Det var länge sedan jag handlade där det var billigast, det är att söka efter problem. Kort leveranstid är ofta viktigt för mig. Bra hjälp vid behov inklusive svar via telefon kan vara viktigt.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
RoTe
Vill jag ha kort levtid åker jag till Netonnet här eller webbhallen,

J
RoTe RoTe skrev:
Vill jag ha kort levtid åker jag till Netonnet här eller webbhallen,
Netonnet har samma saker som många andra fast till lägre pris så din upplevelse att dom har saker med kort levtid stämmer inte så väl..

G
Webhallen har ju gått ner sig något enormt dom sista åren..

Säljer "snus" för barn och massa andra skit ofta långa köer även om man ska hämta saker vilket gör att man väljer andra ställen..

Verkar ju inte gå så bra för dom heller då dom fått stänga några butiker.

J Jansson69 skrev:
så din upplevelse att dom har saker med kort levtid stämmer inte så väl.
Har de prylen i butiken är väl leveranstiden tämligen kort. Jag förstår nog inte hur du menar.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
RoTe
J Jansson69 skrev:
Netonnet har samma saker som många andra fast till lägre pris så din upplevelse att dom har saker med kort levtid stämmer inte så väl..
Ursäkta vad menar du? 10 min med bil eller 25 min med cykel ca. Ingen levererar varor fortare än jag kan hämta dom.

tommib
G Greger_08 skrev:
Webhallen har ju gått ner sig något enormt dom sista åren..

Säljer "snus" för barn och massa andra skit ofta långa köer även om man ska hämta saker vilket gör att man väljer andra ställen..

Verkar ju inte gå så bra för dom heller då dom fått stänga några butiker.
Webhallen ingår numera i samma koncern som NetOnNet...

Tyvärr.

Handlar fortfarande där men det är sämre än förut. Tur att Inet fortfarande finns för datorsalar.

• Gilla
  • Ledsen
dilemma och 4 till
  • Laddar…
NetOnNet är ju gamla Siba, när Bengtsson köpte NetOnNet så fasade de ju ut Siba till förmån för webbhandel med enstaka lagerbutiker. Det räddade deras framtid, så Fabian gjorde helt rätt där.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
tommib
Absolut, att lägga ner Siba var helt rätt. Men köpte de verkligen upp NetOnNet? Jag trodde att det bara var ett annat varumärke som Siba lanserade?

Det jag känner är ett litet GAAAAAAHHHHHHH är just att de glufsat upp Webhallen. Nu tror jag iofs att Webhallen var på väg åt det hållet själva i alla fall, där de förgrenat ut rätt rejält från sina rötter, men det blev nog inte bättre av att gifta sig med NetOnNet.

• Gilla
MasMats
  • Laddar…
AXS
Firar tredje advent med en perianal abscess.

Gaaaaahhhhh!!!!!

• Ledsen
pjgb och 1 till
  • Laddar…
tommib
AJ!
Hoppas det ordnar sig snabbt. Uppsidan är att det oftast är lätt fixat men man får ofta vänta lite på operationen.

• Älska
AXS
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Absolut, att lägga ner Siba var helt rätt. Men köpte de verkligen upp NetOnNet? Jag trodde att det bara var ett annat varumärke som Siba lanserade?

Det jag känner är ett litet GAAAAAAHHHHHHH är just att de glufsat upp Webhallen. Nu tror jag iofs att Webhallen var på väg åt det hållet själva i alla fall, där de förgrenat ut rätt rejält från sina rötter, men det blev nog inte bättre av att gifta sig med NetOnNet.
Webhallen behövde säkerligen en stor grossist. Småspelare klarar sig inte längre, priserna blir alldeles för höga

• Gilla
tommib
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Småspelare klarar sig inte längre, priserna blir alldeles för höga
Göteborgska Inet verkar ju klara sig alldeles utmärkt. De har inte tagit på sig för stor mössa. Minns ner de började som PC-byggare i början av milleniet. En kompis drev Microhard (som hobby) och tyckte bara att det var bra med konkurrens. Han sålde sin verksamhet lite senare.
Inet borde flytta Hisingsbutiken utanför trängselskatten. 🤨 GAH!

AXS
tommib tommib skrev:
AJ!
Hoppas det ordnar sig snabbt. Uppsidan är att det oftast är lätt fixat men man får ofta vänta lite på operationen.
Har du tid över så kom gärna till sös

Gaaaahhhhhh över denna s.k vinter. Regn, regn regn och slask. Så fruktansvärt less på detta väder. Ge mig hellre 30 grader kallt och snö överallt.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.