520 läst ·
6 svar
520 läst
6 svar
Vilken elbilsladdare till ID7?
Hej,
Jag skulle behöva er hjälp med tips om vilken elbilsladdare jag ska installera hemma? Även vilken lastbalansering jag ska ha?
Bilen är en ID7 GTX.
Jag har rörligt elpris och inga solpaneler på taket. Jag har 20A huvudsäkring.
Tack på förhand!
Jag skulle behöva er hjälp med tips om vilken elbilsladdare jag ska installera hemma? Även vilken lastbalansering jag ska ha?
Bilen är en ID7 GTX.
Jag har rörligt elpris och inga solpaneler på taket. Jag har 20A huvudsäkring.
Tack på förhand!
Har du Tibber, välj då en som funkar med dem.K kobbish skrev:
Annars tror jag på phasebox, trots idiotlösningen med fast monterad kabel.
Efter att ha skaffat elbil och laddbox inser jag att jag nästan aldrig är inne i bokens app. Laddningen styrs av bilen, ven om det är lite småknepigt i vw-appen. Nu i veckan blev vi kvart-kunder och då är det vattenfalls app som kopplas till bilen och håller koll.
Med den användningen blir laddboxen ganska ointressant, vilken som helst fungerar.
Däremot hade jag gärna läst på lite mer om lastbalansering, zaptecs egna som jag trodde jag var tvungen att välja är ganska tråkig. Men det verkar som många väljer en annan lastbalanserare och får bättre övervakning för hela husets förbrukning, det hade jag också önskat
Med den användningen blir laddboxen ganska ointressant, vilken som helst fungerar.
Däremot hade jag gärna läst på lite mer om lastbalansering, zaptecs egna som jag trodde jag var tvungen att välja är ganska tråkig. Men det verkar som många väljer en annan lastbalanserare och får bättre övervakning för hela husets förbrukning, det hade jag också önskat
Det var därför jag nämnde phasebox, som kan ladda på en, två eller tre faser om belastningen är sned i hemmet. Nackdelen är fast kabel och att de rent allmänt verkar vara en not-invented-here-firma, och de brukar sällan överleva på lång sikt.M Mellanbarn skrev:Efter att ha skaffat elbil och laddbox inser jag att jag nästan aldrig är inne i bokens app. Laddningen styrs av bilen, ven om det är lite småknepigt i vw-appen. Nu i veckan blev vi kvart-kunder och då är det vattenfalls app som kopplas till bilen och håller koll.
Invented i Skåne (eller var det Göteborg? ) om man får tro phasebox själva. Man vill ändå ha en kabel hemma och en i bilen så fast kabel är ingen deal-breaker för mig. Fördel också att den kommer ut neråt om det är trångt.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 276 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 276 inlägg
Jag fick tyvärr inte avslöja något när du skrev din kommentar men ungefär samtidigt som du skrev stod jag och pillade på en av alla deras prototyper på deras utvecklingskontor/fabrik i Malmö.G gmogmo skrev:
Men idag lanserades Phasebox 3.0 med uttag.
https://phasebox.se/
Ah, bra att de lystnar på vad kunderna vill ha.Ossian K Olsson skrev:
Klicka här för att svara