Husägare med pool kommer att behöva söka särskilt tillstånd för att få fylla den i sommar, detta gäller oavsett om du har kommunalt V/A eller borrad brunn.

Du kan läsa artikeln här: Dyrt att fylla poolen i sommar
 
  • Haha
  • Gilla
Pen och 6 till
  • Laddar…
G
Helt orimliga priser som vanligt men bra ide med tidsfönster osv.


Hmm 1 April kanske :D
 
Synd att det är första april. Denna lag skulle verkligen behövas.
 
  • Gilla
  • Haha
BerlinCalling och 6 till
  • Laddar…
varför fylla den på sommaren?
 
Excel
Hörde att det inte blir någon avgift om man fyller poolen den 1 april.
 
  • Haha
  • Gilla
uuu och 3 till
  • Laddar…
N
😉😉🙃🙃
 
  • Gilla
Gamecube och 1 till
  • Laddar…
Tycker inte detta är orimligt helt ärligt, avgiften är kanske lite hög. Men i övrigt sunt.
 
  • Gilla
Blueztar och 1 till
  • Laddar…
😂😂😂
Tur man hsr tillgång till en badvik 150 meter bort då..
😂😂😂
 
  • Gilla
Schlangen
  • Laddar…
Totem Totem skrev:
😂😂😂
Tur man hsr tillgång till en badvik 150 meter bort då..
😂😂😂
Bara 150 meter?!? Stackare, det kommer beskattas det med enligt närhetsschablonen.
 
  • Haha
  • Gilla
Schlangen och 4 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Bara 150 meter?!? Stackare, det kommer beskattas det med enligt närhetsschablonen.
Japp.Borde nästan vara så. Var till bryggan och myste lite i solnedgången igår kväll innan fotbollen.
 
  • Solnedgång över en sjö med en svan i vattnet nära en stenig strandkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Teofil_R och 5 till
  • Laddar…
Fyller poolen (toppar upp från vintersänkningen) idag så jag kan starta cirkulationspumpen eftersom vattnet börjat bli rejält grönt.
Förstår att det är en första April artikel, men tycker det är onödigt att spä på missförståndet att pool ägare fyller poolen på sommaren när det är vattenbrist, det har man gjort långt innan dess.

Folk med små plaskpooler o andra sidan...
 
  • Gilla
Schlangen och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
men tycker det är onödigt att spä på missförståndet att pool ägare fyller poolen på sommaren när det är vattenbrist
När jag har pool brukar jag behöva "toppa upp" med säkert ett par kubik i veckan på grund av avdunstning men det kanske inte gäller i svenskt klimat?
 
Alfredo Alfredo skrev:
När jag har pool brukar jag behöva "toppa upp" med säkert ett par kubik i veckan på grund av avdunstning men det kanske inte gäller i svenskt klimat?
Inget pooltak?
 
A ajn82 skrev:
Inget pooltak?
Nej något sådant har jag aldrig haft på "mina" pooler. Är säkert väldigt bra mot avdunstning kan jag tänka.
 
Synd att det är detta datum för det hade varit bra med hård reglering på uttag.

Folk som fyller pooler med dricksvatten i torkan eller eldar och grillar när det är riskabelt borde fan exporteras ur landet.
 
  • Gilla
sjohorvan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.