Hej,

Påbörjade idag en liten make-over av föräldrarnas tvättstuga och fann följande:

Mellan en ny del av tvättstugan och den gamla saknas tätskikt, gipsen är blöt och träet har ruttnat.
Den gamla plastmattan är uppskuren och täcktes bara av dörrfodret.

Den nya delen kom till när badrummet helrenoverades sommaren 2005 och nya väggar byggdes så att vv-beredaren står i tvättstugan istället för badrummet, men fortfarande på samma plats.

Vad gör man nu, kontaktar försäkringsbolag eller byggföretaget?
 
  • IMG_2977.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2979.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
renoverar....inte har du väl fortfarannde garanti på jobbet när det var så pass längesen? sen lär väl inte föräkringen gälla heller när det var ej fackmässigt utfört...

Riv,torka upp utrymmet med nån varm fläkt.Bygg nytt och riktigt.
 
ja vem renoverade det då? varför har det blivit blött? man behöver ju inte tätskikt i en tvättstuga även om det vore att föredra.
 
Allt arbete gjordes av någon byggfirma på orten.

Blött har det blivit för att trä och gips ligger direkt mot golvet. Är det tillåtet att bygga så?
 
undrade varför det kommit vatten på golvet överhuvudtaget? någon läcka eller har någon spolat vatten på golvet ?
 
Det blir rätt duktigt med kondens därinne. Inga läckor såvitt jag vet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.