Hej!

Jag och min sambo har en tomt där vi skulle behöva fylla ca. 3000 ton, på sina ställen ska vi upp 1,5-2 meter. Jag har fått tag på massor som jag skulle kunna få gratis men de är ganska blöta(gick igenom med foten när jag gick på dem)

Pratade med min markentreprenör och han tyckte inte jag skulle använda dem utan att jag skulle ta torra massor och bara betala för transporten på 60kr/ton dock blir det en ganska mycket pengar när jag kan få dem gratis.

Pratade med en släkting som har egen markentreprenad han var även ut och kollade på massorna och sa att det skulle inte vara några problem och fylla med dem om jag bara skulle lägga gräsmatta.

Tänkte kolla om någon på forumet hade gjort liknande fyllning.

Det låter mest som din markentreprenör vill ha jobb av dig, att massorna du kan få gratis är blöta gör ju inget. Det torkar ju när de kommer på plats. Eller också blir de blöta om det regnar....

Inget att oroa dig för, spara den högen med pengar till något roligare. Dock behöver ju marken helst sätta sig över minst en vinter innan du ordnar din gräsmatta. Men det gäller oavsett vilka massor du fyller med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.