T Thomas_Blekinge skrev:
Är man dum i huvud och kan man inte lyssna på folk ska man ha ett annat jobb. Kanske hos Postnord.
Nej, där har de helt andra krav på inkompetens.

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag vill nog påstå att ”ungdomar” ser det som hundradels kronor.
Vilket är ett helt korrekt synsätt! 😂

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Hon hackade i datorn medan jag berättade om mina frågeställningar. Hon frågade TREgånger om fästingen sitter kvar.
Är man dum i huvud och kan man inte lyssna på folk ska man ha ett annat jobb. Kanske hos Postnord.
Själv fick jag ett fästingbett med påföljande ringformad missfärgning av huden runt bettstället, sade åt läkaren att det sannolikt är borrelia och lämpligt med antibiotika.
Det uppskattades inte, som patient ska jag inte komma med några synpunkter eller förslag.
Skickades på en utredning för blödarsjuka i stället men när jag kom till provtagningen hade hon ändå slängt med borreliatest som visade på infektion men den skulle vara utläkt så antibiotika kunde jag glömma, fick genom det långvariga kvarstående besvär med ledvärk och domningar i benet. Året efter var det dags igen och denna gång lyckades jag tjata till mig antibiotika så den svenska vården ger jag inte mycket för.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Hon hackade i datorn medan jag berättade om mina frågeställningar.
Ja, hon kollade nog på TikTok och läste Veckorevyn…
Eller så kanske hon förde journal..

Jag säger inte att just denna människan är den skarpaste kniven i lådan, men att avfärda personen som obildad/oduglig för att en fråga upprepas, att man har svårt med matten eller att man knappar på datorn är rätt trångsynt.

Det är heller inte konstigt att frågor upprepas. Inte sällan som folk inte förstår. Har själv varit närvarande när en person (inför en MR-undersökning) fått frågan om den har någon metall eller något annat främmande i kroppen.
Patienten svarar nekande.
Visar sig att patienten hade en pacemaker.
”Det var ju inom sjukvården, så trodde inte det räknades.”
Säger inte att det är fallet här.

Avfärda människan som helt oduglig om det får dig att må bättre, jag föredrar att tro att det finns andra anledningar till situationen. Stress, dålig dag, etc.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
när vi födda på 1900-talet dör ut.
Vilket lär dröja 100år.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vilket lär dröja 100år.
Nja, lär nog gå fortare. Inte många som blir 100 år och den sist födda på 1900-talet är ju redan 25 år.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
R roli skrev:
Nja, lär nog gå fortare. Inte många som blir 100 år och den sist födda på 1900-talet är ju redan 25 år.
Vem vet - Den första 200-åringen kanske redan är född?

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vem vet - Den första 200-åringen kanske redan är född?
Ja med tanke på den ständigt framflyttande pensionsåldern så kanske de sista 1900-talarna måste bli över 100 för att få pension…

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAAH! Postmord...

Slår fan aldrig fel, tror ni paketet är framme i postboxen/utlämningsstället när man ändå är i krokarna?
Nä!
Det plingar till lagom till man kommit hem 😖

• Haha
  • Ledsen
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAAAAAAAAH! Postmord...

Slår fan aldrig fel, tror ni paketet är framme i postboxen/utlämningsstället när man ändå är i krokarna?
Nä!
Det plingar till lagom till man kommit hem 😖
Nu är min mors morsdagsblommor framme, vi får se om de lever när hon hämtat ut dem...

• Wow
  • Ledsen
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Någon/ några av 25-26 åringarna lär nog leva i hundra år till. (102 år blev min mormor som var född på artonhundratalet)

pacman42 pacman42 skrev:
Nu är min mors morsdagsblommor framme, vi får se om de lever när hon hämtat ut dem...
Det är tanken som räknas? 😬

DSV avsierade mig igår om en leverans, jag fick välja själv när de skulle köra ut den, valde idag 11-14.
Paketet har inte ens lämnat Göteborg än enligt spårningen...

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Unikt namn
Gaaaahhhh för fygfän i maten vid utomhusmiddag!

• Gilla
  • Arg
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Gaaaahhhh för fygfän i maten vid utomhusmiddag!
Som någon sa om sommargästerna förr. "Konstigt folk, de skiter inne och äter ute". ;)

• Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.