J Jansson69 skrev:
Där har vi någ svaret på att många kör så illa..
Rasismen?

• Gilla
Mrs November
  • Laddar…
Claes Sörmland
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
GAAAAAH!

Min lathet förra (och kanske förrförra) vintern straffade sig. Istället för att agera på att den gamla snöslungans rem var för slapp för att driva så lät jag det bero. Nu blev det handskottning hela helgen istället i väntan på remmens postgång.

(Nåja, varmvattnet är tillbaka med ny VVB och kakelugnen är lagad.)
Snöslungan fungerar igen med ny rem så ni kan ta det lugnt. Nu blir det ingen mer snö, i alla fall i Sörmland.

Snöslunga i drift med ny rem syns i snötäckt landskap, klar att användas för snöröjning, fotograferad i vintrigt Sörmland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
ClasseClas
K Kane skrev:
Trefilig cirkulationsplats?
Vallarondellen platsar väl som delvis trefilig. En udda skapelse dock.
Satellitbild av Vallarondellen i Linköping, där Rydsvägen möter den trefiliga rondellen.
Skapa konto

• Gilla
b8q och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Vallarondellen platsar väl som delvis trefilig. En udda skapelse dock.
En välsignad skapelse. Trafikljus där vore vidrigt!

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Snöslungan fungerar igen med ny rem så ni kan ta det lugnt. Nu blir det ingen mer snö, i alla fall i Sörmland.

[bild]
Jag lyckades skjuta bort ett munstycke när jag gjorde rent förgasaren på min, beställningsvara så det snöar nog några veckor till i nollåtta ;)

Hand håller en liten, ljus plastdel med flera cylindriska utsprång, mot en ljus bakgrund.
Skapa konto

Lilla hålet i mitten ska denna ner

Mässingsanslutning med O-ring för rörsystem.

• Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
hsd
R roli skrev:
Enligt dagens regler är det så men när jag tog körkortet så skulle man blinka vänster om man inte svängde höger eller åkte rakt fram och ingen blinkning när man åkte ut ur rondellen. Men det var ju några år sedan....
Verkar vara förvirring om hur och när våra blinkersen ska användas, många tar det säkra före det osäkra och blinkar inte alls

• Haha
  • Gilla
Henri och 2 till
  • Laddar…
K
pacman42 pacman42 skrev:
Jag blev rätt sugen på denna....

[länk]

Insåg dessutom att ingen hade skottat hos min 80+ grannkvinna, så jag tog drygt 30 minuter hos henne också. En smal gång till dörren och så skottade jag fram hennes bil. Hon lär bli förvånad. Särskilt med tanke på att hon är hemma och inte såg något...
Min snälla granne har skottat två gånger åt mig 🙏

• Älska
kashieda och 3 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Verkar vara förvirring om hur och när våra blinkersen ska användas, många tar det säkra före det osäkra och blinkar inte alls
Eller använder bara högerfil oavsett vart de ska, för det är säkrast då de i vänsterfil måste lämna företräde till de i höger

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
hsd
K KariHa skrev:
Eller använder bara högerfil oavsett vart de ska, för det är säkrast då de i vänsterfil måste lämna företräde till de i höger
Ahha , det var ju smart 😉

Nya dronen kan bara tracka upp till 50 kmh 😂

• Gilla
Isakare och 4 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det är väl det enda rimliga, annars kan man ju råka göra rätt någon gång, och det skulle väl kännas lite konstigt.

Gaaaahhhhh! för att ingenting får vara ifred längre, alla busskurer i området krossades och då byttes glasen ut mot det senaste praktiskt taget okrossbara men inte ens det hjälper.

• Sprucken glasskiva med flera cirkulära sprickor spridda över ytan, reflekterar omgivande ljus.
    Skapa konto
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Blazermannen och 8 till
  • Laddar…
K KariHa skrev:
Det är ärligt talat den bästa lösningen. Efter att fått tvärbromsa för många gånger eftersom bilar i högerfilen som blinkar höger hoppar över att svänga ut så är högerfilen bättre för allt. Iofs är det så få som fattar att om man inte blinkar höger så betyder det att man planerar att fortsätta i cirkulationsplatsen och att de därför inte kan svänga ut över min fil. Sambandet mellan de som verkar vilja upp på rondellen (dvs blinkar vänster utan planerat filbyte) och som svänger ut är relativt stort.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nya dronen kan bara tracka upp till 50 kmh 😂

[video]
Vad är det för en? 🤩

Var det hastigheten eller närheten till träden till vänster som fick den att stanna?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vad är det för en? 🤩

Var det hastigheten eller närheten till träden till vänster som fick den att stanna?
Det är en dji neo 2. Svårt säga jag har en till video där det också är träd inblandade men lägre hastighet.

Men kan lika gärna vara att andra sonen döljer den son som trackas som är problemet

Men har andra videos där inga träd är inblandade när den slutar trackar. Ska ta med den till alperna som har bredare backar och färre träd så får man se.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.