returen returen skrev:
då får du köra tillbaks till skroten då, sådana har inte tillverkats på denna sidan sekelskiftet.

tre elementslösning finns i fastighetsmaskiner
Åhå, men vilken maskin skulle då vara att föredra om vi tittat på 90-talare med kvalitét?

H hogdalen skrev:
Åhå, men vilken maskin skulle då vara att föredra om vi tittat på 90-talare med kvalitét?
cylinda alla dar i veckan de svenskbygda fram till 2012

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
cylinda alla dar i veckan de svenskbygda fram till 2012
Jaha, tragiskt att jag inte höll ut med den gamla då. Men den gick dock bara upp till 6 kg och jag har en del tyngre filtar och täcken att tvätta, fanns det Cylinda med mer än 6 kg kapacitet?

H hogdalen skrev:
Jaha, tragiskt att jag inte höll ut med den gamla då. Men den gick dock bara upp till 6 kg och jag har en del tyngre filtar och täcken att tvätta, fanns det Cylinda med mer än 6 kg kapacitet?
det räknas annorlunda nu
förr var det att om trummans volym var 50liter så var det en 5kg
sen blev samma maskin 7,5kg
tyvärr så sänkte man vatten nivån efter det så egentligen blev det en 3kilos
en wascator är normalt en 6kilos men tar in lika mycket vatten på huvudtvätten som en hushållsmaskin gör av med på en hel tvätt

returen returen skrev:
det räknas annorlunda nu
förr var det att om trummans volym var 50liter så var det en 5kg
sen blev samma maskin 7,5kg
tyvärr så sänkte man vatten nivån efter det så egentligen blev det en 3kilos
en wascator är normalt en 6kilos men tar in lika mycket vatten på huvudtvätten som en hushållsmaskin gör av med på en hel tvätt
Oj, då vet jag ju inte riktigt om jag hänger med här. Säg att jag har ett fibertäcke som väger sig 3kg men har ganska stor volym. Vilken viktangivelse ska jag ha då på tvättmaskinen?

H hogdalen skrev:
Oj, då vet jag ju inte riktigt om jag hänger med här. Säg att jag har ett fibertäcke som väger sig 3kg men har ganska stor volym. Vilken viktangivelse ska jag ha då på tvättmaskinen?
det bör gå bra med vilken maskin som helst

returen returen skrev:
det bör gå bra med vilken maskin som helst
Åkej, då kör jag vidare med installationen av min två år gamla Electrolux 8 kg (Made in EU) och satsar eventuellt på en Cylinda årsmodell före 2012 nästa gång. Vilken var den största modellen de hade?

H hogdalen skrev:
Åkej, då kör jag vidare med installationen av min två år gamla Electrolux 8 kg (Made in EU) och satsar eventuellt på en Cylinda årsmodell före 2012 nästa gång. Vilken var den största modellen de hade?
Made in EU????
då är den betydligt äldre än två år det var ju jättelängesen EU förbjöd den märkningen nu måste det stå landet

cylindas och askos maskiner som gjordes i sverige hade en och samma trumma i alla

returen returen skrev:
Made in EU????
då är den betydligt äldre än två år det var ju jättelängesen EU förbjöd den märkningen nu måste det stå landet

cylindas och askos maskiner som gjordes i sverige hade en och samma trumma i alla
Se där ja, lurad av tvättmaskinsreparationsfirman då alltså. Ja, det kanske var väntat, jag får väl köra denna tills den ger upp då. Finns tillverknings-årtalet i någon kod på etiketten - tro? Då blir det en Cylinda/Asko före 2012 till nästa gång (eller var det till och med 2012?).
Tack för all hjälp!

H hogdalen skrev:
Se där ja, lurad av tvättmaskinsreparationsfirman då alltså. Ja, det kanske var väntat, jag får väl köra denna tills den ger upp då. Finns tillverknings-årtalet i någon kod på etiketten - tro? Då blir det en Cylinda/Asko före 2012 till nästa gång (eller var det till och med 2012?).
Tack för all hjälp!
första siffran i serienumret ger sista i årtalet så man måste veta mer för att inte gissa fel på ett decennium

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.