men som vi vet Ă€r de baserade pĂ„ andras problem. Konsensusproblem. Problemkonsensus. Lika för alla. đŸ€“

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
AI kommer att fördumma mÀnniskorna punkt.

Tvivlar nÄgon pÄ det sÄ gÄ ut pÄ slumpmÀssig fb grupp och lÀs, sÀrskilt i de fall nÀr dÀr nÄgon har stÀllt en seriös frÄga.
Bevisen pÄ fördummande Àr rikliga dÀr det kommer AI svar frÄn nÄgon som inte har en susning om aktuell frÄga eller Àmne.
Svar som dessutom Àr oriktiga.

Teknik Àr bra och nödvÀndigt men AI kanske skulle nyttjas pÄ mer kontrollerade sÀtt.

Sunt bondförnuft kommer en dag att bli hÄrdvaluta Àven det syns redan nu i samhÀllet.

Gaaaaaahhhhhhhh!!!!đŸ€źđŸ€źâ˜ ïžđŸ˜”â€đŸ’«

• Gilla
StoffeGbg och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.