5 366 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Fylla hydrofor med luft
Som jag skrev så är det viktigt att ha en kran öppen när man fyller på så att överskottsvatten har någonstans att rinna ut. Gjorde själv misstaget att försöka fylla på utan och blev väl mer eller mindre idiotförklarad av en rörmockare när det kom fram att jag bara försökt fylla på utan att släppa ut vatten. Du lyckades trycka ner käglan eller satt den fast när du kollade med mejsel?
Nu har jag skruvat ur nippeln och innanför den satt det massa grå gegga och sedan nåt mjukt gummi. . Blåsan? Kan det va blåsan som kärvat fast? Läste nånstans att den kan göra det och det kan krävas upp emot 30 bar för att få loss den... Det klarar knappast min kompressor. Kanske får ringa rörmokaren ändå
Haha där var nog problemet. Hade satt i spärren på vattenslangen så den skulle vara öppen men när jag kollade nu så var den inte öppen längreHennke85 skrev:
Som jag skrev så är det viktigt att ha en kran öppen när man fyller på så att överskottsvatten har någonstans att rinna ut. Gjorde själv misstaget att försöka fylla på utan och blev väl mer eller mindre idiotförklarad av en rörmockare när det kom fram att jag bara försökt fylla på utan att släppa ut vatten. Du lyckades trycka ner käglan eller satt den fast när du kollade med mejsel?
Mycket tyder ju på att det är blåsan, som täpper till. Finns då risk att den är trasig, men du kan ju prova med att trycka in luft utan att ha insatsen i. Behövs mera tryck, så kan det fungera med en cykelpump, för de klarar ofta ≥ 8 bar.
Klicka här för att svara