1 657 304 läst ·
17 756 svar
1657k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Garphyttan säljer strumpor i merinoull 40% med livstidsgaranti. Låter kaxigt. Har ej testat själv.Isakare skrev:
https://garphyttan.com/sv/category/all-products/accessories/socks/
Någon som testat får gärna rapportera. Prislappen var ju rejäl men kan man få strumpor för resten av livet för ett par tusenlappar kanske det ändå är en bra affär. Men då ska man också orka skicka in utnötta strumpor, vilket nog är rätt tveksamt om jag ids hålla på med...ClasseClas skrev:
Hade samma med DHL i förra veckan, utlömningstället trodde att dom jämnar ut paketen då vissa är överbelastade för innan jul så kunde man välja men inte denna gången..13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 641 inlägg
Här har de bara sagt att standard så är detta vår postkods utlämningsställe, inget som är temporärt, de flesta handlare tillåter att man byter utlämningsställe, men det kunde man inte hos aktuell handlare.J Jansson69 skrev:
Jag blev så förvånad för det är ca 5gpnger längre sträcka och en helt annan kommun som jag fick åka och hämta paketet hos..13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 641 inlägg
Det är man ju inte riktigt beredd på, ett tag körde DHL på närmaste fågelvägen, problemet var att det var 6km åt helt fel håll, nu har den slått igen, men ibland försöker de skicka mig 10km på samma håll om man inte är vaken.J Jansson69 skrev:
Jag har testat flanellskjortorna och det är inget jag kommer att köpa igen. Ett enda stort RÄMMIL till plagg. Och jag har inte anledning att tro annat heller om deras andra sortiment med tanke på hur skjortorna var:Alfredo skrev:
- Efter ett antal tvätt så är de snudd på genomskinliga😂
- För att komma åt bröstfickorna så är man tvungen att rådbråkas😂
- Efter att få på sig ett antal gånger så upptäckte jag att det sitter fickor snudd på under armhålorna. Hmmm bekvämt! Men anledningen är att de ska rymma en telefon eller två. Ännu bekvämare😂
- Jag blev anklagad att se ut som en porrskådis då jag bar på denna skjorta. Och det på grund av att knapparna på framsidan sitter helt åt skogen, vilket innebär att man är tvungen att gå med nästan bar bröstkorg😂
- Att knäppa överst knappen innebär självstympning och hur bekvämt är det?😂
- Inför köpet om jag inte missminner mig så gavs det råd om att beställa nästan två storlekar för stora på grund av krympning😂
- Detta företag utgav sig själva för att på allvar konkurrera med Fjällräven😂
- Och inte nog med det! De har försvunnit från marknaden och nu av en slump återuppstått inför julen😂
Jag tror med bestämdhet att i Vintestudion på SVTså satt Björn Ferry med en grå variant av denna skjorta och han såg inte helt klok ut. Och det hade inget med Björn att göra utan av annan okänd anledning.
GAAAAHHH för att jag ser ut som en Bottas!!!
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 459 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 459 inlägg
Tack för upplysande svar!L lbgu skrev:Ge honom chansen. Vill han inte jaga råttor så är det ju ändå inget problem, råttan lär ju inte ge sig på honom
Min erfarenhet är att katter har koll på råttor och vet att de inte kan leka med dem. De gånger jag sett katter ta råttor så är det omedelbar avlivning som gäller. Bett i nacken och släpp inte förrän råttan är död. Men möss och kaninungar ska torteras så länge det går och när de till slut dör så ser katten snopen ut, redan slut med det roliga.
Däremot äter katterna aldrig råttor vad jag sett, brukade lägga dem synligt för att visa att de varit duktiga. Smakar de illa kanske? Kanske därför en del inte jagar råttor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg det ut idag; till vänster murstocken till skorstenen (som jag först trodde att den tog sig in igenom) Till höger är det träskivor och på den har den gnagt hålet
Logga in
Skapa konto
Detta träspån sopade jag upp idag, men varifrån frigoliten kommer har jag ingen aning
Och så här gjorde jag!
Logga in
Skapa konto
Skruvade fast listen mot träet och lät skivan hållas mot murstocken med en stötta!
Det blir spännande imorgon att se hur natten har varit!
Jag skulle ha kollat hur ytterväggen såg ut, innan jag gick in men glömde det... om det går att se var den tar sig in. Aldrig haft råttor i hönshuset under de över 15 år som jag har haft höns
Fortsättning följer..
pacman42 skrev:
Numera ägs Netonnet av Komplett, familjen Bengtsson (Fabian m.fl) sålde Siba/Netonnet bolagen 2022.tommib skrev:
Absolut, att lägga ner Siba var helt rätt. Men köpte de verkligen upp NetOnNet? Jag trodde att det bara var ett annat varumärke som Siba lanserade?
Det jag känner är ett litet GAAAAAAHHHHHHH är just att de glufsat upp Webhallen. Nu tror jag iofs att Webhallen var på väg åt det hållet själva i alla fall, där de förgrenat ut rätt rejält från sina rötter, men det blev nog inte bättre av att gifta sig med NetOnNet.
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 428 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 428 inlägg
Har DHL slutat med närmaste fågelvägen? För mig ligger närmaste utlämningsställe för DHL på ett kortare avstånd än det ställe jag vill ha det till, där jag hämtar alla andra paket och som ligger precis bredvid vägen när jag kör hem från jobbet. Det har hänt mer än en gång att jag fått leverans med DHL till det andra stället och behövt åka omvägar för att hämta. Stället jag vill ha paketen till har samma postnummer som jag, närmaste stället har ett annat postnummer, jag tycker att det borde ge en fingervisning om vilket som är bäst. Finns bara DHL som leveransalternativ och det inte går att välja utlämningsställe handlar jag någon annanstans, vis av skadan. Jag vågar inte prova igen om jag inte vet att det kommer rätt.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 641 inlägg
Det kanske är kvar, kan vara att det kom ett nytt närmare som gjorde att det byttes.B Blazermannen skrev:Har DHL slutat med närmaste fågelvägen? För mig ligger närmaste utlämningsställe för DHL på ett kortare avstånd än det ställe jag vill ha det till, där jag hämtar alla andra paket och som ligger precis bredvid vägen när jag kör hem från jobbet. Det har hänt mer än en gång att jag fått leverans med DHL till det andra stället och behövt åka omvägar för att hämta. Stället jag vill ha paketen till har samma postnummer som jag, närmaste stället har ett annat postnummer, jag tycker att det borde ge en fingervisning om vilket som är bäst. Finns bara DHL som leveransalternativ och det inte går att välja utlämningsställe handlar jag någon annanstans, vis av skadan. Jag vågar inte prova igen om jag inte vet att det kommer rätt.