1 644 109 läst ·
17 577 svar
1644k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 596 inlägg
Historiskt perspekiv, kunde?A AndersS skrev:Japp, så är det. Något i deras system för mejl fungerar inte eller har fått en ej fullständig återställning.
Får väl ta upp en jämförelse ur ett historiskt perspektiv hos företag när man under drift kunde ändra parametrar i t.ex. Ciscoroutrar och fungerade det var man sedan tvungen att spara konfiguration, Om någon glömde det och det blev elavbrott ett år senare så ladda den in den gamla konfigen.
Jag ser rätt ofta Cisco-burkar där det fortfarande är så... och det förekommer även på andra fabrikat.
Jag tror att det är för stora gårdar med för mycket djur för att få lönsamhet. Någonting har blivit totalt fel i dessa fabriker. Det måste kunna gå att ha småjordbruk och få det lönsamt.13th Marine skrev:
Varför ska det mesta av försäljningspriset gå till ”Arla”?
Gaaah.
Köpte ny bil (begagnad) för ett år sedan.
Har sedan dess bytt sommardäck två gånger pga kass 4hjulinställning, värmaren fungerar inte för att batteriet är kass och läckage i packboxen till vevaxeln omfattas inte av garanti premium deluxe för 8000:- enligt garantibolaget.
Bilfirman är såklart nöjda med denna affär och poängterade att man behöver undehållsladda bilar idag. (Bil för 129k, 2017)
Hur man än gör så blir man blåst
Köpte ny bil (begagnad) för ett år sedan.
Har sedan dess bytt sommardäck två gånger pga kass 4hjulinställning, värmaren fungerar inte för att batteriet är kass och läckage i packboxen till vevaxeln omfattas inte av garanti premium deluxe för 8000:- enligt garantibolaget.
Bilfirman är såklart nöjda med denna affär och poängterade att man behöver undehållsladda bilar idag. (Bil för 129k, 2017)
Hur man än gör så blir man blåst
De är de bästa. Har hjälpt tre barn att flytta i år i totalt fyra flyttar (syrrans pojk, min son och min dotter två gånger) och vi har använt många olika fabrikat på lådorna (hopplock och nya). Rustas kartonger är överlägset bäst. Jag vägrar använda de andra märkena numera.J Jansson69 skrev:
Det finns många olika aspekter, men några exempel:
- det skall finnas bärhandtag när de är platta
- det skall vikas in kartong i handtagen för att skydda händerna
- locket måste låsas fast så att det inte "poppar upp$ när man bär
- de skall finnas i flera storlekar för olika stora och tunga varor - barnen förstår inte att man inte kan lasta de stora fulla ens när man säger till, så...
- de skall hålla!
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
GAAAHHHHH!!! för dessa skitkartonger......hsd skrev:
Jag kör med banankartonger, även om jag inte tänker flytta har jag saker så det ligger väl en 500 banankartonger med bildelar och grejjor och väntar på att packas upp i nya garaget när det blir klart.
Banankartonger är bra flyttkartonger.
Är man förutseende tar man dessa från samma affär så man får likadana kartonger så locken passar på alla, jobbigt när de inte passar, fråga mig inte hur jag vet det..
/W
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 596 inlägg
Precis, och jag ville visa hur det ser ut för modern grisproduktion.Intet skrev:
Sen får folk ta ställning till om de tycker det är acceptabelt för dem.
Själv köper jag frigående gris och har egna höns som vi själva slaktar vid behov.