Ossian K Olsson
J Johannes W. E. Eriksson skrev:
Måste slå ett slag för IKEA och Thread + Matter: införskaffade 4 smartuttag (3 GRILLPLATS med fjärrkonotroll och 1 st TOFSMYGGA (IP44)). Helt problemfritt att kommissionera dem i Home Assistant, meshade hela villan direkt och byggkvaliteten verkar bra. Dessutom tre diskreta fjärrkontroller med två knappar att t.ex. kontrollera t.ex. gardiner med. Allt detta till samma pris som ett Eve smartuttag. Trots de lite fjantiga och opassande namnen, känns det som riktigt bra ROI.
Jag säger inte att du har fel, men kika gärna på den här filmen som är länkad i artikeln innan du köper fler Ikea-grejer. Ikeas Thread verkar inte riktigt vara där än.

https://feber.se/pryl/ikeas-nya-smarta-hem-prylar-far-kritik/492151/

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag säger inte att du har fel, men kika gärna på den här filmen som är länkad i artikeln innan du köper fler Ikea-grejer. Ikeas Thread verkar inte riktigt vara där än.

[länk]
Alright, parningsproblem beror förstås på vilken hubb man har och antingen funkar det bra eller så funkar det dåligt. Speciellt då om IKEA på något sätt slarvat att följa specen. Skall kvalificera mitt svar med att för mig fungerade det problemfritt med Home Assistant och en SLZB-06Mg24U som OTBR.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.