Jag har en Synology NAS som heter DS218j.
Allt funkade fint med tillhörande ”Drive” app på telefonen tills jag bytte diskarna i denna. Dvs Drive appen ser filerna men kan inte visa bilderna när jag trycker på dem. Då står det såsom bilden nedan visar. Jag installerade istället Synology ”DS File” och denna visar bilderna utan problem.
Känns nu som jag testat allt:
Rensat cache i appen
Ominstallerat appen
Indexerat diskarna på nytt
Startat om NAS

Men alltid samma fel. Blir galen!
Kan inte visa bild på grund av att den saknas eller har flyttats, meddelande på en svart bakgrund, och bildikonen med ett kryss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R Rolle85 skrev:
Jag har en Synology NAS som heter DS218j.
Allt funkade fint med tillhörande ”Drive” app på telefonen tills jag bytte diskarna i denna. Dvs Drive appen ser filerna men kan inte visa bilderna när jag trycker på dem. Då står det såsom bilden nedan visar. Jag installerade istället Synology ”DS File” och denna visar bilderna utan problem.
Känns nu som jag testat allt:
Rensat cache i appen
Ominstallerat appen
Indexerat diskarna på nytt
Startat om NAS

Men alltid samma fel. Blir galen!
[bild]
Prova att indexa filerna igen i inställningar.

Jag testade detta och allt som Co-pilot föreslog men inget funka. Jag fick köpa en ny NAS, en Asustor och de löste alla mina problem.
Aldrig Synology igen

R Rolle85 skrev:
Jag testade detta och allt som Co-pilot föreslog men inget funka. Jag fick köpa en ny NAS, en Asustor och de löste alla mina problem.
Aldrig Synology igen
Köpte du en ny hårddisk och flyttade alla filer dit?

Jag tog diskarna från Synology och satte ner i Asustor NAS. Funkade felfritt direkt med deras motsvarande app

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.