1 653 798 läst ·
17 698 svar
1654k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Snö kan man skotta bort, och är det kallt kan man klä på sig. 🙃P Paulina123 skrev:
Om man klär på sig och skottar håller man värmen ännu bättre.
Eller så stannar man inne, där verkar det ju vara varmt och skönt även hos er. 😀
GAAAAAAAAAAH
Igår lade en kollega återigen krokben för mig... Vi har tydliga rutiner för mycket men alldagliga uppgifter tenderar inte vara så tydliga, för alla kan dom ju. Så var inte fallet igår, det orsakade egentligen ingenting mer än förvirring men jag som helst vill ha 100% koll på allting blev rätt irriterad...
Igår lade en kollega återigen krokben för mig... Vi har tydliga rutiner för mycket men alldagliga uppgifter tenderar inte vara så tydliga, för alla kan dom ju. Så var inte fallet igår, det orsakade egentligen ingenting mer än förvirring men jag som helst vill ha 100% koll på allting blev rätt irriterad...
Ja, det är absolut inomhus som gäller😅tveksamt skrev:
Utmaningen är att försöka förklara för små barn att man behöver stänga ytterdörren dörren fort, inte öppna den för att känna hur kallt det är ute och att vi bör skippa bad i badkar just nu. Frånluftsvärmepumpen jobbar redan hårt nog som det är😂
30 minus idag🥶🥶
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 174 inlägg
Jag misstänker iofs. att vi hade krigsrubriker.
I norr får ni nöja er med att vi andra känner till avkrokar som Nikkaluokta och Börtnan för att någon emellanåt meddelar på radion att det var kallt där igen.
I norr får ni nöja er med att vi andra känner till avkrokar som Nikkaluokta och Börtnan för att någon emellanåt meddelar på radion att det var kallt där igen.
Det var väl februari -86 då vi hade runt -20-25C i 2veckor i sträck i Sthlm?
Jag jobbade med värme, oljeeldning denna bortglömda teknik, och värst var nog ett hus upp vid korsningen Folkungagatan/Renstiernasgatan, där höll de +1C i pälsbutiken.
Radio Stockholm gick ut & varnade för risken med "exploderande" radiatorer om expansionskärlen på vindarna frös.
Jag jobbade med värme, oljeeldning denna bortglömda teknik, och värst var nog ett hus upp vid korsningen Folkungagatan/Renstiernasgatan, där höll de +1C i pälsbutiken.
Radio Stockholm gick ut & varnade för risken med "exploderande" radiatorer om expansionskärlen på vindarna frös.
GAAAAAAHHHH!!! för alla förare som blinkar höger när dom kör in i rondellen/cirkulationsplatsen.
Det betyder ju att dom ska köra ut efterföljande avfart men dom fortsätter att köra vidare i cirkulationsplatsen.
2 bilar med samma beteende idag inom 15 minuter. Sanslöst.
Det betyder ju att dom ska köra ut efterföljande avfart men dom fortsätter att köra vidare i cirkulationsplatsen.
2 bilar med samma beteende idag inom 15 minuter. Sanslöst.
För att inte tala om dom inte blinkar när dom ska svänga vänster i en rondell. Helt plötsligt är dom framför en.
Finns ingen lag på att blinka när svängen blir vänster, men inte fel att ge info till andra, att kommer gå runt, det är ju att lämna företräde i rondell, så många gånger är överraskningen ett fakto, med nästan krock.
Finns ingen lag på att blinka när svängen blir vänster, men inte fel att ge info till andra, att kommer gå runt, det är ju att lämna företräde i rondell, så många gånger är överraskningen ett fakto, med nästan krock.
Var är du när ”de helt plötsligt är framför dig”?J jonaserik skrev:För att inte tala om dom inte blinkar när dom ska svänga vänster i en rondell. Helt plötsligt är dom framför en.