1 988 läst ·
24 svar
2k läst
24 svar
Fyra? sladdar till tvättmaskinen
det räknas annorlunda nuH hogdalen skrev:
förr var det att om trummans volym var 50liter så var det en 5kg
sen blev samma maskin 7,5kg
tyvärr så sänkte man vatten nivån efter det så egentligen blev det en 3kilos
en wascator är normalt en 6kilos men tar in lika mycket vatten på huvudtvätten som en hushållsmaskin gör av med på en hel tvätt
Oj, då vet jag ju inte riktigt om jag hänger med här. Säg att jag har ett fibertäcke som väger sig 3kg men har ganska stor volym. Vilken viktangivelse ska jag ha då på tvättmaskinen?returen skrev:
det räknas annorlunda nu
förr var det att om trummans volym var 50liter så var det en 5kg
sen blev samma maskin 7,5kg
tyvärr så sänkte man vatten nivån efter det så egentligen blev det en 3kilos
en wascator är normalt en 6kilos men tar in lika mycket vatten på huvudtvätten som en hushållsmaskin gör av med på en hel tvätt
Made in EU????H hogdalen skrev:
då är den betydligt äldre än två år det var ju jättelängesen EU förbjöd den märkningen nu måste det stå landet
cylindas och askos maskiner som gjordes i sverige hade en och samma trumma i alla
Se där ja, lurad av tvättmaskinsreparationsfirman då alltså. Ja, det kanske var väntat, jag får väl köra denna tills den ger upp då. Finns tillverknings-årtalet i någon kod på etiketten - tro? Då blir det en Cylinda/Asko före 2012 till nästa gång (eller var det till och med 2012?).returen skrev:
Tack för all hjälp!
första siffran i serienumret ger sista i årtalet så man måste veta mer för att inte gissa fel på ett decenniumH hogdalen skrev:Se där ja, lurad av tvättmaskinsreparationsfirman då alltså. Ja, det kanske var väntat, jag får väl köra denna tills den ger upp då. Finns tillverknings-årtalet i någon kod på etiketten - tro? Då blir det en Cylinda/Asko före 2012 till nästa gång (eller var det till och med 2012?).
Tack för all hjälp!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Dum fråga om tilloppsslangen till tvättmaskinen.
Badrum -
Kan jag dra upp avloppet till tvättmaskinen?
Vatten & Avlopp -
Hur kopplar man ihop 6st sladdar till en ny lampa som jag köp? Se bild
Belysning -
Hur kopplar jag samman tre lampsladdar till ett uttag?
El -
Hur ska jag koppla 4 sladdar till 3 i ny lampa?
Belysning