1 660 063 läst ·
17 792 svar
1660k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAHHHH!!!
För folk som kör i rondellen. Rondellen är gräset eller vad det nu är i mitten. Snälla kör på vägen som går runt rondellen.
<!-- detta inlägg kan innehålla spår av ironi och sarkasm -->
För folk som kör i rondellen. Rondellen är gräset eller vad det nu är i mitten. Snälla kör på vägen som går runt rondellen.
<!-- detta inlägg kan innehålla spår av ironi och sarkasm -->
GAAAAHHHH! Jag skottade 3h igår och har lagt 2h idag. Jag har fortfarande 1h skottning kvar att göra idag. Tur att det slutat snöa - tänker jag och tittar ut - då har det börjat igen...
Erkänn att du börjar bli sugen på min lösning?pacman42 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/humorhornan.209511/page-3003#post-6502085
Redigerat:
Enligt dagens regler är det så men när jag tog körkortet så skulle man blinka vänster om man inte svängde höger eller åkte rakt fram och ingen blinkning när man åkte ut ur rondellen. Men det var ju några år sedan....useless skrev:
Vad jag vet har det aldrig funnits någon regel som säger att man ska blinka vänster. Det var något körskolorna lärde ut på eget bevåg.R roli skrev:
Ett antal saker med att köra in cirkulation är inte förbjudna men det finns rekommendationer.useless skrev:
Ett exempel är att man får svänga vänster från högerfilen och den som är i mittfilen men ska rakt fram har då väjningsplikt. Enligt lagen.
Vänsterblinkandet faller för mig in där men det rekommenderas av trafikskolor & instruktionstexter, inte specifikt av Trafikverket.
Regel eller inte, så lärde i alla fall körskolan oss att göra. Vilket jag personligen tycker är bättre än att blinka höger när man skall ut ur rondellen för höger blinkning syns sämre än en vänster blinkning när man står och väntar på att köra in i rondellen.useless skrev:
Jag blev rätt sugen på denna....useless skrev:
https://www.agristore.se/products/yarbo-gardsrobot-med-snoslunga-leasing-1095kr-man-ex-moms
Insåg dessutom att ingen hade skottat hos min 80+ grannkvinna, så jag tog drygt 30 minuter hos henne också. En smal gång till dörren och så skottade jag fram hennes bil. Hon lär bli förvånad. Särskilt med tanke på att hon är hemma och inte såg något...
Det kallar jag empati ❤️❤️❤️ för sina äldre grannar. Inget normalt som görs, utan bara """ sköt dig själv och skit i andra """" Grattis till dig på nya året och fortsätt med att även taänka på andra.pacman42 skrev:
Brukar själv köra av med slungan hos äldre granne, när det kommer mycket snö. Speciellt i dessa dagar.
Med tanke på att jag faktiskt varit insnöad i Dallas så tror jag inte riktigt på att snön försvinner helt. Folk i Dallas är inte riktigt beredda på snön, trots att de får snö vart tredje år ungefär.useless skrev:
Faktum är att det faktiskt är fler snödagar per år i Norrbotten nuförtiden, men i Götalands inland är det 50-60 färre än vad det varit för 100 år sedan.

