1 043 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Furugolv
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Jag har sedan tidigare hela övervåningen lagt med Siljan Furugolv 25*135 behandlat med vitlut och vitolja.
Nu skall vi göra om nedervåningen och har funderingar att lägga in samma typ av golv.
Men vi är lite fundersamma på hur väl detta golv tål att ligga i ett vardagsrum med utgång till altan samt i en hall och i en matplats(som används tillvardags).
Jag ser ju hur golven slits i tex barens rum.
Finns det några erfarenheter av detta eller liknande golv i "hårdare" miljöer än sovrum?
Finns det några behandlingar som ökar hårdheten(bortsett fån att lacka)?
Nu skall vi göra om nedervåningen och har funderingar att lägga in samma typ av golv.
Men vi är lite fundersamma på hur väl detta golv tål att ligga i ett vardagsrum med utgång till altan samt i en hall och i en matplats(som används tillvardags).
Jag ser ju hur golven slits i tex barens rum.
Finns det några erfarenheter av detta eller liknande golv i "hårdare" miljöer än sovrum?
Finns det några behandlingar som ökar hårdheten(bortsett fån att lacka)?
Bona har en 2-komp lack som heter Traffic som är riktigt stark, de har även en 1-komp lack som heter Mega som jag tror egentligen skulle räcka. Osmo har en hårdvax för offentlig miljö (glömt namnet) som är riktigt stark, med furu är den svaga länken och är mer otacksam i ett rum med mycket slitage.
Vi har Siljans furugolv i vårat kök. Endast behandlat med olja.
Tappar man något i golvet eller drar en stol lite för hårt så blir det ju märken - that´s it - men samtidigt är det ju det som bygger upp karaktär och liv till ett golv .
Tappar man något i golvet eller drar en stol lite för hårt så blir det ju märken - that´s it - men samtidigt är det ju det som bygger upp karaktär och liv till ett golv .
Klicka här för att svara